


Varšuva. Pradedamas statyti Gdansko uosto agroterminalas – strateginė Lenkijos investicija 2025–2028 m. laikotarpiui, skirta patenkinti žemės ūkio ir maisto produktų rinkos poreikius ir diversifikuoti eksportą.
Gdansko uosto administracijos įmonių grupė „Port Gdański Eksploatacja SA“ pasirašė sutartį su „Premium Quality Care“ dėl didelio sandėlio statybos Ščecino krantinėje. Tai – pirmasis Gdansko agroterminalo (GAT) etapas.
Visas projektas apima 7 tūkst. kv. m ploto plokščio sandėlio, kurio talpa – 30 tūkst. tonų, statybą Ščecino prieplaukoje (2025–2026 m.), 100 tūkst. tonų talpos plieninių bokštų komplekso statybą Vyslos prieplaukoje (2026–2028 m.), taip pat modernios laivų pakrovimo ir iškrovimo sistemos, kurios našumas – 1 tūkst. tonų per valandą, įrengimą.
Terminalas bus visiškai integruotas su uosto geležinkelių, kelių ir krovinių infrastruktūra, o tai žymiai padidins jo logistinį efektyvumą.
Bendras terminalo pajėgumas sieks 160 tūkst. tonų, o metinis grūdų perkrovimas padidės iki 3 milijonų tonų – tai keturis kartus daugiau nei dabartiniai skaičiai.
Naujajame terminale suplanuotos modernios automatizuotos sistemos, skirtos efektyviam grūdų tvarkymui iš geležinkelio vagonų, sunkvežimių ir laivų.
Ščecino uosto bortinis sandėlis bus aprūpintas automatizuotomis pakrovimo ir iškrovimo sistemomis, technologiniais tiltais, nepertraukiamo transportavimo įranga ir dulkių mažinimo sistemomis. Infrastruktūra bus pritaikyta geležinkelių ir kelių transportui, užtikrinant didelį veiklos lankstumą. Projekte taip pat numatyti aplinkosaugos sprendimai, skirti dulkių kiekiui mažinti, gaisrų rizikai mažinti ir grūdų kokybei apsaugoti.
Bendra GAT statybos kaina siekia 240 mln. zlotų (56,6 mln. Eur), iš kurių 38 proc. skirta technologijoms ir 33 proc. – statybos darbams.
Pabrėžiama, kad projektas finansuojamas išimtinai iš nacionalinių lėšų, o tai garantuoja ilgalaikį Lenkijos infrastruktūros saugumą.
Pasak Gdansko uosto prezidentės Dorotos Pyc, projektas sustiprins uosto konkurencingumą ir Lenkijos, kaip grūdų eksporto lyderės, pozicijas, ypač atsižvelgiant į 2025–2028 m. planuojamą Vyslos prieplaukos modernizavimą.
Kaip teigiama uosto pranešime, šis projektas plėtojamas, atsižvelgiant į geopolitinių veiksnių ir klimato kaitos sukeltą grūdų rinkos nestabilumą. Naujasis grūdų terminalas turės lanksčią infrastruktūrą, kuri užtikrins Gdansko uosto atsparumą pasiūlos ir paklausos svyravimams žemės ūkio sektoriuje.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Šveicarija diegia naują veršelių vakcinacijos programą
2025-07-04 -
Miežius kulti pradėję lenkai grūdų kainomis nesidžiaugia
2025-07-03 -
Ką numato naujas ES ir Ukrainos susitarimas dėl žemės ūkio produktų importo
2025-07-01
Skaitomiausios naujienos
-
Už netvarkingus riboženklius – baudos
2025-07-04 -
Kanadietiški traktoriai pakeliui į Europos rinką
2025-07-07 -
Daugiamečių pievų atkurti nereikės
2025-07-03
(0)