23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2007/05
Suomiškų traktorių transmisija ir darbiniai įrenginiai
  • Dr. Aleksandras KIRKA, LŽŪU
  • Mano ūkis

Kovo mėnesio žurnale apžvelgtos Suomijos kompanijos „Valtra“ traktorių serijos Valtra T variklių naujovės. Šiame straipsnyje aptarsime naujos technikos transmisijos ir darbinių įrenginių savybes.

Valtra T serijos traktoriuose naudojamos T 650 ir T 700 transmisijos, leidžiančios pasirinkti 36 greičius pirmyn ir atgal. Gali būti įrengta įprastinė sausa frikcinė arba hidraulinė (HiTrol) sankaba. Pastaroji ypač palengvina traktoriaus valdymą, atliekant krovimo ar kitus darbus, kuomet reikia dažnai keisti traktoriaus judėjimo kryptį.

Traktorių modeliuose T 151–T 191 su 50 km/val. greičio transmisija gali būti įdiegta EcoSpeed funkcija (tose šalyse, kur maksimalus traktorių greitis 40 km/val.). Tuomet maksimalus greitis pasiekiamas, esant sumažintiems variklio sūkiams (apie 1 800 min-1), ir todėl sumažėja degalų sąnaudos.

Dinaminį reduktorių (Delta Powershift) galima valdyti automatiškai, panaudojant Auto 1 arba Auto 2 programas.

Advance modeliuose galima įrengti iš dalies automatinį greičių diapazonų H/M perjungimą. Tai atlieka į pavarų dėžę įmontuotas hidrauliškai valdomas sklandis.

Šių modelių traktoriuose taip pat įdiegta papildomo stabdžių aušinimo sistema. Pasiekus 15 km/val. greitį, ši sistema įsijungia automatiškai. Tai prailgina stabdžių diskų darbo trukmę.

Valtra T serijos traktorių priekinio tilto pakaba elastinga, pneumatinė. HiTech ir Advance modeliuose galima įrengti elastingą kabinos pakabą. Naujų traktorių hidraulinės sistemos galia padidinta, Advance modeliuose naudojama apkrovą jaučianti (LS) hidraulinė sistema su keičiamo darbinio tūrio siurbliu, leidžianti tausoti degalus.

Pagrindinio degalų bako, esančio traktoriaus transmisijos centre, talpa – 165 l, o papildomo bako talpa – 170 l, todėl iš viso galima pripilti 335 l degalų. Papildomas degalų bakas yra T151e–T191 modelių standartinė komplektacija.

Dėl Twin Trac vairavimo sistemos ne tik patogiau dirbti ilgą laiką atbuline eiga, bet ir labai sumažėja darbinis posūkio spindulys, esant tam pačiam vairuojamųjų ratų pasukimo kampui.