
Vilnius. Kompanija „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti sunkvežimius, varomus vandenilį naudojančiais degalų elementais ir gaminančiais elektros energiją. Teigiama, kad tokie nulinės emisijos sunkvežimiai be sustojimo galės įveikti iki 1 000 kilometrų.
Degalų elementai (angl. fuel cell) patys generuos energiją iš vandenilio, jų nereikės įkrauti iš išorinio įrenginio. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 t ar netgi didesnė, o du degalų elementai generuos 300 kW galią. Vienintelė emisija – vandens garai.
Degalų elementus gamins „Cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė, statanti vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
„Volvo Trucks“ jau siūlo elektrinius sunkvežimius ir sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus, pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečiasis CO2 neutralus pasirinkimas – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokius sunkvežimius parduoti planuojama nuo šio dešimtmečio pabaigos.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Jau žinoma, kas pelnė „Ūkio mašinos 2026“ apdovanojimus
2025-11-13 -
„Metų traktorius 2026“: tarp skaitmenos ir plieno
2025-11-11 -
Pristatė koncepcinį vandeniliu varomą autonominį traktorių
2025-10-17
Skaitomiausios naujienos
-
Įsigyjant žemės ūkio sklypus nebereiks pildyti deklaracijos
2025-11-13 -
Finansinė įtampa grūdų sektoriuje – ūkininkai sprendimų ieško su ministru
2025-11-03 -
Palenkės ūkyje išaiškinta gigantiška naminukės varykla
2025-10-30




(0)