23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/11
Geležinis klonas
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Net jei esate sveiki kaip ridikai ir gydytojus matote tik per televizorių, greičiausiai girdėjote farmacininkų ginčus apie generinių ir originalių vaistų skirtumus. Pastarųjų gamintojai mušasi į krūtinę, esą jie, ieškodami būdų ligoms pažaboti, investavo milžiniškas sumas, leidosi į sudėtingiausių tyrimų maratoną ir tik jo finiše atrado geriausią galimą sprendimą. Savo ruožtu generinių vaistų šalininkai dievagojasi, kad jei jau kokia nors piliulė supresuota iš identiškų veikliųjų medžiagų, jos efektyvumas negali skirtis. Tada pasipila kontrargumentai apie šalutinį poveikį, priemaišas ir panašius dalykus. Ačiū Dievui, automobilių pasaulyje viskas gerokai paprasčiau.

Prašymas leisti klonuoti tam tikrus inžinerinius sprendimus beveik visais atvejais yra ne kas kita, kaip oficialus reveransas tų sprendimų kūrėjams ir abipusiai naudingas verslo sandėris, leidžiantis radikaliai sumažinti naujo ratuočio konstravimo ir gamybos sąnaudas. Vienas šviežiausių ir geriausių tokio bendradarbiavimo pavyzdžių Nissan Navara reinkarnacija į Renault Alaskan.

Rugsėjį taip pakrikštytas pirmasis „Renault“ istorijoje serijinės gamybos pikapas buvo pristatytas Slovėnijoje. Nuo technologinio brolio dvynio iš Japonijos prancūzas skiriasi tik priekinės dalies apdaila ir keliose kitose vietose tvirtinamais skiriamaisiais ženklais. Tai yra automobilis pasižymi identiškomis Navara eksploatacinėmis savybėmis, o kaskart išgirdus epitetą „naujas“, reikia turėti galvoje, kad tai nauja tik „Renault“ meniu.

Svarbi detalė: tokį pat sprendimą – išplėsti siūlomų modelių gamą pikapu – priėmė ir „Mercedes-Benz“. Šią vasarą vokiečių automobilių pramonės monstras oficialiai pareiškė pradedantis gaminti X-Class pikapą, jų žodžiais, mašiną „su tipinėmis „Mercedes-Benz“ charakteristikomis: vairavimo dinamika, komfortu, dizainu, saugumu ir plačiomis individualaus pritaikymo galimybėmis“. Kadangi nuo Navara šis ratuotis taip pat skiriasi tik stilistinėmis detalėmis, prabangesniu salonu ir keliomis savitomis jėgos agregatų charakteristikomis, visus X-Class dedikuotus komplimentus ir panegiriką „Nissan“ gali be sąžinės graužaties prisiimti sau.

Tas pats ir su Renault Alaskan. Kai po šio automobilio debiuto per žiniasklaidą nusirito pranešimų banga apie Europoje debiutuojantį pikapą, o prancūzai nė vienoje spaudai skirtoje informacijoje neužsiminė, kad šis automobilis yra homozigotinis Nissan NP300 Navara dvynys, neabejotinai džiūgavo visi šio projekto dalyviai. Kai kuriose didžiosiose pasaulio rinkose „Renault“ istoriškai turi itin tvirtas pozicijas, todėl išloš tiek gamybininkai, tiek prekybininkai. Ypač turint galvoje, kad pikapų rinka Europoje itin sparčiai stiebiasi aukštyn, per metus ūgtelėdama dviženkle procentine išraiška. Pernai visame pasaulyje buvo parduota net 4,6 mln. pikapų, o Kolumbijoje pristatytas Alaskan per vienus metus sugebėjo užimti 5,6 procento rinkos.

O dabar apie tai, kuo ypatingas šis modelis, jei apie jį sparną rėžia ir nori būti į jį panašus pats Mercedes-Benz? Kokių siurprizų gali tikėtis užkietėję Renault gerbėjai? Svarbiausia ir geriausia žinia: šis pikapas kertinėmis važiavimo charakteristikomis kur kas labiau panašus į lengvą visureigį nei į linginę pakabą turintį juodadarbį.

