Atrado alternatyvą antibiotikams

Madisonas (JAV). Piktnaudžiavimas antibiotikais žemės ūkyje ir medicinoje sudarė sąlygas atsirasti itin pavojingoms bakterijų atmainoms, kurios atsparios daugeliui vaistų. Madisono (Viskonsino valstiija) universiteto mokslininkai sugalvojo, kaip apsaugoti gyvūnus nuo dažniausių infekcijų nenaudojant antibiotikų, rašo „Science Daily".

Per keletą pastarųjų metų išsiaiškinta, kad didelė patogenų grupė - įskaitant bakterijas, parazitus ir net kai kuriuos virusus - išmoko gaminti cheminį junginį, kuris „šeimininko" kūne suaktyvina labai svarbų imuninės sistemos mechanizmą, pavadintą IL-10. Kai taip atsitinka, imuninė sistema išsijungia, ir kenkėjas pradeda daugintis.

Profesorius Markas Kukas (Mark Cook) su kolegomis išrado būdą, kaip neutralizuoti IL-10, kad kenkėjai negalėtų juo pasinaudoti.

Mokslininkai vakcinavo vištas dedekles, kad jų organizmas gamintų IL-10 neutralizuojančius antikūnus. Antikūnų atsirado ir kiaušiniuose, kurių masę tyrėjai išpurškė ant lesalo ir jo davė 300 tūkstančių viščiukų. Paaiškėjo, kad visi tokio lesalo gavę viščiukai tapo visiškai apsaugoti nuo išsekimą sukeliančios kokcidiozės.

Užuot kovoję su patogenais tiesiogiai, mokslininkai ieško būdų taisyti imuninės sistemos spragas.

Mažesnės apimties testai su didesniais gyvuliais taip pat teikia vilčių. Profesorius Denas Šeferis (Dan Schaefer) dvi savaites šėrė karves pašaru su IL-10 antikūnais ir perpus sumažino virusinių kvėpavimo ligų atvejų skaičių.

„Mes koncentruojamės ne į patogenus, o į tai, ką jie bando padaryti imuninei sistemai, - sako M. Kukas. - Atlikome eksperimentus su 300 tūkstančių viščiukų ir žinome, kad metodas veikia. Dabar beliko sukurti komercinį produktą".