Bioversija A1 2025 09 03 Basf m1 2025 09 12
Rinka
Pakruojo dvaro spirito varykla skinasi kelią Azijoje
Pakruojo dvaro spirito varyklos vadovas Šarūnas Karalius

Pakruojis. Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos bendrovė, eksportuojanti produkciją į Taivaną, Pietų Korėją ir Japoniją, dairosi naujų rinkų: ieško galimybių produkciją eksportuoti į Indiją.

Indijos rinka išsiskiria dideliu augimo potencialu. „Įveikę“ ypatingai sudėtingą Japonijos rinką, matome galimybių ir kitose Azijos rinkose, tad žengėme pirmus žingsnius siekdami užsitikrinti gėrimų eksportą į milžinišką Indijos rinką“, - sako Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos vadovas ir bendraturtis Šarūnas Karalius.

Beveik metus įmonė eksportuoja produkciją į Japoniją. Tačiau iš kitų rinkų ši šalis išsiskiria savo kultūra ir reikalavimais, tad nuo sumanymo iki jo realizavimo praėjo pora metų.

Bioversija 2025 09 03 m7

„Susidūrėme su kultūriniais skirtumai, visiškai kitokiu skonio supratimu, net skonio pojūčių yra daugiau. Japonijoje mažiausiai dėmesio sulaukė mūsų „hitas“ – čiobrelių trauktinė. Metus ieškojome partnerių ir galimybių, dar metus užtruko derybos ir sutarčių pasirašymas. Pasirodo, Japonijoje tai labai trumpas laikas įžengti į rinką“, - patirtimi dalijasi Š. Karalius.

Japonijoje yra skirtingi maistinių ir vaistinių augalų sąrašai. Vaistiniai augalai negali būti naudojami maisto produktuose. Pakruojo spirito varyklos džino gamybai naudojama balinio ajero šaknis Japonijoje įrašyta į vaistinių augalų sąrašą, todėl eksportui į Japoniją teko pagaminti atskirą partiją be šio ingrediento.

Kitose Azijos rinkose irgi yra specifinių reikalavimų: Pietų Korėjoje gėrimų sudedamos dalys tikrinamos šimtųjų tikslumu, o Taivano rinkai reikalingi specialūs švino kiekio tyrimai.

Prekyba Japonijoje Pakruojo dvaro spirito varyklos gaminiais prasidėjo nuo barų, palaipsniui galvota persikelti ir į fizines parduotuves, tačiau jau dabar prekyba rožiniu džinu vyksta prekybos platformos „Amazon“ japoniškoje versijoje.

Nepaisant to, kad Lietuvoje bendrai eksporto tendencijos yra neigiamos, Pakruojo dvaro spirito varykla eksporto apimtis didina – į užsienio rinkas eksportuoja apie 10 proc. produkcijos. Pagrindinės eksporto šalys yra Lenkija, Latvija, Estija, Danija, Ispanija, Taivanas, Pietų Korėja ir Japonija.

Pakruojo dvaro spirito varykla  – viena iš trijų Lietuvoje veikiančių kraftinių stipriųjų gėrimų gamintojų. Varyklos veikla ir produkcija labai smarkiai susijusi su Lietuvos maisto kultūros istorija – bendrovė bendradarbiauja su vietiniu žolelių ūkiu, savo produkciją ketina pilstyti į lietuviško ąžuolo statines. Beveik visos bendrovės naudojamos žaliavos yra lietuviškos kilmės.

Šaltinis: Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos bendrovės pranešimas
Gudinas m8 2025 08 11

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Apklausa
Ar savivaldybės tinkamai vykdo joms patikėtų melioracijos ir hidrotechnikos statinių priežiūrą?
Visos apklausos