23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/04
Brangioji, aš sumažinau visureigį
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Kai 2016-ųjų rudenį buvo oficialiai nutraukta paslapties skraistė nuo antrosios kartos Audi Q5, dalis benzingalvių patempė lūpą. Norint plika akimi įžvelgti skirtumus tarp miesto visureigių segmento naujoko ir prieš 8 metus debiutavusio pirmtako, reikia Šerloko Holmso dedukcinių gebėjimų. Vokiečiai pasirinko pabrėžtinai nuosaikios evoliucijos kelią, todėl neklysdami išpyškinti kuris Q5 yra kuris, gali tik seni autoverslo vilkai.

Turintieji net ir 2008-aisiais nuo konvejerio nuriedėjusius miesto visureigius greičiausiai su palengvėjimu atsiduso: su senu Q5 pasirodęs draugijoje, kurioje pagal nerašytas taisykles svarbu visada turėti naujausius vyriškus žaislus, neatrodysi nevykėlis. Ir atvirkščiai. Atvairavęs naująjį Q5 galėsi bent pusvalandį postringauti apie tai, kad šis automobiliukas yra ratuotas technikos stebuklas, toks pat geras trasoje kaip Audi A4, o bekelėje – kaip Audi Q7. Tai yra modernus, funkcionalus, efektyvus, išmanus, patvarus ir pan., tik šiek tiek mažesnis.

Iš tiesų šioje situacijoje teisūs ir vieni, ir kiti. Q5 kadaise taip kilstelėjo kokybinę kartelę, kad absoliuti dauguma analogiško dydžio kitų gamintojų sukonstruotų miesto visureigių tik dabar priartėjo prie „Audi“ standartų. Vadinasi, tebevažinėjantys senosios kartos modeliais vis dar tvirtai sėdi balne. Kad yra būtent taip, liudija ir pardavimų statistika bei Q5 populiarumas antrinėje rinkoje. Pats „Audi“ populiariausias Premium klasės SUV pasaulyje, kurio pirmosios kartos modelių nuo 2008 m. buvo nupirkta daugiau kaip 1,6 milijonai! Net paskutiniaisiais gamybos metais Audi visureigiukas Lietuvoje buvo vienas Premium segmento lyderių, kurio pardavimai viršijo tiesioginių konkurentų iš BMW ir „Mercedes Benz“ stovyklos paklausą kartu paėmus. Be to, Q5 mėgavosi patikimo visureigio reputacija, todėl antrinėje rinkoje buvo graibstomas kaip karštos bandelės.

Ekspertų vertinimai

Vokietijos techninės priežiūros asociacijos TÜV skelbiamuose automobilių patikimumo reitinguose, amžiaus kategorijoje iki penkerių metų, Audi Q5 su Porsche 911 Carrera dalijasi 4–5 vieta (trūkumų turėjo 4,8 proc. patikrintų egzempliorių). Tarp trūkumų, kuriuos dažniausiai nurodydavo patys Q5 savininkai – retsykiais fiksuojamas didokas vairo mechanizmo laisvumas, nuo rimtesnio šalčio trūkinėjantys panoraminiai stoglangiai, trūkčiojanti ar šiek tiek uždelstai reaguojanti dvigubos sankabos S tronic pavarų dėžė. Nepaisant to, TÜV ekspertai šį visureigį vertina tikrai gerai ir laiko vienu patvariausių automobilių su keturių žiedų emblema.

Svarbi dar viena detalė. Jei TÜV galima įtarti šiek tiek labiau simpatizuojant saviems prekiniams ženklams, tai panašūs įtarimai tikrai nelimpa britams. Jungtinės Karalystės tyrimų kompanijos CAP atliktose analizėse apie geriausiai ir blogiausiai vertę išsaugančius automobilius teigiama, kad Audi Q5 yra pats racionaliausias pasirinkimas: vidutinė jo vertė po trejų metų siekia net 72,5 procento.

Ko galima tikėtis iš antrosios kartos Q5?

Visų pirma, reikia susitaikyti su mintimi, kad greičiausiai būsite traukiamas per dantį dėl nuobodaus dizaino. Nepaisant keleto išimčių, tokių kaip Audi R8 ar Audi TT, vokiečiai niekuomet nesistengė publikos priblokšti efektingomis kėbulo formomis, todėl naujasis Q5 modelis nuo pirmtako taip pat skiriasi tik kosmetinėmis eksterjero detalėmis – šešiakampėmis radiatoriaus grotelėmis, naujais žibintais ir pan. Galima sakyti, kad emocijoms čia tiesiog nėra vietos arba atvirkščiai – kad emocijas kuria technologijos.

