Auga susidomėjimas telematikos galimybėmis
2020-05-15

Manheimas / Kaunas. Pandemijos laikotarpiu skaitmeninių technologijų nauda ir privalumais įsitikino ne vieno sektoriaus atstovai, ne išimtis – ir žemės ūkio technikos sritis. Siekiant išvengti tiesioginių fizinių kontaktų prižiūrint ir remontuojant žemės ūkio techniką, kompanijos „John Deere“ atstovų teigimu, ne vienoje šalyje ypač pravertė telematikos sistema.

Telematikos galimybėms ir nuotolinės technikos priežiūros bei diagnostikos patirčiai pristatyti buvo surengta virtuali kompanijos „John Deere“ spaudos konferencija, kurioje savo pastebėjimais ir įžvalgomis dalijosi Vokietijos, Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės technikos prekybos atstovai.

Žemės ūkio technikos gamintoja „John Deere“ kartu su prekybos tinklo atstovais nuotolinius sprendimus ir Connected Support sistemą aktyviai diegia pastaruosius penkerius metus. Prie sistemos prijungta jau daugiau kaip 50 tūkstančių John Deere mašinų.

Daugiausia prie Connected Support sistemos prijungta technikos Jungtinėse Valstijose, taip pat Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje ir Vokietijoje. Kompanijos atstovų pastebėjimu, jos skaičius vis auga, ne išimtis ir Lietuva.

Pasak oficialaus kompanijos „John Deere“ atstovo DOJUS įmonių grupės serviso vadovo Klemo Kašausko, Lietuvoje yra apie 630 mašinų, kurios turi telematines nuotolines sistemas, bet iš jų aktyvių maždaug 400. Nuotolinę mašinos priežiūros ir diagnostikos sistemą „DOJUS agro“ pradėjo diegti 2017-aisiais. Iš pradžių ji buvo išbandyta su 50 mašinų ir tik kitais metais pristatyta oficialiai.

Sistema John Deere Connected Support serviso specialistams ne tik leidžia nuotoliniu būdu prisijungti prie klientų mašinų ir operatyviai nustatyti potencialius gedimus, juos išspręsti, bet ir kartu su operatoriais paruošti mašinas naudojimui ar keisti jų darbo parametrus. Tai leidžia maksimaliai pailginti mašinos veikimo laiką bei sumažinti prastovas.

„Kad galėtume šias paslaugas teikti, pirmiausia mašinoje turi būti aktyvus John Deere JDLink telematikos terminalas, t. y. jis turi būti prijungtas prie interneto ir, žinoma, duotas kliento sutikimas mašinai stebėti. Prieigą prie konkrečios ar visų ūkio mašinų jų pirkėjas mums gali suteikti per savo myjohndeere paskyrą“, – pastebi K. Kašauskas.

Gedimai numatomi iš anksto

Sistemą Connected support sudaro prevencinės priemonės, vadinamoji proaktyvi pagalba, kai prekybos atstovams siunčiama informacija ir įspėjimai dėl mašinos būklės, taip pat įrankiai, leidžiantys prekybos atstovams nuotoliniu būdu prisijungti prie konkrečios kliento mašinos.

Viena svarbiausių Connected support funkcijų – eksperto įspėjimai (angl. Expert alert), kai mašinos stebimos pagal gamintojos nustatytus algoritmus. Ši funkcija numato remonto poreikį bei techninius gedimus ar mašinos veikimo sutrikimus dar prieš jiems atsirandant. Remiantis mašinos istorija ir nuasmenintais duomenimis bei klaidų aptikimo ir mašinos optimizavimo algoritmais, sistema automatiškai analizuoja duomenis ir el. paštu siunčia įspėjimus prekybos atstovui. Šiuose pranešimuose taip pat pateikiami ir galimi sprendimo būdai.

