Zurnalui - A1-BASF + prenumerata 2024 11 19 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2016/04
Sunkmetis – ne kliūtis mašinoms tobulinti
  • Daina STANIŠAUSKIENĖ
  • Mano ūkis

Kritusios žemės ūkio produkcijos supirkimo kainos iš peties kirto daugumai technikos kompanijų. Europos žemės ūkio mašinų gamintojų asociacijos duomenimis, technikos pardavimai smuko apie 7-10 proc. Neigiamos įtakos įmonių apyvartoms turėjo ir vėluojančios startuoti Europos Sąjungos paramos programos, ir lėtėjanti Indijos, Kinijos, Brazilijos ekonomika. Nepaisant nepalankios ekonominės situacijos, kompanijos į mašinų tobulinimą tebeinvestuoja milijonines sumas ir pristato naujus modelius.

Apie mažėjančias apyvartas skelbia ir viena iš didžiausių CNH korporacijos įmonių „New Holland". „Po mašinų pardavimo bumo, kuris truko nuo 2011 iki 2015 metų, žemės ūkio technikos pramonė išgyvena sąstingį. Beveik visuose regionuose verslas smuktelėjo, pardavimai sumažėjo, tačiau džiugina tai, kad svarbiausiose šalyse New Holland technikos užimamos rinkos dalis padidėjo, - praėjusių metų rezultatus apžvelgė kompanijos prezidentas Karlas Lambro (Carlo Lambro). - Skaičiuojama, kad Europos regiono traktorių rinka susitraukė nuo 170 iki 150 tūkst."

Praėjusioje parodoje „Agritechnica" kompanija „New Holland" išplėtė galingų traktorių gamą dviem naujais sunkiems darbams skirtais modeliais T7.290 ir T7.315, atitinkamai 288 ir 313 AG pajėgumo. Galingiausias modelis pernai laimėjo „Metų mašinos 2016" apdovanojimą. „Investicijos, kurias mes skiriame traktoriams tobulinti, nelieka neįvertintos. Pastaraisiais metais už traktoriuose įdiegtas inovacijas gautas ne vienas tarptautinis apdovanojimas", - pabrėžė K. Lambro.

Šiemet įmonė daugiau dėmesio skiria vidutinio dydžio ūkių savininkams. Prancūzijoje kovą pristatyti atnaujinti vidutinės galios klasės modeliai - New Holland T5 ir T6 serijų traktoriai. „Nors šis ūkininkų segmentas, ypač pieno sektorius, į kurį orientuotos mūsų naujovės, išgyvena krizę, tikimės, kad šie sunkumai laikini. Be to, patobulintos mašinos padės labiau taupyti sąnaudas, o tai sunkmečiu itin aktualu", - kalbėjo kompanijos viceprezidentas ir pridūrė, kad naujieji traktoriai - ne paskutinės naujienos šiemet, kitas numatyta pristatyti Bolonijoje (Italijoje) lapkritį vyksiančioje parodoje „EIMA".

Skirtas mišriems ir gyvulininkystės ūkiams

K. Lambro New Holland T5 seriją prilygino bestseleriui. „Kasmet pagaminame per 18 tūkst. šios galios traktorių. Daugumoje rinkų iš viso mūsų asortimento jų parduodame daugiausiai. Tai gyvulininkystės ir mišriems ūkiams skirta technika", - sakė įmonės vadovas.

Traktoriai atnaujinti ne tik griežtesnius Tier 4B (galutinius Tier 4 f) emisijos reikalavimus atitinkančiais varikliais, juose įdiegtas ne vienas mašinos produktyvumą didinantis ir darbo komfortą gerinantis sprendimas, pavyzdžiui, papildomai užsakomos Terraglide priekinio tilto ir Comfort Ride kabinos amortizacijos sistemos. Šios nedidelio galingumo mašinos turi ir daugiau kitų didžiųjų modelių savybių.

