Protestai – ne vienintelė išeitis pieno ūkiams
2012-08-08

Berlynas, rugpjūčio 8 d. Atsižvelgdama į tolesnį pieno kainų kritimą, Vokietijos pieno gamintojų asociacija įspėja dėl galimo atsako - naujų protestų, galinčių įgauti drastiškų formų, rašo laikraštis „Sueddeutsche Zeitung".

Vokietijos laikraštis primena skaitytojams 2008 ir 2009 metų protestus, kuriuos sukėlė supirkimo kainų kritimas. Už 1 litrą pieno gamintojai anuomet gavo 22 euro centus (0,75 Lt), o tam, kad išgyventų, supirkimo kaina turi siekti bent 40 euro centų (1,40 Lt). „Išsigandę žmonės stebėjo televizorių ekranuose, kaip ūkininkai išpila pieną iš pienvežių į laukus", primena laikraštis „Sueddeutsche Zeitung".

Anot laikraščio, kainų stabilumas truko neilgai. Šiuo metu už litrą peino supirkėjai moka nuo 26 iki 32 euro centų (nuo 0,90 iki 1,10 Lt), tačiau gamybos sąnaudos per tuos keletą metų išaugo, todėl ūkininkų pieno ūkių padėtis sunkesnė nei 2008-aisiais.

LYTAGRA 19 07 04 mob

Pasak vieno iš Vokietijos pieno gamintojų asociacijos atstovo, kurį cituoja laikraštis, drastiškų akcijų reikia, kad ir vartotojai suprastų sudėtingą žemdirbių situaciją. Laikraštis atkreipia dėmesį, kad konkurencija tarp prekybos tinklų yra arši, todėl net pieno gamintojų veiksmai nepriverčia jų didinti kainų. Vartotojai irgi nemokės brangiau už pieną vien todėl, kad padėtų gamintojams. Politikų rankos taip pat surištos, nes jie dažnai kritikuojami dėl pieno gamybos subsidijavimo.

Ūkininkai reikalauja suteikti finansinę paramą ir įkurti rinkos stebėsenos bei kontrolės instituciją, kuri patartų gamintojams dėl gamybos perspektyvų ir nustatytų gamybos lygį (pagal analogiją su pieno gamybos kvotų sistema). Laikraštis pastebi, kad tam, jog sistema būtų veiksminga, tektų uždaryti ES išorės sienas, o visi gamintojai turėtų savanoriškai laikytis stebėtojo rekomendacijų.

Anot laikraščio, pieno gamintojai patys turėtų susitarti dėl tolesnių veiksmų, jiems reikėtų geriau organizuotis, kad pasipriešintų prekybininkams. Jie turėtų geriau reklamuoti savo produkciją, pabrėždami, pavyzdžiui, kad „produktai yra pagaminti iš karvių pieno, kurios ganosi pievose ir nėra šeriamos GMO pašarais."

Tada pieno gamintojai greičiau sulauktų vartotojų pripažinimo nei laistydami laukus pienu, nes tai nedaro gero įspūdžio, rašo laikraščio „Sueddeutsche Zeitung" publikacijos autorius.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Ką svarbiausio turėtų nuveikti ministras A. Palionis?
Orai