23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/07
Pokyčių daugiau nei atrodo
  • Arūnas BUTKUS
  • Mano ūkis

Suomijos kompanija „Valtra“ užbaigė ketvirtos kartos traktorių išleidimo į rinką etapą. Po S, T ir N serijų atėjo A serijos traktorių eilė.

Ketvirtos kartos mašinų pristatymas pasaulio žiniasklaidai vyko birželio pradžioje Olandijoje. Šios mašinos jau buvo demonstruotos parodoje „SIMA 2017“, kur pelnė „Metų traktoriaus 2017“ titulą. Iš pirmo žvilgsnio naujos kartos A serijos traktorius mažai skiriasi nuo kitų, bet toks įspūdis klaidingas.

A serijos Valtra traktorių diapazoną sudaro 7 modeliai – nuo 75 iki 130 AG. Juose montuojami 3 ir 4 cilindrų AGCO Power Stage 4 varikliai. Kita ypatybė – trys skirtingos ratų bazės. Tai vieni iš pagrindinių trečios ir ketvirtos kartos traktorių skirtumų. Trijų cilindrų 3,3 l varikliai montuojami 75, 85 ir 95 AG, o 4 cilindrų 4,4 l varikliai – 100, 110, 120 ir 130 AG ketvirtos kartos traktoriuose. Visais atvejais naudojama visiškai nauja aukšto slėgio Common Rail įpurškimo sistema, kuri leidžia mažomis sąnaudomis pasiekti didelę galią. AGCO Power varikliai išsiskiria ilgaamžiškumu, taupiu degalų naudojimu, tyliu darbu ir maža aplinkos tarša, bet jų sukimo momentas plačiame greičio intervale yra didelis. Šios ypatybės nulemia, jog traktorius valdyti paprasta.

Mažiausios galios A74 modeliai yra aprūpinti EGR sistema, kurios vožtuvai nukreipia išmetamąsias dujas atgal į degimo kamerą (dėl to ne tik sumažėja kenksmingų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose, bet ir padidėja degalų naudojimo efektyvumas).

Traktoriai su DOC oksidaciniais katalizatoriais ir SCR sistema atitinka teršalų išmetimo Euro IV standartą. Įdomu tai, kad pastarieji įrengti viename bloke, kuris sumontuotas neįprastoje vietoje – kabinos dešiniojo šono apačioje, o šalia yra AdBlue skysčio bakas (paprastai toje vietoje būna akumuliatorius). Ketvirtos kartos A serijos Valtra traktoriuose akumuliatorius įrengtas traktoriaus priekyje, priešais aušintuvus. Suomių gamintojai pabrėžia, kad varikliai montuojami be DPF filtro.

Transmisijos ir hidraulinės sistemos ypatumai

Kitas svarbus naujų mašinų išskirtinumas susijęs su transmisija: pavarų dėžę sudaro 12 pavarų, sugrupuotų į 2 grupes, kurios perjungiamos naudojant dvi svirtis. A diapazone šešios pavaros skirtos dirbti laukuose (jų greičio intervalas 4–12 km/ val.), o B diapazono pavaros skirtos transporto darbams važiuojant iki 40 km/val. Taip pat yra ir itin lėtos eigos pavara, leidžianti važiuoti vos 0,09 km/ val. greičiu (esant 1 400 sūk./ min.). Visa tai palengvina vairavimą, pavyzdžiui, galima pradėti važiuoti su pakrauta priekaba pasirinkus pavarų B grupę ir pirmą pavarą, o važiavimą tęsti nekeičiant pavarų grupės. Elektrohidraulinės sankabos valdymo mygtukas leidžia keisti pavaras nenaudojant sankabos pedalo.

Naujos serijos traktoriai rinkai bus siūlomi su elektroniniu būdu valdomu galiniu hidrauliniu keltuvu AutoControl, kuris įrengtas ir kitų serijų Valtra traktoriuose. Išmani modulinė konstrukcija leidžia užtikrinti iki 5,2 tonos keliamąją galią, o atviro centro iki 98 l/min. hidraulinė sistema suteikia galimybę atlikti įvairias užduotis, reikalaujančias didelio hidraulikos srauto, pavyzdžiui, dirbti su frontaliniu krautuvu ar hidrauliniais varikliais.

Vairavimo patogumui

Naujos kartos A serijos Valtra traktorių kabina išsiskiria erdvumu, joje įrengta sėdynė keleiviui. Vairuotojo sėdynę įmanoma sukti 180 laipsnių kampu. Nuožulnus stogo priekis leidžia gerai matyti priekinio krautuvo darbą, pagerina matomumą dirbant tamsiu paros metu, blogomis oro sąlygomis, ūkinių pastatų viduje. Kabinos gaminamos trijų tipų: bazinės, žemos ir miško (miško kabinoje daugiau erdvės aplink vairuotojo sėdynę, yra galinio akceleratoriaus pedalas).

Mašinos vis išmanesnės

Naujieji Valtra modeliai aprūpinti telemetrijos ir elektroninio valdymo sistemomis. Automatinio vairavimo technologija AutoGuide, susieta su pasaulinės navigacijos palydovų sistemomis, nukreipia traktorių lauke pagal virtualias kelio linijas. Vairuotojas net gali „perduoti“ valdymą automatinio vairavimo sistemai ir visą dėmesį skirti greičio ir valdymo derinimui.

Telemetrijos sistema AgCommand leidžia matyti ir analizuoti gausybę mašinos duomenų (variklio būklę, transporto priemonės vietą, darbo valandas ir kt.) bei gerinti valdymo efektyvumą. Ūkininkas šią informaciją gali peržiūrėti savo kompiuteryje ar išmaniajame įrenginyje.

Kompanija „Valtra“ šį sezoną ypač akcentuoja Valtra SmartTouch valdymo porankį – naujovę, kuri pelnė apdovanojimą viename iš garsiausių ir prestižiškiausių dizaino konkursų pasaulyje „Red Dot Design 2017“. Valtra SmartTouch porankis jungia ergonomišką daugiafunkcę transmisijos ir priekinės trijų taškų pakabos ar frontalinio krautuvo valdymo svirtis, galinės trijų taškų pakabos valdymo bei nustatymo komponentus bei liečiamąjį ekraną. Trumpai tariant, visos traktoriaus funkcijos gali būti keičiamos pasitelkus Valtra SmartTouch porankį.

Transmisijos valdymo svirtis su programuojamais funkciniais mygtukais leidžia operatoriui valdyti mašiną neatitraukiant rankos. Ji įrengta vertikaliai porankio atžvilgiu, kad operatoriaus ranka keičiant greičio valdymo svirties pasvirimą būtų įprastoje padėtyje. Devynių colių skersmens jutiklinis ekranas leidžia lengvai nustatyti traktoriaus kontrolės sistemas ir kitas funkcijas. Valtra SmartTouch sąsaja leidžia operatoriui ar savininkui pritaikyti nustatymus neribotam vartotojų skaičiui ir, jei būtina, sukurti individualias vartotojų paskyras. Naujos kartos A serijos Valtra traktorius gamintojai pasiūlys vartotojams jau šią vasarą.