Beje, pastarasis mechanizmas laikomas vienu svarbiausių kokybinio proveržio simbolių. Double Cab kėbulo versija gavo naują galinę penkių svirčių pakabos sistemą, užtikrinančią nepalyginamai komfortiškesnį važiavimą ir geresnį automobilio valdymą. Dabar kelionė pikapu niekuo nesiskiria nuo klasikiniams visureigiams įprastų standartų. Kompanijos inžinierių teigimu, būdama 20 kg lengvesnė už ankstesniąją lakštinių lingių pakabą ir maždaug 40 proc. minkštesnė, svirtinė pakaba leidžia gabenti tokio pat (naudingoji apkrova viršija 1 toną, o velkamoji galia siekia 3 500 kg) svorio krovinį. Net tuomet, kai juda tuščias, žvyrkeliu ar senatviniais randais išvagotu asfaltu, pikapas nešokčioja ir nesipurto.

Automobilininkai, lig šiol su pikapais neturėję jokių sąlyčio taškų, turėtų maloniai nustebti dėl gausybės smulkmenų, patraukiančių dėmesį vien apžiūrinėjant krovinių platformą. Čia sumontuota spėjusi pagarsėti C-channel krovinių tvirtinimo sistema: krovinių fiksavimo kanalai su juose esančiais C raidės formos fiksatoriais kabinos pertvaroje bei bortų kraštuose visiškai neriboja fantazijos ir leidžia saugiai transportuoti viską, ko tik gali prireikti ūkyje. Gamintojų teigimu, šis modelis gali pasigirti pačia ilgiausia krovinine dalimi iš visų rinkoje esančių pikapų.

Apskritai konstrukcinė evoliucija pavertė pikapą kur kas universalesniu: automobilis vienodai gerai tinka ir kroviniams gabenti, ir laisvalaikio žygiams ar šeimos kelionėms, o tai turėtų būti patrauklu nedideles įmones turintiems žmonėms.

Per pristatymą netyčia teko išbandyti ir Alaskan rėmo tvirtumą. Stabtelėjus prie sankryžos, kol į kairę pasuks priekyje judėjęs automobiliukas, į nugarą netikėtai gavom stiprų smūgį – užsisvajojusi ir pernelyg švelniai stabdį spaudusi garbaus amžiaus dama su Lexus NX visureigiu žiebė į dešinį galinį pikapo kampą. Pamatę, kaip atrodo japonas, ne juokais išsigandome, nes jo nosis buvo nepataisomai deformuota, bet mes atsipirkome tik iškultu žibintu, apibrozdintu galiniu bortu ir įlenktu sparnu.

Beje, kasdienėse kelionėse patiems išvengti panašių incidentų neabejotinai padės į pikapą iš lengvųjų visureigių perkelti beveik visi elektroniniai vairuotojo pagalbininkai, kokius tik inžinieriai yra sukūrę. Vienas patogiausių – aplinkinio vaizdo stebėjimo sistema, kurią sudaro 4 kameros, fiksuojančios ir analizuojančios aplink automobilį viską 360 laipsnių kampu. Mašina matoma tartum iš paukščio skrydžio – tai leidžia itin ankštoje erdvėje manevruoti be rizikos netyčia užkliudyti kokią nors paprastai nematomą kliūtį, atsitrenkti ar nubrozdinti kėbulo kampus. Svarbu tai, kad vairuotojas gali orientuotis ne pagal garso signalus ar kokius nors švieselių mirgėjimus, o matydamas realų vaizdą (priklausomai nuo įjungtos pavaros – pirma ar atbulinė – mašinos priekyje arba gale). Kad į žuvies akį panašiais objektyvais filmuojamas vaizdas neklaidintų, inžinieriai sugalvojo jį pertvarkyti skaitmeniniu būdu ir išvengti bet kokio iškraipymo. Todėl sumanęs įsprausti masyvų pikapą į kokį nors stovėjimo aikštelės plyšį, prietaisų skydelyje esančiame ekranėlyje viską matai taip, tarsi pats į save žiūrėtum iš kokio penkto aukšto.

