Karantinas keičia technikos įmonių darbą
2020-03-18

Kaunas. Dėl šalyje paskelbto karantino kitaip veiklą organizuoja ir žemės ūkio technikos, atsarginių dalių prekybos bei aptarnavimo paslaugų įmonės. Apie pasikeitusią aptarnavimo tvarką įmonės informuoja savo tinklalapiuose ir socialiniuose tinkluose.

Įmonė „Rovaltra“ praneša, kad, siekdama sumažinti riziką darbuotojams ir klientams, inicijuoja prevencines priemones, todėl karantino metu atsarginių dalių ir kitą prekybą vykdo tik per kurjerius tiesiai į namus. Siekiant užtikrinti bekontaktį siuntų pristatymą, numatyti ir tam tikri pakeitimai, pavyzdžiui, siuntos palikimas 2 m atstumu nuo jos gavėjo, nebus prašoma pasirašyti kurjerio skeneryje.

Per karantino laikotarpį „Rovaltra“ klientų, gavusių siuntas, parašas bus keičiamas nuotraukomis, kurias padarys kurjeris savo skeneriu: bus fotografuojamas arba gavėjas prie siuntos, arba, jam atsisakius fotografuotis, asmens tapatybės dokumentas šalia siuntos lipduko. Gavėjui atsisakius vykdyti šiuos veiksmus, kurjeris siuntos neįteiks ir grąžins ją siuntėjui.

Linas Agro 20 06 01

Apie proceso pasikeitimus įmonė privačius gavėjus žada informuoti iš vakaro prieš pristatymą siuntą ir jos pristatymo rytą. Skelbiama, kad kurjeris negali užeiti į butus ar privačius namus, išskyrus bendrojo naudojimo patalpas, t. y. koridorius, laiptines ir kt.

Didžioji dalis įmonės darbuotojų išleisti dviejų savaičių atostogų. Serviso ir technikos remonto klausimais darbuotojai konsultuoja telefonu, jei problemų nepavyksta pašalinti nuotoliniu būdu, į ūkį vyksta vienas mobilaus serviso darbuotojas. Technika įmonės serviso patalpose šiuo metu neremontuojama.

„Serviso specialistas vyksta į ūkį tik tuo atveju, jei ūkininkas garantuoja, kad prie traktoriaus 50 m atstumu nebus nė vieno žmogaus. Negalime rizikuoti savo darbuotojų sveikata“, – portalui manoukis.lt sakė įmonės „Rovaltra“ generalinis direktorius Romualdas Trainaitis. 

Bendrovė „DOJUS agro“ paskelbė, kad kovo 16–30 dienomis draudžiamas klientų patekimas į įmonės patalpas, todėl prekyba vykdoma tik bekontakčiu būdu. Paslaugas ir prekes galima užsisakyti internetu arba telefonu, atsiskaityti už prekes tik pavedimu – grynieji pinigai ir banko kortelės nepriimamos.

Užsakytoms prekėms pristatyti įmonė numatė kelis būdus: pristatymą per siuntų tarnybas, atsiėmimą „DOJUS agro“ centrų teritorijose įrengtose bekontakčio perdavimo zonose arba prekes pristatys papildomomis apsaugos priemonėmis aprūpinti įmonės mobilaus serviso darbuotojai.

Mobilaus serviso veikla organizuojama be fizinio kontakto. Serviso konsultacijas ir paslaugas galima užsisakyti telefonu, o visi naujos, naudotos žemės ūkio technikos, specializuotos ir vejų technikos pardavėjai pasiekiami visomis mobiliomis priemonėmis.

Bendrovė „Dotnuva Baltic“ informavo, kad prekybos vietose Dotnuvoje, Pasvalyje, Vilkaviškyje, Joniškyje, Plungėje ir Vilniuje veiklą vykdo iš dalies nuotoliniu būdu. Atsarginių dalių užsakymus priima telefonu arba el. paštu, o pristato per kurjerį arba sudarome sąlygas atsiimti prekes visuose filialuose specialiai įrengtose saugiose perdavimo vietose. Taip pat atsargines dalis pristato serviso automobiliais, laikantis specialių saugumo reikalavimų. Atsiskaitymai už prekes ir paslaugas šiuo laikotarpiu priimami tik bankiniu pavedimu. Technikos pardavimo vadybininkai regionuose taip pat pasiekiami tik mobiliomis priemonėmis.

Bendrovės „Agrokoncerno technika“ komercijos direktorius Mindaugas Lapatkinas sakė, kad kol kas dar labai daug neaiškumo ir neapibrėžtumo, kaip vykdyti veiklą, todėl įmonė bando adaptuotis prie karantino sąlygų, atidžiai seka situaciją. Nemaža dalis įmonės darbuotojų dirba nuotoliniu būdu. Pardavimo vadybininkai su klientais bendrauja telefonu, pas juos nevyksta, nemaža dalis ūkininkų patys atšaukė planuotus susitikimus. Atsarginių dalių užsakymai vyksta telefonu, pristatymai – per kurjerius.

Nemažai darbo šiuo metu turintis bendrovės servisas dirba, laikydamasis saugos rekomendacijų – patalpos ventiliuojamos, prie kiekvienų durų stovi dezinfekavimo priemonės, dirbdami žmonės laikosi atstumo. Pirmas karantino dienas mobilus servisas nedirbo. M. Lapatkinas sako, kad šiuo metu sprendžiama, kaip saugiai organizuoti jo darbą.

„Visos grupės įmonės aprūpintos dezinfekavimo priemonėmis, stebima darbuotojų sveikata, o visiems buvusiesiems užsienyje ar turėjusiems kontaktą su galimai užsikrėtusiais asmenimis be išimčių taikomas dviejų savaičių karantinas“, – apie įmonėje taikomas priemones pasakojo M. Lapatkinas.

Pasak „Lytagros“ komercijos vadovo Rimo Norvilo, karantinas stambiai ir didžiulį prekių asortimentą turinčiai įmonei yra nemažas iššūkis, keliantis daug neaiškumų dėl darbo organizavimo. Siekiant išvengti kontakto su klientais, prekybos vietos uždarytos, atsargines dalis ar kitas prekes galima užsisakyti elektroniniu būdu arba telefonu, atsiskaitymai galimi tik bankiniais pavedimais. Gavus pavedimus, prekės pristatomos per kurjerius, serviso tarnybą, kuri važiuoja pas klientus, arba galima atsiimti prekybos centruose specialiai įrengtuose punktuose.

„Į iškvietimus remontuoti, atlikti techninę apžiūrą, defektuoti ar paleisti techniką reaguojame, tik iš anksto su klientu suderiname, kaip išvengsime fizinio kontakto. Visi mechanikai aprūpinti dezinfekcinėmis ir apsaugos priemonėmis. Serviso dirbtuvėse darbai taip pat vyksta, nors jų intensyvumas šiek tiek sumažėjęs“, – sakė R. Norvilas, neslėpdamas, kad dėl tiekėjų detalių pristatymas gali šiek tiek vėluoti.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia 20.05.14

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kurios įstaigos darbą karantino laikotarpiu vertinate geriausiai?
Orai