23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2007/04
Naujas vardas ir ambicingi planai
  • Viktoras TROFIMIŠINAS, „Mano ūkis
  • Mano ūkis

Viena didžiausių vakarietiškos žemės ūkio technikos tiekimo įmonių Lietuvoje pakeitė pavadinimą ir imasi įgyvendinti ambicingus plėtros planus. Apie bendrovės „DOJUS agro” (buvusi „C. Olsen Baltic“) penkiolikos metų kelią ir perspektyvą kalbamės su valdybos pirmininku Pranu DAILIDE ir generaliniu direktoriumi Audriumi KAVALIAUSKU.


Sėkmę dažnai siejame su paslaptimi, kurią norisi įminti. Kas turėjo įtakos Jūsų įmonės sėkmingai veiklai?

Pranas Dailidė. Viskas prasidėjo nuo verslo idėjos, kurią įgyvendinant buvo baimės, nežinios, abejonių. Iš pradžių prekiavome pieno produktais ir maisto perdirbimo įrengimais, vėliau įkūrėme antrinę įmonę „Grūduva“, kuri šiandien yra viena didžiausių žemės ūkio produktų gamybos įmonių. Ieškodami šiam ūkiui technikos, pasirinkome „John Deere“ mašinas, įsigijome keletą traktorių, kombainų. Tad pirmiausia dėl jų apsisprendėme kaip vartotojai, o tik vėliau prasidėjo derybos dėl atstovavimo šiai firmai.

Nesame patyrę didelių nesėkmių, visi penkiolika metų – tai nuoseklaus kilimo laikotarpis.

Audrius Kavaliauskas. Sėkmę nulemia ir įmonės strategija, orientuota į ilgalaikę dalykinę partnerystę, o ne vienadienį verslą. Partneriai, klientai, darbuotojai žino, kad mums svarbūs ilgalaikiai santykiai duoda teigiamų rezultatų.

P. D. Pradėję prekybą mašinomis, mes iš karto ėmėmės investuoti į aptarnavimo paslaugas, rūpintis žmogiškųjų išteklių kokybe. Tai padėjo įsitvirtinti ir užsienio rinkose, į kurias patekti ir išsikovoti vietą nėra lengva.

A. K. Šiuo metu mūsų įmonė visą dėmesį koncentruoja į prekybą žemės ūkio mašinomis, jų atsarginėmis dalimis ir į serviso paslaugas. 1997-ųjų gruodį, pasirašę sutartį su „John Deere“, kitų veiklų atsisakėme. Apie teisingą mūsų pasirinkimą iškalbingai byloja skaičiai. Per 9 metus įmonės apyvarta išaugo 10 kartų ir praėjusiais metais siekė 200 mln. litų.

Kodėl sėkmingai dirbančiai įmonei prireikė keisti pavadinimą, logotipą? Ar keičiasi įmonės savininkai?

P. D. Senasis pavadinimas ir logotipas 1992 m. įkurtoje bendrovėje „C. Olsen Baltic“ reiškė norvegiško kapitalo dalyvavimą įmonės valdyme ir atspindėjo veiklos sritį – prekybą pieno produktais ir pieno perdirbimo įrengimais. Nuo 1997 m. įmonė priklauso lietuviškam kapitalui, o per pastaruosius 10 metų įsitvirtino prekybos žemės ūkio technika ir padargais srityje, todėl pavadinimas ir logotipas neteko savo pirminės ir tiesioginės prasmės. Bendrovės teisinė forma ir statusas nesikeičia. Bendrovei „DOJUS agro“ lieka visos UAB „C. Olsen Baltic“ įgytos teisės ir pareigos, galioja visi sandoriai ir įsipareigojimai. Įmonės savininkai, vadovai, atstovaujamos įmonės ir veiklos pobūdis taip pat nesikeičia. Žodis DOJUS naujajame pavadinime – tai dviejų vardų pirmųjų skiemenų junginys.

A. K. Pavadinimo ir logotipo keitimas – tai visų anksčiau įvykusių pokyčių įprasminimas. Naujasis pavadinimas trumpesnis, skambesnis, lengviau įsimenamas, jį paprasčiau rašyti. Bendrovės pavadinimą norėta keisti jau seniai, tačiau laukta palankesnio meto. Bendrovei „DOJUS“, kurioje sukoncentruotas turtas ir akcijos, priklausanti įmonė „DOJUS agro“ atspindi pasirinktą veiklos kryptį. Tokiu būdu mes paliekame atviras duris kitoms veikloms, pavyzdžiui, įkuriant įmones „DOJUS auto“ ir pan.

Ne viena įmonė šiandien skundžiasi kvalifikuotų darbuotojų stoka. Ar Jūsų bendrovei ši problema nėra aktuali?

A. K. Mūsų įmonėje Lietuvoje dirba 80, Baltarusijoje – 22, Kaliningrade – 7 darbuotojai. Kolektyvas labai jaunas, amžiaus vidurkis vos viršija trisdešimt metų. Mes pasitikime jaunimu, o jis vertina šį pasitikėjimą, nevengia atsakomybės. Daug dėmesio skiriame darbuotojų mokymui, mokame jų lūkesčius atitinkančius atlyginimus, todėl specialistų emigracijos nejaučiame. Labai svarbu, kad darbuotojai žino, kokių rezultatų įmonė siekia, už ką skatins, ko iš jų reikalaus. Įmonė skaidri darbuotojams, be to, atlyginimai yra konkurencingi ir mokami legaliai, o ne vokeliuose. Dar vienas svarbus principas – užtikrinti galimybę gerai dirbančiam darbuotojui kilti karjeros laiptais. Visi padalinių vadovai yra mūsų pačių išugdyti, perėję visas darbinės veik­los pakopas nuo žemiausios.

Kokiu keliu eis „DOJUS agro“: plėsis Lietuvoje, ar dairysis naujų užsienio rinkų?

P. D. Turime labai ambicingų planų plėsti veiklą Lietuvoje. Numatome kurti regioninius centrus, plėsime dabartinį centrą. Orientuosimės į aptarnavimo kokybės gerinimą, stengsimės dar labiau priartėti prie klientų. Pagrindinis mūsų partneris ir toliau lieka „John Deere“. Tiesa, atstovaujame dar 4 stambiems gamintojams, keletui smulkesnių. Mūsų siūlomos prekės turi atitikti aukštus kokybės kriterijus, kad nenuviltume klientų.