23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2008/11
Nauji suomiški galiūnai – tikriems profesionalams
  • Jurga ZALECKIENĖ, „Mano ūkis“, Suomija
  • Mano ūkis

Daugiau galios ir komforto, bepakopes transmisijas, ergonomišką valdymą, ekonomiškumą ir saugumą aplinkai, individualius pirkėjo poreikius atitinkančią komplektaciją – visa tai siūlo „Valtra“ traktorių gamintojai, pristatydami visiškai naujus N ir T serijos modelius Direct ir Versu bei naują pačių galingiausių suomiškų traktorių S seriją.

„Ne mašina, o žvėris“, – ne vieno vyro pamėgtą frazę apibūdinant technikos jėgą šįkart dizaineriai pasitelkė kurdami naujųjų suomiškų galiūnų reklamą. Versu modeliai lyginami su lape, Direct – su gepardu, o S serijos traktorių jėgą simbolizuoja Šiaurės miškų karalius lokys. Taip pabrėžiama jų jėga, greitis ir lankstumas, taip pat prisitaikymas prie bet kokių aplinkos sąlygų ir universalumas. Antrąjį spalio dešimtadienį pasaulio žiniasklaidai Vanajanlinos (Vanajanlinna) pilies prieigose pristatyti naujausi suomiškų Valtra traktorių modeliai bus pradėti gaminti kitų metų pradžioje, tad realu tikėtis, kad Lietuvą jie pasieks ateinantį pavasarį.

Galinguose modeliuose – dar daugiau komforto

Bene daugiausia dėmesio pristatymo kampanijoje skirta patiems galingiausiems S serijos traktoriams, pakeičiantiems senąją S seriją. Naujojoje serijoje numatyta gaminti 5 naujų modelių traktorius, kurių galingumas sieks nuo 270 iki 370 AG.

Naujos S serijos pagrindą sudaro AGCO Sisu Power 8.4CTA-4V variklis ir bepakopė transmisija. Įdiegta moderni variklio eksploatavimo technologija SCR (anksčiau naudota tik sunkvežimiams), pagrįsta selektyviu kataliziniu deginių mažinimu, tad technika dar labiau atitinka aplinkosaugos reikalavimus. S serija jau atitinka 2011 m. numatytas Tier 3B emisijų normas. Tokie varikliai sunaudoja beveik 5 proc. mažiau degalų. SCR technologija yra S352 modelio traktorių standartinės įrangos sudedamoji dalis, o kitiems S serijos modeliams ją galima užsisakyti kaip papildomą komplektacijos dalį.

S serijos traktorių užpakaliniu hidrauliniu keltuvu galima kelti nuo 7,5 iki 11 tonų svorį. Priekinio keltuvo keliamoji galia yra 5 tonos. Traktorius sveria 10 300 kg, jo masę papildomais svoriais galima padidinti iki 14 320 kg, o sudvigubinus ratus – iki 17 640 kg.

Kuriant naują seriją, daug galvota apie dirbančio žmogaus komfortą. Kabina erdvi, matomumas itin geras. Galima rinktis pusiau aktyvią AutoComfort kabinos pakabą (pernai Hanoveryje vykusioje parodoje „Agritechnika“ ji buvo apdovanota sidab­ro medaliu, kaip ir priekinis valdomas pakabinimo mechanizmas). Pusiau aktyvioje sistemoje įdiegti elektroniškai valdomi amortizatoriai, padėties davikliai ir valdymo blokas leidžia reguliuoti amortizacijos kietumą kas dvi milisekundes ir išvengti kabinos šokčiojimo.

Galima pasirinkti TwinTrac atbulinės eigos vairavimo sistemą, reguliuojamą QuickSteer vairavimo mechanizmą, Isobus žemės ūkio padargų valdymo sistemą bei AutoGuide vairavimo pagalbinę funkciją. Ksenono šviesos, sumontuotos iš visų keturių traktoriaus pusių, palengvina darbą tamsiu paros metu.

Nauji N ir T serijos modeliai praplečia traktorių gamą

N ir T seriją papildo modeliai Direct, kuriuose sumontuota bepakopė greičio keitimo transmisija, ir Versu, kuriuose įdiegta daugiapakopė greičio keitimo nenutraukiant galios transmisija. Šios naujos transmisijos 100 proc. sukonstruotos ir pagamintos „Valtra“ kompanijos inžinierių. „Valtra“ yra viena paskutiniųjų įmonių, įdiegusių į gamybą CVT kintamo greičio pavarą, todėl pirkėjai gali tikėtis kruopščiai ištobulintų ir konstrukcijos atžvilgiu unikalių techninių sprendimų (statistikos duomenimis, CVT pavaros daugelyje Europos šalių sudaro nuo 10 iki 20 proc. bend­ros rinkos dalies).