Ne tokios egzotiškos, tačiau ne mažiau svarbios naujovės Alaskan įrangos sąraše – priekinė avarinio stabdymo sistema (FEB), pastovaus greičio palaikymo sistema bei pagalbinės važiavimo įkalne ir nuokalne sistemos (HDC ir HSA), pavaros lėtintuvas, mechaninis galinio diferencialo blokavimas, beraktė įlipimo sistema ir pan. Automobilį galima rinktis su dviejų zonų klimato kontrolės sistema ar nauja kabinos galinės dalies vėdinimo sistema. Interjeras ir prietaisų valdymo svirtelės bei jungikliai pernelyg daug nesukant galvos buvo perkelti iš mažesniųjų aljanso krosoverių, todėl čia viskas paprasta, intuityvu ir veikia sklandžiai.

Automobilio salone pasirūpinta ne tik nauju prietaisų skydeliu su multimedijos sistema, navigacija ir 7 colių įstrižainės centriniu ekranu, suteikiančiu didesnės erdvės pojūtį, bet ir ergonomiškesnėmis priekinėmis sėdynėmis su stuburo atrama. Pastarosios buvo sukurtos naudojant NASA technologiją ir leidžia kur kas tolygiau paskirstyti žmogaus kūno svorį. Galinių sėdynių atlošo judėjimo amplitudė padidinta 23 laipsniais – pasirinkus norimą jo kampą, važiuoti neabejotinai kur kas maloniau.

Pikapas komplektuojamas su 2,3 l darbinio tūrio dyzeline jėgaine, kuri net 24 proc. efektyvesnė už savo pirmtaką, montuotą į 11 kartos (!) Nissan Navara, ir gali pasigirti mažiausiais šiame segmente taršos ir degalų sąnaudų rodikliais. Siūlomos dvi motoro versijos – 118 ir 140 kW. Galingesnysis agregatas su dviem turbokompresoriais (beje, tokia technologija pikapų segmente panaudota pirmą kartą) sugeba daugiau nei dvi tonas sveriančią mašiną paversti netikėtai gyvybinga. Nėra ko prikibti ir prie automatinės septynių laipsnių pavarų dėžės: į visas vairuotojo komandas ji reaguoja nė akimirkos nedelsdama, veikia tiksliai, tyliai ir efektyviai. Būtent šis agregatas padeda pasiekti vidutines 7 l/100 km degalų sąnaudas. Su šiuo varikliu Alaskan iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,8 sek., o didžiausias galimas greitis 184 km/val.

Konservatyvesnieji vairuotojai, nemėgstantys „automatų“, gali rinktis standartinę mechaninę šešių laipsnių pavarų dėžę. Priklausomai nuo poreikių ir finansinių galimybių, taip pat siūlomi modeliai su dviejų arba keturių varančiųjų ratų sistema.

Vienas svarbiausių šio pikapo kozirių – 5 metų arba 160 tūkst. kilometrų garantija. Šiuo metu nieko panašaus nesiūlo nė vienas kitas gamintojas. Be to, žinant, kad automobilis bus intensyviai eksploatuojamas, garantiją galima pratęsti iki 200 ar 250 tūkst. kilometrų.

„Renault“ atstovai Lietuvoje prognozuoja, kad jų automobilis turėtų atimti dalį pardavimų iš „Nissan“, tačiau komplektacijų skirtumai tiesioginę konkurenciją turėtų sumažinti. Alaskan pradinė kaina bus kiek aukštesnė nei Navara, nes pastarasis parduodamas su trimis kabinų tipais: Single Cab (dvivietis), King Cab (dvivietis su erdve vietoje galinių sėdynių) ir Double Cab (penkiavietis). Alaskan turės tik brangesniąją Double Cab versiją. Mažiausia suma, kurią reiks pakloti už Renault Alaskan – 27 000 eurų.