


Vilnius. Kompanija „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti sunkvežimius, varomus vandenilį naudojančiais degalų elementais ir gaminančiais elektros energiją. Teigiama, kad tokie nulinės emisijos sunkvežimiai be sustojimo galės įveikti iki 1 000 kilometrų.
Degalų elementai (angl. fuel cell) patys generuos energiją iš vandenilio, jų nereikės įkrauti iš išorinio įrenginio. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 t ar netgi didesnė, o du degalų elementai generuos 300 kW galią. Vienintelė emisija – vandens garai.
Degalų elementus gamins „Cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė, statanti vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
„Volvo Trucks“ jau siūlo elektrinius sunkvežimius ir sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus, pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečiasis CO2 neutralus pasirinkimas – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokius sunkvežimius parduoti planuojama nuo šio dešimtmečio pabaigos.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Bankrutavo „John Deere“ atstovas Nyderlanduose: technika keliauja į aukcioną
2025-04-23 -
Europos traktorių rinka nusirito į dešimtmečio žemumas
2025-04-15 -
Šeštos kartos „Valtra“ traktorius – prestižinių apdovanojimų viršūnėse
2025-04-11
Skaitomiausios naujienos
-
Kazlų Rūdos miškuose skelbiama stichinė nelaimė
2025-04-23 -
ŽŪM pritaria siūlymui parduoti valstybinę žemės ūkio paskirties žemę
2025-04-16 -
Pakeistos susietosios paramos už pienines karves taisyklės
2025-04-07
(0)