Prie sistemos prijungtas mašinas realiu laiku nuolat stebi ir prekybos įmonės specialistas – mašinos prietaisų skydelis, duomenys ir būsena atvaizduojama prekybos atstovo kompiuteryje. Eksperto įspėjimų sistema pažymi rimčiausius gedimus ir iškelia juos į sąrašo viršų. Mašinas stebintis specialistas informuoja serviso darbuotoją, o šis susisiekia su mašinos savininku ar valdytoju.

Nuotolinis prisijungimas ir jo galimybės

Tiek technikos savininkui, tiek prekybos atstovo servisui labai naudingos ir nuotolinės būsenos stebėsenos sistemos. Viena jų – Service Advisor Remote. Diagnostikos įrankiais nustačius mašinos gedimą, pardavėjo specialistas gali nuotoliniu būdu prisijungti prie mašinos diagnostikos sistemos. Dažniausiai gedimams pašalinti pakanka vien šios sistemos. Be to, ji taip pat leidžia atnaujinti programinę įrangą. Jei problemos nepavyksta išspręsti nuotoliniu būdu, serviso specialistas, žinodamas visą informaciją, gali kruopščiai suplanuoti vizitą ir pašalinti gedimą iš pirmo karto. Vykdamas pas klientą jis iš karto atsiveža visus reikalingus įrankius ir dalis, todėl sutaupomas vienas vizitas, sumažėja prastovos ir išlaidos.

Kita nuotolinės mašinos būsenos stebėsenos sistema – Remote Display Access. Jileidžia prekybos atstovo ekspertui nuotoliniu būdu prisijungti prie mašinos kabinoje esančio monitoriaus ir keisti reikiamus parametrus, aptikti neteisingus nustatymus ar eksploatavimo klaidas. Nustatymai atliekami žingsnis po žingsnio, taip paprastai, lyg serviso specialistas sėdėtų kabinoje kartu su vairuotoju. Ši paslauga ne tik taupo kliento laiką ir pinigus, bet ir užtikrina, kad mašina bus idealiai paruošta darbui be tiesioginio kontakto su serviso specialistu.

Pasak K. Kašausko, ypač aktualu ir naudinga nuotoliniu būdu prisijungti prie kombaino monitoriaus, šiam nuimant derlių. „Tai sudėtingesnė mašina, kuriai teisingai valdyti reikalinga didesnė mechanizatoriaus kompetencija. Nuotoliniu būdu prisijungę prie kombaino monitoriaus mes matome realų vaizdą, kurį mato ir operatorius, todėl galime patarti, ką reikėtų reguliuoti, norint optimizuoti mašinos darbą ir išvengti derliaus nuostolių“, – sako įmonės „DOJUS agro“ atstovas. Nuotoliniu būdu jungtis prie monitoriaus gali ne tik serviso specialistai, bet ir pats ūkio ir mašinų savininkas.

Nuotolinių paslaugų tiekimo įranga galima savaeigėse John Deere mašinose. Standartiškai JDLink telematinė sistema, kurią klientai gali įsigyti kaip priedą jau nuo 2012 metų, diegiama 5R, 6M, 6R, 7R, 8R ir 9R serijos traktoriuose, Cveibriukene, Vokietijoje, ir JAV gaminamuose kombainuose, savaeigėje pašarų ruošimo technikoje ir savaeigiuose purkštuvuose.

Kitų serijų mašinoms ją reikia užsakyti papildomai. Beje, nuotolinę technikos priežiūros sistemą galima įrengti ir senesnių modelių technikoje. „Už technikos stebėseną ir įspėjimus klientui nieko mokėti nereikia, telematines sistemas naudojančioms mašinoms galioja dvejų metų licencija. Jai pasibaigus, papildoma 2 m. licencija kainuoja 160 eurų. Tiesa, į šį mokestį įskaičiuoti ir mokymai – atvykę pas klientą primename, kaip teisingai naudotis paskyra ir visomis sistemos funkcijomis“, – sako K. Kašauskas.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia 20.05.14

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kas, Jūsų nuomone, labiausiai lemia žemės ūkio paskirties sklypų kainą?
Orai