23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/07
Švediškas perliukas
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Sakoma, kad normalaus regėjimo žmogus tradicinio automobilio markę ir modelį gali identifikuoti stovėdamas maždaug už 100 metrų. Ši aksioma galioja ir „Volvo“ šeimos ratuočiams, tik su viena išimtimi: atspėti, kuris modelis – prieš porą metų debiutavęs XC90 ar prieš keletą savaičių į Lietuvą atvažiavęs XC60 – šmėstelėjo prieš akis (kad ir perpus mažesniu atstumu), užduotis verta „Auksinio proto“ superfinalo. Nors gausioje miesto visureigių kaimenėje šie švedai išsiskiria tarsi jie būtų albinosai, atskirti skirtingoms klasėms priklausančius geležinius SUV iš tiesų keblu. Ir ačiū Dievui, kad yra būtent taip.

Pasakojimą apie vieną laukiamiausių 2017-ųjų automobilinių premjerų reikia pradėti nuo to, kad per 9 gyvavimo metus (nuo 2008 m.) Volvo XC60 sugebėjo pelnyti populiariausio Europoje kompaktinio Premium klasės SUV (Sport Utility Vehicle, liet. sportinis laisvalaikio automobilis) titulą. Iki pat pastarųjų dienų jis neatrodė morališkai pasenęs, todėl vis dar buvo puikiai perkamas. Neseniai simpatiškojo XC60 tiražas perkopė 1 mln. egzempliorių ribą – t. y. įveikė aukštumą, kurios kol kas nepasiekė nė vienas iš vokiečių trijulės „Audi“, BMW, „Mercedes- Benz“ ir net japonų pasididžiavimas „Lexus“.

Ar pavyks išlaikyti tokias pat tvirtas pozicijas ir antrosios kartos Volvo XC60? Pirmoji pažintis įkvepia pačioms drąsiausioms prognozėms, kad naujokėliui publika plos atsistojusi: šis automobilis turi visus geriausius skandinaviškos technikos dizaino bruožus, yra itin išraiškingas ir kelia daugiau teigiamų emocijų nei bet kuris kitas lengvasis visureigis. Tikėtina, kad technologiniai sprendimai būsimųjų XC60 šeimininkų taip pat neerzins pražiopsotomis klaidomis, nes naujasis SUV yra ketvirtasis modelis, pagamintas naudojant „Volvo“ sukurtą modulinę SPA platformą. Tokios pačios platformos yra ir anksčiau debiutavę aukščiausios klasės 90-os serijos modeliai XC90, V90 ir S90. Vadinasi, naujasis XC60 yra vienas saugiausių kada nors pagamintų automobilių, kimšte prikimštas pažangiausių technologijų, apsaugančių nuo didžiosios dalies žmogiškų klaidų vairuojant intensyvaus eismo sąlygomis ar dėl kokių nors priežasčių praradus dėmesio koncentraciją.

Išmaniųjų sistemų gausa

Antai naujos kartos City Safety sistema šiame visureigyje išmokyta naudotis patobulinto radaro bei kameros derinio technologija, leidžiančia bemaž 100 proc. tikslumu aptikti potencialias kliūtis ir pavojus: kitas transporto priemones, pėsčiuosius, dviratininkus ar didelius gyvūnus. Sistema perspėja vairuotoją ir netgi gali pati savarankiškai stabdyti automobilį, siekiant išvengti ar bent susilpninti susidūrimą – tokių atsargos priemonių Volvo XC60 imsis tuo atveju, jeigu vairuotojas nesureaguos laiku pats. Ši City Safety versija gali padėti visureigį išvairuoti iš priešais atlekiančio automobilio kelio. Net jei sistema bus panaudota vos kartą per gyvenimą, greičiausiai džiaugsitės, kad jūsų mašinoje ji buvo, nes fatališkai susiklosčius aplinkybėms tas vienas kartas gali būti paskutinis.

BLIS (Blind Spot Information, liet. aklosios zonos perspėjimo sistema) taip pat yra papildyta pagalbine vairavimo sistema Steer Assist, todėl ne tik perspėja šviesos signalais šoniniuose veidrodėliuose apie gretimoje eismo juostoje judančią kliūtį, bet ir automatiškai pasuka vairą ir grąžina visureigį į saugią trajektoriją, jei tik vairuotojas nepaiso įspėjimų.

Kaip jau įprasta anksčiau pasirodžiusiuose „Volvo“ modeliuose, XC60 turi pusiau autonominio važiavimo technologiją Pilot Assist: įjungus adaptyvios greičio kontrolės funkciją, net ir intensyviausio eismo sąlygomis išlaikomas saugus atstumas nuo priešais važiuojančių eismo dalyvių ir mažos amplitudės vairo judesiais padedama išlaikyti automobilį eismo juostos viduryje. Sistema perima automobilio vairavimą, įsibėgėjimą ir stabdymą keliuose su sužymėtomis eismo juostomis, kai važiuojama iki 130 km/val. greičiu.

