Augaliniai maisto ingredientai lemia nevienodas emocijas
2021-06-29
pixabay.com nuotr.

Otava. Kanados skonio ir mitybos įmonės „Kerry“ atlikti tyrimai atskleidė, jog augalinės sudedamosios dalys, lemiančios produktų skonį, kvapą, spalvą, sukelia žmonėms skirtingus pojūčius, tokius kaip energijos antplūdis, susijaudinimas, kūrybiškumas, linksmumas.

Tyrimo metu buvo nagrinėjama augalinių ingredientų preferencijų psichologija ir nauda, kurią žmonės gauna vartodami tokius maisto produktus ir gėrimus. Apklausta daugiau kaip 6 500 respondentų iš 12 Šiaurės ir Lotynų Amerikos, Europos, Azijos, Ramiojo vandenyno, Afrikos šalių, siekiant išsiaiškinti, koks skonis skatina juos apsispręsti įsigyti tam tikrus maisto produktus ir gėrimus.

Mokslininkai išskyrė 44 skirtingas emocijas, susijusias su daugiau kaip 55 augaliniais ingredientais, rašo portalas „Dairy Reporter“.

RVAC 21 09 30

Gamyboje naudojama daug įvairių augalinės kilmės prieskoninių ir maistinių ingredientų, tame tarpe žolelių (mėta, rozmarinas, čiobrelis), šaknų ir žievių (ciberžolė, cinamonas, imbieras), augalų ir medžių dalių (alavijas, kokosas), gėlių (rožė, ramunėlės, kinrožė).

Tyrimas atkleidė, jog vartotojai labai teigiamai vertina augalinius ingredientus, tačiau ne tik dėl skonio ar spalvos. Respondentai įvardino, kad produktai, savo sudėtyje turintys botaninių dalių, „suteikia energijos, yra įdomūs, naudingi sveikatai, patikimi, saugūs“.  Pavyzdžiui, gėrimai su guarana, ženšeniu, imbieru pasižymi panašiu stimuliuojančiu poveikiu kaip kava. Tuo tarpu, ingredientai, tokie kaip šafranas, bergamotė, medus, laikomi aukščiausios kokybės garantu.

Pasak „Kerry“ pasaulinės skonio rinkodaros direktorės Leigh-Anne Vaughan (Li-En Vahn), ekspertai seniai pripažino skonio ir emocijų ryšį. Tyrimai rodo, jog produktai su augaliniais ingredientais patinka daugiau kaip 97 proc. visų vartotojų ir jie rečiau sulaukia neigiamų vertinimų, tokių kaip „atstumiantys, nuobodūs, nuvylę“.

Įdomu tai, kad 87 proc. vartotojų teigia, jog augaliniai ingredientai suteikia nepakartojamą skonį. Už produktus, kurių priekinėje pakuotės dalyje pavaizduoti botaniniai elementai, pirkėjai sutinka mokėti apie 23 proc. daugiau.

Leigh-Anne Vaughan įsitikinusi, jog gamintojai turėtų pabrėžti skonio, jo suteikiamų emocijų ir naudos sveikatai ryšį. Tai padėtų sustiprinti santykį su pirkėjais ir sukurti produktus, atitinkančius vartotojų poreikius. Patys populiariausi ir paklausiausi rinkoje yra produktai, savo sudėtyje turintys mėtos, medaus ir cinamono.

Augalinės kilmės ingredientų naudojamas maisto gamyboje turi gilias tradicijas, tačiau pastaruoju metu tapo prioritetine kryptimi. Statistikos duomenimis, nuo 2017 m. gėrimų, kuriuose yra botaninių sudėtinių dalių, įvairovė padidėjo 46 proc. Prognozuojama, jog iki 2025 m. augalinės kilmės gėrimų ir maisto produktų pasaulinės rinkos apyvarta sieks 1 489,3 mlrd. JAV dolerių.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia 21.03.14 +NMA

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kaip motyvuojate savo ūkio darbuotojus?
Orai