Šių modelių traktorių kabinose nėra jokios pavarų perjungimo svirties. Bepakopė transmisija valdoma svirtimi, sumontuota ant atramos rankoms. Penkių greičių nepertraukiamos galios reduktorius yra perjungiamas naudojantis trimis mygtukais, ergonomiškai išdėstytais ant atramos rankoms.

Kaip ir visi Valtra traktoriai, Versu bei Direct modeliai gali dirbti ekstremalaus šalčio sąlygomis, kadangi paleidimo metu jų pavaros yra visiškai atjungtos nuo varik­lio. Traktoriai parduodami kartu su apkrovą jaučiančia hidrauline sistema, kuri yra standartinė įrangos dalis. Standartinis siurblio našumas yra 115 l/min, tačiau naudojant įvairių žemės ūkio padargų kombinacijas yra numatytas 151 l/min našumo siurblys.

Sunkiems darbams atlikti galima užsisakyti didelės keliamosios galios pakabinimo mechanizmą ir didelės apkrovos pramoninį priekinį tiltą su stabdžiais.

Šiek tiek pakeista traktorių išorė nėra tik dizaino sprendimai: naujai įrengtos ventiliacinės angos geriau atvėsina variklį, o užpakaliniai purvasargiai saugo nuo purvo. Versu modelių traktorių gamyba prasidės pirmąjį 2009 m. pusmetį, o Direct modelius planuojama gaminti nuo kitų metų vidurio. Gamintojai pabrėžia, kad naujieji modeliai yra skirti pažangiai ūkininkaujantiems žemdirbiams, tikriems savo srities profesionalams, o konservatyviau nusiteikusiems klientams bus siūlomi populiarieji laiko išbandyti mažagabaričiai A serijos, taip pat N ir T serijų traktoriai su tripakopiais greičio keitimo dinaminiais reduktoriais. Šiuo metu Valtra gaminių asortimentas yra kaip niekad platus – nuo 75 iki 370 AG, su skirtingais pavarų tipais.

Lietuvoje auga galingų traktorių poreikis

„Galingų traktorių gamybos pradžios laukėme ilgai, nes pirkėjai jų jau pageidauja. Iki šiol daugiausia parduodavome 130–180 AG traktorių (apie 60 proc. visų pardavimų), bet dabar, žemės ūkyje kaskart vis labiau trūkstant darbo rankų ir brangstant degalams, vis daugiau žemdirbių nori du mažesnės galios traktorius pakeisti į vieną galingą, – sako bendrovės „Rovaltra“ direktoriaus pavaduotojas Jonas Trainaitis. – Pirmiausia galingai technikai aptarnauti reikia kokybiškų serviso paslaugų, itin aukštos kvalifikacijos specialistų. Mūsų serviso darbuotojai kompanijoje „Valtra INC“ jau apmokyti dirbti su naujųjų modelių traktoriais.“

Klientai, kurie renkasi suomiškus traktorius, vertina galimybę technikos komplektaciją rinktis individualiai. Taip traktorius ne tik maksimaliai pritaikomas konkretaus ūkio poreikiams, bet ir sutaupomi kliento pinigai, nes jis neverčiamas mokėti už įrangą, kurios galbūt niekada taip ir nepanaudos. Kiekvienas klientas pagal išankstinį individualų užsakymą pagamintą traktorių perka tiesiai iš gamyklos – taip jis sutaupo dalį lėšų, nes nereikia mokėti PVM.

Užsakymai naujų modelių traktoriams bus priimami nuo metų pradžios. Bendrovės „Rovaltra“ darbuotojai planuoja, kad pačių galingiausių S serijos traktorių, kurių gamintojai rengiasi pirmaisiais gamybos metais pagaminti iki 400 vienetų, Lietuvos žemdirbiai kitais metais gali įsigyti iki 30 vienetų. „Tokių traktorių jėgai išnaudoti reikia didelių laukų masyvų ir našių modernių agregatų“, – sako J. Trainaitis.

Iš viso Lietuvoje yra parduota 850 naujų Valtra traktorių. Šiemet nupirkti 165 Valtra traktoriai, iki metų pabaigos dar apie 30 traktorių pasieks šalies žemdirbius.

AGCO korporacijai priklausanti kompanija „Valtra“ užima traktorių gamintojo lyderio poziciją Skandinavijos šalyse ir antrąją vietą pagal populiarumą Lotynų Amerikoje. 2007 m. grynoji pardavimų Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje (EAME) suma sudarė 523 milijonus eurų. Suomijoje ir Brazilijoje pernai buvo pagaminta 21 600 traktorių.