

- Renaldas GABARTAS
- Mano ūkis
Beveik prieš trejus metus Pietų Korėjoje nuo konvejerio nuriedėjo penktosios kartos SsangYong Rexton. Lietuvą jis pasiekė tik šiais metais, todėl pasakojant sunku senovinio sukirpimo visureigį vadinti naujiena. Nepaisant to, bekelei skirtas monstras kai kam gali būti labai įdomus.
Pastarųjų grupei reikėtų priskirti ieškančiuosius vintažinio visureigio už mažą kainą. Jei žmogus iš tiesų supranta, kuo ypatingas rėminės konstrukcijos automobilis, kokius kozirius jis turi ir kur verčia taikstytis su nepatogumais, Rexton turėtų tapti maloniu atradimu. Kopėčių tipo rėmo ir ant jo uždėto kėbulo konstrukciniai elementai pagaminti iš ypač tvirto plieno, kurio tamprumo modulis 1,5 GPa. Net 82 proc. visureigio kėbulo skardų pagamintos iš didelio atsparumo, tankio ir tamprumo plieno lakštų, todėl yra išskirtinai standus ir užtikrina gerokai didesnę pakabos artikuliaciją – svarbiausią didelio pravažumo savybę. Šis SsangYong atveria galimybes saugiai judėti iš tiesų sudėtingais bekelės ruožais, apie kurių įveikimą vadinamaisiais „parketiniais“ visureigiais nebūtų galima net svajoti. Be to, tokia griozdiška konstrukcija svarbi žmonėms, kuriems reikia sunkiai sulaužomo darbo įrankio. Tarkime, Rexton gali tempti net 3 000 kg sveriančią priekabą ir tai yra rezultatas, garantuojantis vietą absoliučių šios rungties lyderių grupėje.
Mainais už tokius dalykus tenka aukoti važiavimo komfortą ir valdymo smagumą. Įprastais keliais didysis visureigis sklendžia tarsi pasroviui dreifuojanti barža – tyliai, ramiai, su švelniais pasiūbavimais posūkiuose. Visi aerodinaminiai, padangų ar variklio keliami triukšmai efektyviai slopinami, todėl kiek pasisukiojus priemiesčio keliais visureigį norisi charakterizuoti kaip komfortišką. Tačiau net paprasčiausias „gulintis policininkas“ ar grubesnė asfalto siūlė sugeneruoja aiškiai juntamą vibracijos bangą, nuvilnijančią per visą kėbulą ir vairo mechanizmą. Deja, taip – šokčiodami ir slysdami per nedidelius kelio nelygumus tarsi tuščiomis riedantys nedideli sunkvežimiai – elgiasi iš esmės visi rėminės konstrukcijos automobiliai, Rexton nėra išimtis.
Skirtingai nuo kitų „SsangYong“ modelių (kadaise siūlyti Rodius, Kyron ar Actyon buvo priskiriami pačių baisiausių pasaulyje automobilių penketui) korėjietis yra patrauklus akiai. Nors nėra nieko ypač modernaus ar originalaus, bet kėbulo linijos, atskirų elementų proporcijos, surinkimo kokybė nekelia dviprasmiškų minčių. Panašiai kaip klasikinis kostiumas ar maža juoda suknelė. Drįstu spėti, kad net „Toyota“ rinkodaros specialistai nepurkštautų, jei ant Rexton nosies netyčia būtų užkabintas trijų susipynusių elipsių logotipas.
