Bioversija A1 2025 07 01 Basf m1 2025 06 19
Pasaulyje
Gdansko uostas pradeda modernaus grūdų terminalo statybas
Asociatyvi Pixabay (Jan Marczuk) nuotr.

Varšuva. Pradedamas statyti Gdansko uosto agroterminalas – strateginė Lenkijos investicija 2025–2028 m. laikotarpiui, skirta patenkinti žemės ūkio ir maisto produktų rinkos poreikius ir diversifikuoti eksportą.

Gdansko uosto administracijos įmonių grupė „Port Gdański Eksploatacja SA“ pasirašė sutartį su „Premium Quality Care“ dėl didelio sandėlio statybos Ščecino krantinėje. Tai – pirmasis Gdansko agroterminalo (GAT) etapas. 

Visas projektas apima 7 tūkst. kv. m ploto plokščio sandėlio, kurio talpa – 30 tūkst. tonų, statybą Ščecino prieplaukoje (2025–2026 m.), 100 tūkst. tonų talpos plieninių bokštų komplekso statybą Vyslos prieplaukoje (2026–2028 m.), taip pat modernios laivų pakrovimo ir iškrovimo sistemos, kurios našumas – 1 tūkst. tonų per valandą, įrengimą.

Bioversija m7 2025 07 01

Terminalas bus visiškai integruotas su uosto geležinkelių, kelių ir krovinių infrastruktūra, o tai žymiai padidins jo logistinį efektyvumą.

Bendras terminalo pajėgumas sieks 160 tūkst. tonų, o metinis grūdų perkrovimas padidės iki 3 milijonų tonų – tai keturis kartus daugiau nei dabartiniai skaičiai.

Naujajame terminale suplanuotos modernios automatizuotos sistemos, skirtos efektyviam grūdų tvarkymui iš geležinkelio vagonų, sunkvežimių ir laivų.

Ščecino uosto bortinis sandėlis bus aprūpintas automatizuotomis pakrovimo ir iškrovimo sistemomis, technologiniais tiltais, nepertraukiamo transportavimo įranga ir dulkių mažinimo sistemomis. Infrastruktūra bus pritaikyta geležinkelių ir kelių transportui, užtikrinant didelį veiklos lankstumą. Projekte taip pat numatyti aplinkosaugos sprendimai, skirti dulkių kiekiui mažinti, gaisrų rizikai mažinti ir grūdų kokybei apsaugoti.

Bendra GAT statybos kaina siekia 240 mln. zlotų (56,6 mln. Eur), iš kurių 38 proc. skirta technologijoms ir 33 proc. – statybos darbams.

Pabrėžiama, kad projektas finansuojamas išimtinai iš nacionalinių lėšų, o tai garantuoja ilgalaikį Lenkijos infrastruktūros saugumą.

Pasak Gdansko uosto prezidentės Dorotos Pyc, projektas sustiprins uosto konkurencingumą ir Lenkijos, kaip grūdų eksporto lyderės, pozicijas, ypač atsižvelgiant į 2025–2028 m. planuojamą Vyslos prieplaukos modernizavimą.

Kaip teigiama uosto pranešime, šis projektas plėtojamas, atsižvelgiant į geopolitinių veiksnių ir klimato kaitos sukeltą grūdų rinkos nestabilumą. Naujasis grūdų terminalas turės lanksčią infrastruktūrą, kuri užtikrins Gdansko uosto atsparumą pasiūlos ir paklausos svyravimams žemės ūkio sektoriuje.

Šaltinis: Gdansko uosto inf.
Autorius: manoūkis.lt inf.
Gudinas -  23 06 14

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Apklausa
Kas labiausiai trukdo diegti pažangias technologijas ūkyje?
Visos apklausos