23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2020/01
Vokiškos gudrybės
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Kai 2018-ųjų rudenį buvo oficialiai nutraukta paslapties skraistė nuo antrosios kartos Audi Q3, dalis benzingalvių greičiausiai patempė lūpą. Tuo metu, kai buvo laistomas šampanas vis įspūdingesnėmis charakteristikomis pasigirti galinčių elektromobilių premjerose, vokiečiai pristatė parketinį visureigiuką su keturiais skirtingais vidaus degimo varikliais, atrodantį beveik identiškai, kaip ir pirmtakas. Čia beveik tas pats, kas išaušus LED televizorių erai džiaugtis nauju kineskopiniu rakandu.

Reikalai lyg ir pasitaisė 2019-ųjų spalį: „Audi“ atstovybėse buvo pradėti priiminėti užsakymai dar vienai Q3 versijai, stilistiškai modifikuotai ir pakrikštytai Sportback vardu. Vokiečių dizainerių garbei reikia pasakyti, kad kupė bruožų įgavęs miesto visureigis atrodo taip kerinčiai, kad vėliau tenka atsiprašyti savo kasdienio automobilio nusidėjus mintimis. Nors dėl skonio paprastai nesiginčijama, tačiau užsimoję pasistumdyti alkūnėmis SUV rinkos Premium nišoje su Mercedes-Benz GLC Coupe bei BMW X4, žiedų valdovai atvertė kortų kombinaciją, kurią pokerio žaidėjai greičiausiai pavadintų „Royal Flush“ („Karališka eilė“) ar kažkaip panašiai.

Techniniu požiūriu Sportback yra identiškas standartiniam Q3, tačiau akį traukia išraiškingesniu dizainu ir nuožulnia stogo linija, kuri įsilieja į galinius statramsčius, dideliu galinį stiklą dengiančiu aptaku, specialiai šiai krosoverio versijai sukurtais buferiais su blizgių detalių inkliuzais – trimatėmis juodomis aštuoniakampėmis radiatoriaus grotelėmis, trapecijos formos ortakiais ir plokščiu oro skirstytuvu. Q3 Sportback yra 29 mm žemesnis ir 16 mm ilgesnis už Q3, bet to pakanka, kad būtų sukurtas gerokai aerodinamiškesnio ir sportiškesnio ratuočio įvaizdis. Žinoma, tai turi savo kainą – nors bagažinės talpa išliko nepakitusi (530 l žemiau palangės; pakrovimo aukštis gali būti dviejų padėčių, o po bagažinės dugnu sumontuota papildoma dėtuvė), tačiau dėl nuožulnesnio už priekinį stiklą galinio lango maksimali krovinių skyriaus erdvė sumažėjo 125 l (iki 1 400 l). Tai yra funkcionalumas nukeliavo į antrą planą – pirmu smuiku modifikuojant Q3 griežė stiliaus meistrai.

Kita vertus, Sportback ergonomika beveik tobula. Įlipti vidun, išlipti, susireguliuoti vairuotojo darbo vietą čia taip paprasta ir patogu, kad nejučia pradedi lyginti su artimiausiais varžovais ir bandyti įvardyti sėkmingąją erdvės planavimo formulę. Skaitinė jos išraiška maždaug tokia: automobiliuko ilgis 4,50 m, plotis – 1,84 m, aukštis – 1,56 m, o atstumas tarp ašių 2,68 m. Palyginti su pirmos kartos Q3, ši visureigio versija ūgtelėjo visomis kryptimis (išskyrus aukštį), todėl galimybės inžinierių fantazijai pasireikšti pastebimai išaugo. Tarkime, gale yra trys sėdimos vietos ir visose versijose galines sėdynes galima pastumti 130 mm amplitude. Sėdynės turi tris atskirus atlošus su septyniomis reguliuojamomis padėtimis. Tik kupė tipo kėbulas tradiciškai neleidžia pasigirti erdve virš galvų ant galinių sėdynių įsikūrusiems keleiviams, jei tik jų ūgis didesnis nei 180 cm. Formaliai automobilis penkiavietis, tačiau patogiai jame jausis tik keturi suaugusieji.