Beje, priekinė visureigio dalis su bemaž dvigubai ūgtelėjusiomis aštuoniakampėmis radiatoriaus grotelėmis, radikaliai pertvarkytu buferiu, su gerokai mažesniais rūko žibintais ir išraiškingomis LED šviesų patrankomis ir yra didžiausi vizualūs pokyčiai. Laivagalio architektūra išlieka ta pati, tačiau galiniai žibintai turi naują šviesos šaltinių „užpildą“ ir moka naujų triukų – posūkiai veikia ir kaip atbulinės eigos žibintai. Šiek tiek perdarytas ir galinis bamperis su chromuotais intarpais. Kėbulo siluetas ir pagrindiniai Rexton matmenys tokie pat, kaip ir ankstesnės kartos modelio: ilgis – 4 850 mm, plotis – 1 960 mm, ratų bazė – 2 865 mm. Tik į aukštį jis pasistiebė 25 mm iki 1 825 mm. Nepaisant to ir solidžios prošvaisos (224 mm), įsiropšti į vidų patogu. Nuo purvo apsaugotas slenkstis palyginti siauras, todėl tiek į vairuotojo, tiek į keleivių vietą patenkama išvengiant špagato.
Visureigio vidus nedaug skiriasi nuo ankstesnės versijos. Visų pirma, tai 12,3 colio įstrižainės virtualus prietaisų skydelio ekranas, vietoje klasikinės pavarų perjungimo svirties, judančios vingiuotu „koridoriumi“, centrinėje konsolėje styro daili neužsiblokuojanti transmisijos svirtis, kaip kokiame nors 5 serijos BMW. Dar – naujo dizaino keturių stipinų vairaratis. Didžiausią naujumo įspūdį sukelia pavydėtinai jaukiai sudėliotos interjero detalės. Malonios liesti apdailos medžiagos tarsi Premium segmento automobiliuose. Viskas atrodo taip, kad pravėręs dureles akimirką suabejoji, ar galima ropštis į Rexton mūvint džinsus ir užsitempus megztinį lopytomis alkūnėmis. Ar taip atrodančios mašinos ekipažas neturėtų pasipuošti pagal vadinamąjį „smart casual“ aprangos kodą – įsispirti į klasikinius batus ir suregzti kaklaraiščio mazgą?
Penktosios kartos „SsangYong“ flagmanas gali būti septynvietis. Bandymams skirtas modelis turėjo tik dvi sėdynių eiles, tačiau, dirstelėjus į logistikos sandėliui prilygstančią bagažinę, nesunku įsivaizduoti, koks tūris rezervuotas nenumatytiems atvejams. Kroviniams skirta penkiavietės Rexton versijos dalis siekia net 784 l, o paguldžius antrosios sėdynių eilės atlošus ši erdvė išsipučia net iki 1 977 litrų. Bičiulio, kasdien važinėjančio 7 serijos BMW, iš nuostabos iki desertams skirtų lėkščių dydžio išsipūtusios akys nebyliai paliudijo, kad tai – beprotiškai daug.
Kitas malonus dalykas – variklio darbas. Keturių cilindrų 2 157 cm3 darbinio tūrio turbodyzelinė jėgainė e-XDi 2.2 po tam tikrų patobulinimo operacijų sustiprėjo dviem dešimtimis arklių – iki 202 AG ir 441 Nm maksimalaus sukimo momento, esant itin žemam 1 600– 2 600 aps./min. sūkių diapazonui. Būtent tokių dalykų reikia norint išsikapstyti iš sunkiai išvažiuojamų vietų, geram greičiui išlaikyti, įsibėgėti ar vilkti priekabą. Kad tokia operacija nekeltų papildomų rūpesčių, automobilis turi stabilizavimo sistemą, kuri fiksuoja vingiavimą ar svyravimą ir automatiškai „nuramina“ priekabos kaprizus. Vietoje anksčiau komplektuotos Mercedes 7G-tronic pavarų dėžės dabar Rexton turi naują 8 laipsnių automatinę transmisiją E-Tronic. Su elektroniniu pavarų perjungikliu (shift-bywire) mechanizmas veikia pavyzdingai sklandžiai ir padeda taupyti degalus. Per beveik 400 km kelionę, nepiktnaudžiaujant Kelių eismo taisyklių reikalavimus prižiūrinčių pareigūnų kantrybe, pavyko išsiversti su mažesne nei 7 l/100 km dyzelino porcija. Žinoma, kai tenka dažnai pajudėti iš vietos ar stipriau spustelėti ką nors lenkiant, korėjiečio apetitas šokteli aukščiau 10 l/100 km. Vis dėlto turint galvoje, kad tuščias visureigis sveria daugiau kaip 2 200 kg, toks rezultatas iš tiesų neblogas.
