A. Macijauskas: derlių pigiau ir efektyviau vežti automobiliais nei grūdvežiais
2014-07-16

Vilnius. Artėjant javapjūtei ietis vėl remia geležinkelininkai ir grūdų perdirbėjai. Sakoma, kur du pešasi, trečias laimi. Bent jau grūdų augintojai šiame kare nenukenčia. Pasak Lietuvos grūdų augintojų asociacijos pirmininko Aušrio Macijausko (nuotr.), derlių pigiau ir efektyviau vežti automobiliais nei grūdvežiais.

Lietuvoje pastaraisiais metai užauginama apie 4,5 mln. t grūdų. Maždaug pusė to kiekio eksportuojama, didžioji dalis - apie 2 mln. t - per Klaipėdos uostą. Grūdų perdirbėjai, kaip ir ankstesniais metais, meta kaltinimus „Lietuvos geležinkeliams", esą grūdvežių nuomos sąlygos nelanksčios, nuoma taikoma primestam laikotarpiui ir apauginama baudomis bei kitais mokesčiais, o tai padidina grūdų vežimo sąnaudas.

„Lietuvos geležinkeliai" atsikerta, kad perdirbėjai neva per ilgai buvo lepinami triskart mažesne nei rinkos vagonų nuomos kaina ir tikina, kad ilgiau teikti labdaros negali.

LYTAGRA 19 07 04 mob

Lietuvos grūdų augintojų asociacijos (LGAA) pirmininkas Aušrys Macijauskas sako, kad Lietuva - vienintelė šalis Europoje, kuri tokiais atstumais derlių gabena grūdvežiais. „Nemanau, kad „Lietuvos geležinkeliai" turi perspektyvą pervežti grūdus. Vagonai efektyvūs derlių gabenant 1000 km ir ilgesniais atstumais", - pastebi A. Macijauskas.

Pasak naujojo LGAA pirmininko, grūdvežiai jau nėra pagrindinė grūdų transportavimo priemonė. „Vis didesni kiekiai pervežami autotransportu, tai ne tik efektyviau, bet ir daugeliu atvejų pigiau. Grūdvežiams reikalinga infrastruktūra: pirmiausia grūdai turi patekti į didžiulę įmonę - elevatorių, kuri turi vagonų pakrovimo įrangą, pakrauti vagonai važiuoja į Klaipėdą ir čia iškraunami. Perkrovimas du kartus gerokai pabrangina transportavimą, o sunkvežimiais galima gabenti tiesiai į laivą, todėl prekybininkams ir grūdų vežėjams patarčiau orientuotis į autotransportą", - sako pašnekovas.

Dažnas ūkininkas pastaraisiais metais pasinaudojo europine parama, pasistatė grūdų saugojimo sandėlius ar saugyklas ir juose laiko derlių. Jiems nereikia gaišti eilėse kroviniui priduoti, be to, grūdai į uostus išvežami tolygiau. „Ateityje grūdų augintojai plėsti infrastruktūros negalės, nes nenumatoma remti augalininkystės ūkių, prioritetas skiriamas gyvulininkystės sektoriui", - apgailestauja A. Macijauskas.

Prasidėjus karui su „Lietuvos geležinkeliais", stambūs grūdų supirkėjai netgi ketino įsigyti vagonų ir šilumvežių, tačiau supratę, kad infrastruktūra priklauso šiai bendrovei, investavo į automobilių transportą.

Šiokių tokių nuolaidų nuomininkams šiemet padarė ir „Lietuvos geležinkeliai", vagono paros nuomos kainą sumažinę 8 litais.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Koks bus Lietuvos kaimas 2050-aisiais?
Orai