


Vilnius. Kompanija „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti sunkvežimius, varomus vandenilį naudojančiais degalų elementais ir gaminančiais elektros energiją. Teigiama, kad tokie nulinės emisijos sunkvežimiai be sustojimo galės įveikti iki 1 000 kilometrų.
Degalų elementai (angl. fuel cell) patys generuos energiją iš vandenilio, jų nereikės įkrauti iš išorinio įrenginio. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 t ar netgi didesnė, o du degalų elementai generuos 300 kW galią. Vienintelė emisija – vandens garai.
Degalų elementus gamins „Cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė, statanti vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
„Volvo Trucks“ jau siūlo elektrinius sunkvežimius ir sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus, pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečiasis CO2 neutralus pasirinkimas – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokius sunkvežimius parduoti planuojama nuo šio dešimtmečio pabaigos.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Prasidėjusiame „Metų traktoriaus“ konkurse dalyvauja 16 modelių
2022-06-21 -
Pirmoji Lietuvoje šienapjovė su juostiniu transporteriu
2022-06-17 -
Keičiasi „Intrac Group“ savininkas
2022-06-16
Skaitomiausios naujienos
-
Lauko dienose – augalų apsaugos naujovės rapsų ir javų augintojams
2022-06-01 -
Misija įmanoma: šarolė buliukų paros priesvoris siekia 2,2 kilogramo
2022-06-01 -
Pažangiame mėsinių galvijų ūkyje teorines žinias lygino su praktika
2022-05-30
(0)