Kaip ir įprasta tokio tipo automobiliams, naujoji E-Tronic automatinė pavarų dėžė leidžia pasirinkti vairavimo režimą saugiam vairavimui užtikrinti ir pritaikyti pagal asmeninius poreikius. Pasirinkus normalų režimą, suderinamas ekonomiškumo ir galios poreikis. Sportiniame režime automobilis įgauna daugiau galios, o pasirinkus žiemos režimą važiuoti pradedama antra pavara, kad automobilis neslystų ant apledėjusios kelio dangos. Prieš sukdamas į sudėtingesnį kelio ruožą visureigio vairuotojas gali pats įjungti visų keturių ratų pavarą ar netgi blokuoti diferencialą. Technikos ekspertų teigimu, toks transmisijos algoritmas yra gerokai saugesnis ir efektyvesnis nei įprastinės keturių ratų pavaros.
Kaip ir galima tikėtis, Rexton turi beveik visus svarbiausius elektroninius vairuotojo pagalbininkus ir saugos sistemas. Priekinio vaizdo kamera aptinka automobilio nukrypimą iš eismo juostos ir neįkyriai perspėja apie galimas problemas. Jei stovint prie šviesoforo užsisvajojote ar užsižiūrėjote į vaizdus anapus šoninio lango – sulauksite įspėjimo, kad priekyje stovėjęs automobilis pradėjo važiuoti. Ta pati priekinė vaizdo kamera sugeba „skaityti“ priekyje stovinčių kelio ženklų reikšmes ir parodo atitinkamas piktogramas multimedijos sistemos ekrane. Bazinėje komplektacijoje yra išmanieji tolimųjų šviesų žibintai, kurie, aptikę iš priekio atvažiuojantį automobilį, automatiškai išjungia tolimąsias šviesas ir taip visiems eismo dalyviams palengvina gyvenimą per naktines keliones. Už papildomus pinigus siūloma įspėjimo apie aklojoje zonoje esančias kliūtis (vairuotojas įspėjamas ant išorinio veidrodėlio mirksinčiu signalu) sistema. Taip pat galima gauti kampinių galinių radarų pagalbos sistemą, apsaugančią nuo susidūrimo ar nemalonių siurprizų išvažiuojant iš stovėjimo vietos atbuline eiga.
Tačiau net ir sudėjus visas įmanomas papildomas išlaidas, pasirinkus pačią brangiausią Rexton versiją, jūsų sąskaita suplonės tik 55 tūkst. Eur (pigiausias SsangYong visureigis atsieis apie 47 tūkst. eurų). Palyginimui – šio segmento etalonu laikomą Toyota Land Cruiser galėtumėte pradėti matuotis sukaupę ne mažesnį kaip 66 tūkst. Eur biudžetą. Tiesa, japonas palyginti aukštą vertę išlaiko iki pat savo dienų pabaigos ir tai tikrai nėra smulkmena.
Gali būti, kad jau greitai panašia reputacija galės pasigirti ir Rexton. Jį gaminantys fabrikai praėjusiais metais sulaukė naujų šeimininkų: „SsangYong“ įsigijo Pietų Korėjos bendrovė „KG Group“, kurios strategai jau perkrikštijo senąją kompaniją į „KG Mobility“ (Europoje „SsangYong“ tapo tiesiog KGM) ir greičiausiai tuo neapsiribos. Kaip žiūrėsi, visureigis turi visas savybes, leidžiančias tikėtis komercinės sėkmės.