Ypač daug komplimentų po oficialaus Volvo XC60 pristatymo ir žurnalistams surengtų bandomųjų važiavimų sulaukė čia sumontuota Bowers & Wilkins garso sistema: visureigio salonas užpildomas ypač skaidriu, realistišku garsu, todėl apima jausmas, tarsi sėdėtum pirmoje koncertų salės eilėje. Melomanai Bowers & Wilkins kolonėles vadina „vienomis geriausių, kurias galima nusipirkti už pinigus“.

Centrinėje konsolėje esantis didžiulis vertikaliai įmontuotas liečiamasis ekranas šiek tiek primena „Tesla“, tačiau akivaizdu, kad pastarojo savininkai švedui pavydi apdailos medžiagų kokybės, subtilumo ir prabangos pojūčio. O valdymo paprastumo ir aiškumo prasme „Volvo“ gali būti laikomas etalonu, kaip maksimaliai palengvinti vairuotojo darbą norint keisti tam tikrų funkcijų ar parametrų nustatymus. Tarkime, rašyti žinutes, ieškoti kontaktų telefonų knygoje, įvesti maršruto tikslą į navigacijos sistemą ar rasti mėgstamą dainą galima tiesiog rašant raides ar žodžius (t. y. vedžiojant pirštą ekrane) netgi su pirštinėmis.

Dar vienas triukas – Volvo XC60 komandos balsu. Ši funkcija leidžia be vargo, net neatitraukiant žvilgsnio nuo kelio, valdyti klimato kontrolės sistemą, navigaciją, multimediją ir telefoną tiesiog kalbant. Kompanijos „Volvo Cars“ kalbos sistemų ekspertai tikina, kad ši technologija supranta kiekvieną vairuotoją, nepaisant jo kalbos ar akcento. Nereikia kalbėti lėtai, natūralus, įprastas kalbėjimo tempas veikia geriausiai, todėl susidaro įspūdis, kad automobilis supranta daugiau nei tik nurodytas komandas.

Išmani yra ir XC60 integruota navigacijos sistemos technologija Sensus Navigation. Ji puikiai išnaudoja vertikalų centrinį ekraną, kuriame matoma daug didesnė maršruto dalis negu horizontalios pozicijos ekrane. Sistema taip pat automatiškai atnaujina žemėlapius ir informaciją, o atnaujinimai atsiunčiami ir įdiegiami tiesiai automobilyje – vairuotojui nereikia ieškoti ar siųstis naujų versijų ar papildinių.

Dar vienas dalykas, kuriuo gali pasigirti naujasis švedų SUV – kameros ir jutikliai, radikaliai palengvinantys kasdienes keliones. Visos elektroninės akys, siunčiančios signalus į vieną procesorių, užtikrina tikslų pagalbinės automobilio statymo sistemos Park Assist Pilot, 360° vaizdo kamerų, sukuriančių „paukščio skrydžio“ perspektyvą, ir Cross Traffic Alert sistemų veiklą.

Park Assist Pilot priverčia jaustis taip, lyg kažkas kasdien pastatytų jūsų automobilį į stovėjimo vietą už jus. Ši sistema išmatuoja laisvas stovėjimo vietas pravažiuojant pro jas ir praneša, jeigu vieta yra pakankamai didelė Volvo XC60. Tada elektronika pati įvairuoja automobilį į lygiagrečią stovėjimo vietą, kuri gali būti vos penktadaliu ilgesnė nei pats visureigis, ar pastato į statmeną stovėjimo vietą. Aktyvavus sistemą, viskas, ką turite daryti – valdyti pavaras ir stabdžių pedalą, kol automobilis pats važiuoja į stovėjimo vietą.

Siūloma ir hibridinė versija

O dabar apie svarbiausius dalykus – XC60 jėgos agregatų meniu, transmisiją ir važiuoklę. Mūsų rinkoje automobiliai siūlomi tik su visų varančiųjų ratų sistema (beje, pajudant iš vietos, nepriklausomai nuo kelio sąlygų ir to, kaip stipriai spausite akceleratorių, starte „dirbs“ visi keturi ratai) ir komplektuojami su automatinėmis 8 pavarų dėžėmis. Siūlomi du benzininiai 254 ir 320 AG ir du turbodyzeliniai 190 ir 235 AG varikliai, taip pat ir pati karščiausia hibridinė, iš tinklo įkraunama Twin Engine versija, kurios bendra vidaus degimo ir elektros motoro galia siekia net 407 AG.

Tokiu automobiliu galima iki 45 km nuvažiuoti vien tik elektra. Iki 100 km/ val. greičio 2 015 kg sveriantis SUV (modeliai be hibridinės pavaros sveria nuo 1 656 kg) įsibėgėja vos per 5,3 sek. Gamintojo teigimu, pirmam šimtui kilometrų šiam hibridui, įskaičiavus elektra įveikiamą atstumą, turėtų užtekti 2,1 l benzino.

XC60 ilgis siekia 4,69 m – t. y. 26 cm trumpesnis, 12 cm žemesnis ir 3 cm siauresnis nei XC90, į jo bagažinę telpa nuo 505 iki 1 432 l. Jis pastebimai erdvesnis ir nepalyginamai vikresnis nei pirmtakas. Naujojo švedų SUV kaina – nuo 48 100 eurų.