Kiti dalykai čia išspręsti pavyzdingai. Centrinė konsolė, pasukta į vairuotoją 10o, rodo konstruktorių dėmesį smulkmenoms. Net bazinės versijos Audi Q3 Sportback prietaisų skydelyje yra skaitmeninis 10,25 colio įstrižainės ekranas, valdomas naudojant daugiafunkcius klavišus bei sukamuosius ratukus ant vairaračio ir kuriame pateikiamą informaciją galima konfigūruoti kaip tik šauna į galvą: žiūrėti navigacijos nuorodas, variklio darbo parametrus ir greitį, pagalbinių sistemų signalus ir pan.

Prietaisų skydelio centre yra liečiamasis 10,1 colio įstrižainės ekranas – jame pasirenkamos funkcijos palydimos garsiniu signalu. Tiksliai išdėstytas multimedijos sistemos meniu parinktis galima valdyti balsu (komandos sakomos įprastais sakiniais – sistema pati klausia, jei reikia informaciją patikslinti ar papildyti), o navigacijos sistemos adresą surinkti smiliumi MMI valdymo sistemos paieškos langelyje. Iš esmės interjeras nesiskiria nuo pastaraisiais metais debiutavusių aukštesnės klasės modelių, tačiau centrinėje konsolėje yra ir klasikiniais klavišais valdoma klimato kontrolės sistema.

Persėdus iš kuklesnių ratuočių, puokštę siurprizų pažeria MMI navigation plus ir jungliosios Audi connect paslaugų sistemos duetas. Sistemos gali pateikti informaciją apie eismą ir reikiamų vietų paiešką realiuoju laiku, o maršrutą papildyti nuotraukomis, darbo laiku ir lankytojų vertinimais, nurodyti maršrute esančias laisvas stovėjimo vietas, pavojus ir greičio apribojimus, kuriuos nustato automobilio kamera ir jutikliai. Lengvesnį manevravimą užtikrina keturios 360o aplinkinio vaizdo kameros – jų vaizdas rodomas dideliame multimedijos sistemos ekrane. Automobilio statymą ir išvažiavimą iš stovėjimo vietos palengvina statymo pagalbos sistema, o vairuotojui reikia tik perjungti pavaras ir stabdyti. Išvažiuojant iš stovėjimo vietos atbuline eiga, vairuotojas perspėjamas apie iš šono atvažiuojantį automobilį, aplinką stebintys radarai taip pat perspėja ir apie nematomoje zonoje ar greitai iš galo atvažiuojančius automobilius – apie pavojų įspėja šoniniuose veidrodėliuose esantys LED signalai.

Nauja Car-to-X paslauga – informacija apie šviesoforų signalus. Automobilis informaciją gauna iš miesto eismo valdymo bazės ir Audi virtualiame prietaisų skydelyje vairuotoją informuoja apie šviesoforo fazes. Tai leidžia iš anksto pasirinkti važiavimo greitį, taip padidinant važiavimo efektyvumą ir pagerinant eismo srautą. Tiesa, kol kas ši paslauga teikiama tik kai kuriuose Europos miestuose, turinčiuose atitinkamą infrastruktūrą, todėl Lietuvoje gali praversti nebent atsidūrus draugijoje, kurioje pagal nerašytas taisykles svarbu visada turėti naujausius vyriškus žaislus.

Atvykusiojo su palyginti nedideliu Sportback niekada niekas neišdrįstų traukti per dantį, nes jo šeimininkas (jei tik nepatingės pasiskaityti išmaniųjų sistemų aprašo) galėtų ilgai postringauti, koks ratuotas technikos stebuklas yra ši Audi Q3 versija. Kad trasoje ji tokia pat gera kaip Audi A4, o bekelėje – kaip Audi Q7, t. y. moderni, efektyvi, išmani, patvari ir pan., tik šiek tiek mažesnė.

