23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2005/06
200 AG traktoriai
  • Mano ūkis
  • Mano ūkis

Pabaiga, pradžia Nr. 5

Praėjusiame žurnalo numeryje pateikėme suomiško traktoriaus Valtra T190 testo rezultatus. Šiame numeryje – išsamiai apie New Holland TM 190.

N ew Holland TM 190 traktoriuje įrengtas šešių cilindrų 7,5 l darbo tūrio variklis su turbopripūtimo bei tarpinio oro aušinimo įtaisais. Elektroninė degalų įpurškimo valdymo sistema leidžia išvystyti 26 kW didesnę galią, kuomet ji perduodama darbiniu velenu bei transporto darbuose (nuo 16-tos pavaros Auto Transport režime).

Variklis

Remiantis Vokietijos žemės ūkio sąjungos (DLG) specialistų atliktais testo rezultatais, esant išjungtai variklio valdymo sistemai ir vardiniam variklio sukimosi greičiui, traktoriaus New Holland TM190 darbo velenu perduodama galia siekė 124 kW/169 AG. Įjungus Power Boost sistemą, darbo velenu perduodama galia padidėjo iki 153 kW/208 AG (papildoma galia sudarė 29 kW/39 AG). Kiekvienos pakopos variklio galios ir sukimo momento charakteristikos yra skirtingos, o specifinių degalų sąnaudų charakteristikos skiriasi nežymiai, t. y. jos beveik nepriklauso nuo pasirinkto galios diapazono.

Specifinės degalų sąnaudos, esant vardiniam sukimosi greičiui, sudarė 257 g/kWh, o esant didžiausiai galiai – 253 g/kWh.

Papildomas teigiamas elektroninės variklio valdymo sistemos ypatumas – pastovaus variklio sukimosi greičio palaikymas (kiek leidžia variklis).

Išmatuota traukos galia sudarė 121 kW/165 AG, tai atitinka tokios galios traktorių vidutinę reikšmę. Specifinės degalų sąnaudos, deja, viršija vidutines ir, esant vardiniam sukimosi greičiui yra 317 g/kWh, o esant didžiausiai traukos galiai – 293 g/kWh.

Transmisija

New Holland TM190 įrengta transmisija, leidžianti perjungti pavaras, esant apkrovai. Maksimalus traktoriaus greitis – 50 km/val. Standartinė transmisijos versija – 19 pavarų pirmyn ir 6 atgal. Pirkėjui pageidaujant, galima įrengti labai mažų greičių diapazoną – papildomai 10 pavarų pirmyn ir 6 atgal (mažiausias greitis – 0,32 km/val). Pavaros perjungiamos dviem mygtukais. Deja, važiuojant negalima „peršokti“ pavarų ir tai sukelia tam tikrų nepatogumų, pvz., pradėjus važiuoti, nuolat įsijungia septinta pavara. Greičių diapazone nuo 4 iki 12 km/val. yra mažokai pavarų – tik 7. Taip pat nepakanka (tik 6) judėjimo atbuline kryptimi pavarų, todėl didžiausias greitis atbuline kryptimi yra 10,5 km/val. Traktoriuje New Holland TM190 patogu valdyti reverso svirtį, kuri įrengta kairėje vairo rato pusėje. Pavaros gali būti perjungiamos ir automatiškai: AutoField režime tarp 1 ir 12 bei AutoTransport režime – tarp 12 ir 19 pavarų. Tačiau praktiškai panaudoti šias automatines funkcijas sunku dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – didelis pagreitis pradėjus važiuoti 12-ta pavara, esant apkrovai. Dėl to reikia dažnai įjungti rankinį valdymą ir vėl aktyvuoti automatinę funkciją. Būtų geriau, jeigu jungiklis būtų įrengtas ant pavarų perjungimo svirties. Kita priežastis – pavarų perjungimo momentai, priklausantys nuo akceleratoriaus pedalo padėties ir variklio sukimo momento. Norint aktyvuoti automatinį pavarų perjungimą, reikia įvertinti abu šiuos faktorius. Taigi automatinio pavarų perjungimo idėja yra gera, bet praktiškai sunkiai realizuojama.

Panašių problemų atsiranda, naudojantis ir darbinio veleno automatiniu valdymu. Darbo velenas turi du sukimosi greičius – 540E ir 1 000 min-1. Jį valdyti patogu, tačiau traktoriuje neįrengta automatinė darbo veleno galulaukės valdymo sistema. Darbo veleno valdymo įtaisai įrengti ir ant traktoriaus purvasargių.

Pirkėjui pageidaujant, traktoriuje New Holland TM190 gali būti įrengta elastinga priekinio varančiojo tilto pakaba (Terra-Glide-Achse).

Hidraulinis keltuvas

Hidraulinėje sistemoje naudojamas ašinis stūmoklinis siurblys, kurio našumas 108,5 l/min. Hidraulinės sistemos galia 31,7 kW. Bandymo organizatoriai gerai įvertino elektrohidraulinio valdymo bloką, kuris leidžia programuoti alyvos srautų parametrus atskirai abiem kryptimis.

Kėlimo jėga siekia nuo 6 300 iki 8 100 daN, o eiga sudaro 77 cm.

Kiti ypatumai ir kabina

Į šio modelio kabiną erdvu ir patogu įlipti, nors laipteliai galėtų būti geriau apsaugoti nuo purvo. Triukšmo lygis, esant maksimaliai traktoriaus apkrovai, siekia 77,5 dB(A) – tai pakankamai geras rodiklis. Kabinos pakaba iš dalies elastinga.

Variklio alyvos keitimo intervalas 300 valandų. Transmisijos alyva (100 l) keičiama kas 1 200 darbo valandų. Variklio aušintuvą patogu prižiūrėti. Degalų bako talpa palyginti didelė – 400 l. Sunkoka valdyti vairą, dirbant su priekiniu krautuvu. Vienas iš mašinos trūkumų yra tai, kad posūkių jungiklis automatiškai nėra grąžinamas į neutralią padėtį. Priekinių valytuvų valomas plotas per mažas. Nepatogus, saugumo požiūriu netgi pavojingas, stabdžių pedalų blokavimo įtaisas. Šio modelio traktoriaus veidrodis didelis, gerai matyti laikrodis, subtiliai apšviesta valdymo konsolė.

 

Straipsnį pagal užsienio spaudą parengė
dr. Aleksandras KIRKA, LŽŪU