


Vilnius. Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) tikina atsisakiusi idėjos nuo rugpjūčio su valstybine žeme susijusias paslaugas teikti išskirtinai tik elektroniniu būdu – tą bus galima padaryti ir atvykus gyvai.
Birželį pasirodęs NŽT pranešimas, kad nuo rugpjūčio keičiama paslaugų, susijusių su valstybine žeme, tvarka, trečiadienį aptartas parlamentiniame Kaimo reikalų komitete.
Komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika teigė, kad kiek kitu aspektu, bet nuotolinių paslaugų praktiką jau buvo bandoma taikyti, tuomet Komiteto nariai taip pat susirūpinę kėlė šį klausimą.
„Žmonės turi turėti galimybę į valstybės instituciją kreiptis ne tik nuotoliniu ar elektroniniu būdu, bet ir fiziškai užsukti“, – kalbėjo K. Mažeika.
Aplinkos viceministras Kastytis Žuromskas tikino, kad yra atsižvelgta į kilusį susirūpinimą, informacija yra pasikeitusi ir prašymus dėl valstybinės žemės bus galima teikti „ir seniau buvusiomis priemonėmis“.
NŽT direktorius Saulius Mickus teigė, kad prie skaitmeninių paslaugų ir Žemės informacinės sistemos (ŽIS) norima pereiti, nes Tarnyba gauna didžiulius kiekius dokumentų, o paslaugų skaitmenizavimas leistų suvaldyti srautus, teikti paslaugas greičiau ir išvengti visuomenės nepasitenkinimo.
„Suprantame, kad ne 100 proc. visuomenės turi skaitmeninį parašą, todėl paliekame galimybę ir senuoju būdu pateikti popierinius prašymus paslaugoms gauti“, – teigė S. Mickus, pridurdamas, kad turinčiuosius elektroninį parašą bus stengiamasi „nuvestį“ į skaitmenizuotą naująją sistemą.
„Tikslas tikrai yra ne pabloginti, bet kad tie, kas gali skaitmenizuotai, nueitų į tą skaitmeninę erdvę ir pajustų greičio, kokybės, paslaugos prieinamumo naudas. Nereikia stovėti eilėje, nereikia niekur važiuoti. O tie, kas negali, tikrai turės galimybę ir bus aptarnaujami senuoju būdu“, – tikino S. Mickus.
NŽT direktoriaus pavaduotoja Irina Urbonė teigė, kad naujoji Žemės informacinė sistema leis teikti visas su valstybine žeme susijusias paslaugas per vieną sistemą, tai leis tinkamai apskaityti ir stebėti vykdomas funkcijas, visi žemės patikėtiniai naudosis tais pačiais įrankiais – tai leis išvengti skirtingų dokumentų ir terminų interpretavimo. Anot jos, svarbu ir tai, kad asmeniui nereiks galvoti, į kurį žemės patikėtinį kreiptis – sistema jį nukreips automatiškai.
Ji taip pat pasakojo, kad visi papildomi dokumentai bus teikiami ŽIS priemonėmis, dalį techninių žingsnių sistema atliks pati automatiškai, tad planuojama, kad terminai sutrumpės 30 proc.
Seimo nariai Viktoras Pranckietis ir Bronis Ropė atkreipė dėmesį, kad bet kokie planuojami pakeitimai žmonėms neturėtų būti našta ir kuriant naujas sistemas visų pirma turėtų būti galvojama apie tuos, kurie jomis naudosis.
„Sudarykime sąlygas, o čia – tiktai kaip galimybę, tam, kuris sugeba, kad galėtų naudotis, o jeigu nesugeba, kad jam būtų užtikrinta prieiga prie žmogaus“, – kalbėjo V. Pranckietis.
O K. Mažeika atkreipė NŽT dėmesį į komunikaciją ir priminė, kad jei buvo paskelbta apie paslaugų teikimą tik elektroniniu būdu, turėtų būti informuota ir apie išliksiančią galimybę teikti popierinius prašymus.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Daugiamečių pievų atkurti nereikės
2025-07-03 -
Parama konsultavimui turi pasiekti tikruosius ūkininkus
2025-07-02 -
Ministras pritaria, kad GPM lengvata turi būti taikoma tik žemės ūkio veiklos pajamoms
2025-07-02
Skaitomiausios naujienos
-
Nuo liepos – pokyčiai registruojant žemės ūkio techniką
2025-06-04 -
Seimas nusprendė: žemės ūkio technikai draudimo apmokestinimo išimčių nebus
2025-06-17 -
S. Skvernelis: norint atliepti ūkininkų reikalavimus, reikėtų atskiros mokesčių sistemos
2025-06-18
(0)