Beje, Audi gerbėjai kartą jau dalyvavo panašioje diskusijoje, kai pasirodė didžiojo Q7 versija su identišku techninių sprendimų rinkiniu, tačiau kur kas „kiečiau“ atrodančiu kėbulu, pakrikštytu Audi Q8. Abu automobiliai sukonstruoti naudojant tą pačią platformą ir turi beveik identišką ratų bazę, tačiau dizainerių valia – siekiant sukurti sportiškumo įspūdį – kiti matmenys buvo šiek tiek pakoreguoti. Automobilininkams skirtuose leidiniuose buvo prognozuojama, kad Audi Q3 kupė variacija bus pavadinta Q4. Tačiau pavasarį Ženevos automobilių parodoje vokiečiai pristatė koncepcinį Audi Q4 e-tron elektromobilį ir tuo pat metu atsakė į klausimą dėl pavadinimodaros. Kai 2020 m. pabaigoje bus pristatyta serijinė krosoverio be vidaus degimo variklio versija, vienu įkrovimu galinti nuvažiuoti 450 km, dėl pavadinimo nereiks sukti galvos.

Bet grįžkime į dabartį. Kuo Audi Q3 Sportback gali pasigirti prieš kitus Premium segmento krosoverius? Šiuo metu vokietis siūlomas su vienu iš trijų variklių – dviejų benzininių ir vieno dyzelinio, kurių galia siekia nuo 150 iki 230 AG. Visi jie yra tiesioginio įpurškimo keturių cilindrų varikliai su turbinomis ir komplektuojami su mechanine šešių greičių arba automatine septynių greičių S tronic pavarų dėže bei priekinių arba visų varančiųjų ratų quattro pavara.

Bandymams į Lietuvą atgabentas egzempliorius turėjo galingiausią benzininę jėgainę 2.0 TFSI, kuri su automatine transmisija ir važiuokle derėjo beveik tobulai. Start / stop sistema užkuria motorą dar tebespaudžiant stabdžio pedalą, tačiau automobilis pajuda iš vietos. Taip sutaupomos kelios sekundės dalys, paprastai sukuriančios vangumo įspūdį. Visureigis turi 48 voltų iš dalies hibridinę sistemą, kuri lėtėjant kaupia kinetinę energiją, o įsibėgėjant padeda varikliui – realaus eismo sąlygomis tai padeda sutaupyti iki 0,4 l/100 km degalų.

Dar vienas Audi Q3 Sportback technologinis triukas – naujas vairo mechanizmas su kintamu perdavimo skaičiumi, padedantis automobiliui judėti itin klusniai ir vikriai, tarsi tai būtų „Agility“ varžybose trofėjus skinantis šuo.

Naudodamas Audi drive select, vairuotojas gali pasirinkti šešis skirtingus važiavimo režimus – nuo itin komfortiško, taupaus, iki ypač sportiško. Ši sistema taip pat nustato ir pasirenkamos reguliuojamos pakabos standumą, pritaikytą kiekvienam važiavimo režimui, taip užtikrinant dar didesnį komfortą. Pakaba iš tiesų subalansuota pavyzdingai, todėl visas dažniausiai mūsų krašte pasitaikančias kelio dangas visureigis ryja nesiraukydamas – salone beveik nejaučiama vibracija ir nesigirdi jokio triukšmo. Papildomai galima užsisakyti nusileidimo nuokalne pagalbos sistemą, kuri palaiko vairuotojo pasirinktą greitį, kai ropojama statesniu kaip 6 proc. šlaitu.

Pabaigai žinia, kurią reikia išklausyti atsisėdus. Kad ir koks mielas Audi Q3 Sportback, už tuzinu papildomų komforto ir saugos sistemų prikištą kompaktinės klasės krosoverį prašyti beveik 70 tūkst. eurų (bazinis modelis kainuoja 46 tūkst. eurų) yra įžūlu. Už tokius pinigus mašina dar turėtų skusti bulves, plauti indus, siurbti kilimus kambariuose ir pavedžioti šunį. Minėtas skaičius kiek nepatogiai verčia jaustis ir „Audi“ vietininkus Lietuvoje. Komentuodami kainodarą, jie tikina, kad gamybai įsibėgėjus kompanijos strategai visuomet pasiūlo populiariausius papildomos įrangos dalykus grupuoti tam tikrais „paketais“, todėl automobilis gali konkuruoti su BMW ar „Mercedes-Benz“ stovyklų varžovais.