New Holland T5 serija apima 3 modelius (T5.100, T5.110, T5.120), kurių maksimali galia nuo 99 iki 117 AG. Traktoriuose montuojamas 3,4 l darbinio tūrio FPT F5C variklis su ECO Blue Compact Hi-eSCR ir tiesioginio įpurškimo Common Rail sistema. Degalų bako talpa - 165, Ad Blue tirpalo - 12 l. Priklausomai nuo modelio, variklis gali išvystyti 430, 468 ir 491 Nm sukimo momentą. „Naujojo variklio sukimo momento atsarga siekia 24 proc.", - apie išskirtines traktorių savybes pasakojo kompanijos traktorių, teleskopinių krautuvų ir PLM sistemų vadovas Šonas Lenonas (Sean Lennon).

Be to, pusiau dinaminėje pavarų dėžėje ElectroCommand automatiškai pavaroms perjungti įrengti du režimai, kurių anksčiau nebuvo: ekonominis (Auto Transport) ir galios (Auto Field). Ant traktorių montuojama 5 420 kg keliamosios galios galinė pakaba, priekinės pakabos keliamoji galia siekia 1 850 kg. Bendroji traktoriaus masė padidėjo nuo 7,4 iki 8,0 t. Sustiprinus priekinę ašį, galima montuoti 28" priekines padangas. Atnaujintos serijos modeliuose įdiegtas ISO-Bus II protokolas.

Operatoriaus darbą darganotomis sąlygomis palengvina iki 200o padidintos eigos priekinis valytuvas. „Jei tenka dirbti naktį, galima rinktis 8 LED žibintus, kurie, palyginti su halogeniniais, apšvietimą pagerina 145 proc. ir, eikvodami mažiau energijos, sukuria 15 600 liumenų apšviestumą", - kitus atnaujintų modelių privalumus vardijo Š. Lenonas.

Atitinka bet kokius vidutinio ūkio poreikius

Kita vidutinės galios New Holland traktorių naujovė - patobulinta, dar našesnė T6 serija. „Tai universalios mašinos, skirtos įvairiems darbams atlikti, atitinkančios vidutinio dydžio ūkių poreikius. Skaičiuojama, kad per metus šių traktorių išdirbis turėtų siekti nuo 150 iki 800 valandų, - naujovę pristatė kompanijos prezidentas K. Lambro. - T6 serijos traktorių kasmet parduodame 25 tūkst."

Atnaujinti T6 traktoriai ne tik pakeitė stilių, bet ir įgavo daugiau našumo, komforto, manevringumo. Mašinose įrengti Tier 4B (galutinius Tier 4 f) emisijos reikalavimus atitinkantys 4,5 l darbinio tūrio, 4 cl. (išskyrus T6.180, kuriame įrengtas 6,7 l darbinio tūrio, 6 cl.) FPT varikliai su ECO Blue Compact Hi-eSCR sistema. T6 serijos modeliuose, kurių maksimali galia nuo 145 iki 175 AG, įdiegta variklio galios valdymo (EPM) sistema. Ji pagal faktinę transmisijos, hidraulikos ir galios tiekimo veleno (GTV) apkrovą padeda varikliui išvystyti didesnį sukimo momentą ir padidinti pajėgumą. Pavyzdžiui, T6.165 modelis su EMP išgauna iki 33 AG didesnę galią, tačiau tik tuomet, kai to reikia našumui išlaikyti, nors degalų sąnaudos nepadidėja. „Žemdirbiams, ieškantiems Premium klasės traktoriaus, kurio galios ir svorio santykis būtų optimalus, su bepakope transmisija, siūlome maksimalios 175 AG modelį T5.175 su 4 cl. varikliu", - aiškino Š. Lenonas. New Holland T6 modeliai yra mažiausi kompanijos asortimento traktoriai, kuriuos galima komplektuoti su bepakope transmisija. Pusiau dinaminėje ElectroCommand pavarų dėžėje tokie patys nauji automatinio pavarų perjungimo režimai.

Pasak Š. Lenono, dėmesio verta mašinose montuojama Horizon kabina su patogiai išdėstytais valdymo įrengimais ir matomumą darbui su priekiniu krautuvu gerinančiu stoglangiu. Kompanijos inžinieriams triukšmo lygį kabinoje pavyko sumažinti iki 69 dB. Naujų modelių pirkėjams, be bazinio, siūlomi dar trys sėdynių tipai: Comfort, Dynamic Comfort ir Auto Comfort, pastaroji yra su integruota klimato kontrolės sistema ir vibracijas sumažina net 40 proc., palyginti su įprasta sėdyne.