Šiuo požiūriu naująjį Q5 galima laikyti nereceptiniu vaistu – antidepresantu. Ypač pasirinkus versiją su iš pagrindų atnaujintu 3.0 TDI varikliu, siūlančiu 286 AG ir 620 Nm. Turint tokią dyzelinę bombą, galima lenktynių trasoje drąsiai mesti pirštinę pačiam Subaru WRX Sti. Judėti greitai ir saugiai visomis eismo sąlygomis su šiuo Audi leidžia mažiausiai dvi konstrukcinės naujovės. Pirmoji jų – tvirtesnė stovėsena ant kelio. Nors Q5 ūgtelėjo visomis kryptimis – iki 4 663 mm (+ 23 mm) ilgio, 1 893 mm (+ 13 mm) pločio ir 1 660 mm (+ 10 mm) aukščio, kai kurias plienines kėbulo dalis pakeitus aliumininėmis, automobilio svoris sumažėjo 90 kg – iki 1 795 kg. Drauge tai reiškia padidėjusią erdvę keleiviams ir jų bagažui. Q5 yra pakankamai erdvės penkiems asmenims, o priklausomai nuo galinės sėdynės padėties, pagrindinį bagažo skyriaus tūrį galima padidinti nuo 550 iki 610 litrų. Kai galinė sėdynė nulenkta, bagažo tūris išauga iki 1 550 litrų.

Antras dalykas, suteikiantis daugiau pasitikėjimo važiuojant greitai – adaptyvi pneumatinė pakaba. Priklausomai nuo vairuotojo valios bei judėjimo sąlygų ir greičio, visureigio aukštis gali kisti 6 centimetrais. Tiesa, dėl šios sistemos maksimaliai pasistiebęs Q5 pasiekia tokią pačią prošvaisą, kokią turėjo pirmosios kartos modelis, todėl kalbėti apie „išaugusias galimybes bekelėje“, būtų pernelyg drąsu. Tačiau tai, kad važiuojant kruiziniu tempu automobilis tiksliau parinks kėbulo padėtį (vieną iš penkių), yra šventa tiesa.

Gamintojai giriasi iš esmės atnaujinta transmisija. Bazinės komplektacijos modeliai turės mechanines 6 laipsnių pavarų dėžes ir 7 laipsnių automatinę S tronic, o galingiausia versija su 3.0 TDI jėgaine – 8 laipsnių Triptronic. Automatinėse transmisijose yra integruota degalus taupanti Freewheel funkcija. Be to, su pavarų dėže susieta ir nauja elektromechaninė vairo stiprintuvo sistema – pasirinkus dinaminio vairavimo režimą, elektronika padeda optimaliai derinti pavaras, važiavimo greitį ir traukos kryptį.

Naujojo Audi Q5 pagalbos vairuotojui sistema leidžia rinktis vieną iš trijų aukštųjų technologijų paketų: „Tour“, „City“ ir „Parking“. Apie iš galo artėjantį transportą įspėjanti sistema, išvažiavimų įspėjimo sistema, susidūrimų išvengimo ir posūkių pagalba – tai dar kelios naujos funkcijos, padedančios užtikrinti eismo saugumą.

Tiek Audi vairuotojas, tiek keleiviai nuo šiol galės naudotis kur kas tobulesne pramogų ir informacijos valdymo sistema, pasižyminčia tikslia grafika ir raiškiais vaizdais. Visose Q5 modifikacijose montuojamas virtualus prietaisų skydelis, o didelės raiškos ekrano įstrižainė siekia 12,3 colio. Multimedijos terminalo veikimo logika pagrįsta šiandieniuose išmaniuosiuose telefonuose naudojamomis funkcijų hierarchijomis, be to, sumontuota ir išmani laisva teksto paieška, leidžianti pirštais brėžti raides. Nauja natūralaus balso valdymo funkcija atpažįsta kasdienėje kalboje vartojamus nurodymus.

MMI plius navigacija naudoja Audi Connect modulį. Tai leidžia keleiviams naudoti interneto ryšiui iki 8 mobiliųjų įtaisų. Trimatį erdvinį garsą kuria pasirenkama aukštos klasės Bang&Olufsen Sound garsiakalbių sistema. Be to, antrosios kartos Audi Q5 pirmą kartą įdiegtas specialus planšetinis kompiuteris, teikiantis informacines pramogas galinės sėdynės keleiviams.

Bazinė Audi Q5 kaina prasideda nuo 44 900 eurų, o tai beveik dviem tūkstančiais eurų daugiau nei aršiausio „Audi“ konkurento Mercedes-Benz GLC pradinė kaina. Susigundžius vienu kitu papildomos įrangos sąraše esančiu žaisliuku, naujojo Q5 kaina greitai perkopia 60 tūkst. eurų.