23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2018/04
Europoje pernai užregistruota daugiau traktorių
  • Mano ūkis

Praėjusiais metais 30-yje Europos šalių buvo užregistruoti 161 235 žemės ūkio traktoriai. Europos traktorių rinka, palyginti su 2016 m., išaugo 12,8 proc., skelbia Europos žemės ūkio technikos gamintojus vienijanti asociacija CEMA.

Traktorių registracijų didėjimas daugiausia susijęs su gruodžio mėnesio registracijų skaičiumi. Gruodį traktorių, kurių galingumas mažesnis nei 50 AG, registracija padidėjo 38,41 proc., o traktorių, viršijančių 50 AG, išaugo 6,45 procento. Pagrindinė šuolio priežastis yra nauji techniniai reikalavimai traktoriams, kurie nuo 2018 m. sausio 1 d. tapo privalomi visiems naujiems traktoriams. Šiemet įsigaliojo 2013 m. ES reglamentas „Dėl žemės ir miškų ūkio transporto priemonių patvirtinimo ir rinkos priežiūros“.

Dėl šių techninių reikalavimų buvo privaloma keisti įvairius aspektus, tokius kaip stabdymas ir apšvietimas. Traktoriai, kurie neatitinka šių reikalavimų, turėjo būti registruojami arba pateikiami rinkai iki šios datos. Todėl daugelis traktorių buvo įregistruoti iki 2017 m. pabaigos.

Lyginant registracijas skirtingose traktorių galingumo grupėse, matyti, kad daugumos traktorių registracija padidėjo. Tik 100–150 AG traktorių registruota šiek tiek mažiau. Didžiausių traktorių, kurių galingumas didesnis kaip 300 AG, registracija išliko stabili.

Traktorių registracija augo beveik visose šalyse – nuo 5,7 proc. Ispanijoje iki 22,9 proc. Danijoje. Vienintelė išimtis buvo Prancūzijos rinka, kurioje registracija sumažėjo 2,2 procento.

Bendroji žemės ūkio mašinų rinka, įskaitant kombainus, purkštuvus, presus ir žoliapjoves, pernai Europoje augo. Nors Prancūzijoje parduota mažiau traktorių, bendra žemės ūkio mašinų rinkos apyvarta padidėjo 2,1 proc. Vokietijos žemės ūkio mašinų rinka išaugo maždaug 9 proc. Tai daugiausia lėmė traktorių pardavimo augimas. Kitos žemės ūkio technikos paklausa padidėjo nedaug. Italijoje žemės ūkio technikos rinkoje išaugo daugelio rūšių technikos paklausa. Pardavimus iš dalies paskatino ES ir nacionalinis finansavimas.

Pagrindiniai naujojo ES reglamento pakeitimai

  • Vienos linijos hidraulinius priekabos stabdžius keičia dviejų linijų stabdžiai.
  • Atsirado funkcija, leidžianti laikinai deaktyvuoti priekabos stabdžius (skirta pabandyti, ar vien traktoriaus stabdžiai išlaikys priekabą įkalnėje, jei traktorius bus paliktas stovėti, o priekabos stabdžiai dėl kokių nors priežasčių atsijungs).
  • Variklio dangčio užraktas – nuo šiol kapoto neturi būti galima atidaryti be įrankio.
  • Privalomi plataus kampo išoriniai galinio vaizdo veidrodžiai.
  • Darbinės šviesos valdomos atskirai nuo transportinių (atsirado du valdymo jungikliai vietoj vieno).
  • Galios tiekimo velenas (GTV) automatiškai išsijungia operatoriui pakilus nuo sėdynės. Jeigu reikia išlipti iš kabinos ir palikti veikiantį GTV, operatorius tai turi patvirtinti atskiru mygtuko paspaudimu.
  • 50 km/val. greitį galima pasiekti tik sudvejinus stabdžio pedalus (sujungus 2 pedalus į vieną). Jeigu stabdžio pedalai nesudvejinti (galima atskirai stabdyti kairįjį ir dešinįjį pedalą), maksimalus greitis automatiškai ribojamas iki 40 km/val.).