23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2003/07
Aštuonių klavišinių kratiklių kombainas
  • Prof. Liudas ŠPOKAS LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO UNIVERSITETAS
  • Mano ūkis

Kom­bai­nų lai­du­mas pri­klau­so nuo kla­vi­ši­nių kra­tik­lių:

jei jie ne­spė­ja iš šiau­dų iš­kra­ty­ti grū­dų, tenka sumažinti kombaino važiavimo greitį. Kū­li­mo būg­no me­ta­muo­se ant kra­tik­lių šiau­duo­se ne­tu­rė­tų bū­ti dau­giau kaip 15 proc. iš­kul­tų grū­dų. Moks­li­niais ty­ri­mais įro­dy­ta, kad kuo dau­giau tie­kia­muo­se ant kra­tik­lių šiau­duo­se yra grū­dų, tuo dau­giau jų pa­ten­ka į smul­kin­tu­vą. Vi­si kom­bai­nų ga­min­to­jai sten­gia­si su­ma­žin­ti su šiau­dais ant kra­tik­lių pa­ten­kan­čių grū­dų kie­kį.

 

Kom­bai­nuo­se Cla­as le­xion prieš kū­li­mo būg­ną yra ma­sės grei­tin­tu­vas, ku­ris iš var­pų iš­ku­lia apie 20 proc. grū­dų. Jie pra­by­ra pro po­būg­nį. Grei­tin­tu­vo būg­no spra­gi­liu­kų li­ni­ji­nis grei­tis yra pen­kis kar­tus di­des­nis už nuo­žul­nio­jo trans­por­te­rio tie­kia­mų ja­vų grei­tį. To­dėl į pa­grin­di­nį kū­li­mo apa­ra­tą yra tie­kia­mas plo­nes­nis ir vie­no­des­nio sto­rio ja­vų sluoks­nis, ant kra­tik­lių su šiau­dais pa­ten­ka ma­žiau kaip 15 proc. iš­kul­tų grū­dų.

 

Kom­bai­nuo­se New Hol­land CX grū­dų kie­kiui šiau­duo­se ant kra­tik­lių su­ma­žin­ti už kū­li­mo būg­no yra 0,47 m sker­smens at­mu­ša­ma­sis būg­nas, o už jo - 0,72 m sker­smens ro­to­ri­nis šiau­dų se­pa­ra­to­rius, po ku­riais įtai­sy­tas 1,22 m2 plo­to po­būg­nis. Nors kla­vi­šų il­gis yra 3,4 m, ta­čiau ket­vir­ta­sis būg­nas ant jų me­ta šiau­dus, ku­riuo­se yra apie 10 proc. iš­kul­tų grū­dų.

 

Kom­bai­nuo­se Sam­po Ro­sen­lew 3085 TS prieš kū­li­mo būg­ną, kaip ir Cla­as Le­xion, yra ma­sės grei­tin­tu­vas. Kad grū­dų se­pa­ra­ci­ja bū­tų dar in­ten­sy­ves­nė, 1,3 m plo­čio ku­lia­mo­jo­je yra še­ši kla­vi­ši­niai kra­tik­liai. To­dėl sam­po RS 3085 TS kom­bai­nai yra la­biau pri­tai­ky­ti dar­bui ne­pa­lan­kio­mis me­te­o­ro­lo­gi­nė­mis są­ly­go­mis.

 

Lie­tu­vo­je jau ga­li­ma įsi­gy­ti fendt kom­bai­nų. Na­šiau­sias yra fendt 8350, jo 1,68 m plo­čio ku­lia­mo­jo­je už kū­li­mo būg­no yra 0,37 m sker­smens at­mu­ša­masis būg­nas, už jo 0,5 m sker­smens ro­to­ri­nis šiau­dų se­pa­ra­to­rius bei aš­tuo­ni kla­vi­šai, ku­rie šiau­dus kra­to in­ten­sy­viau ne­gu še­ši kla­vi­šai. To­dėl šiau­dai to­ly­giau slen­ka kla­vi­šų pa­vir­šiu­mi ir ma­žiau lie­ka ne­iš­kra­ty­tų grū­dų. Aš­tuo­nių kla­vi­ši­nių kra­tik­lių kom­bai­nu ga­li­ma dirb­ti spar­čiau, į bun­ke­rį by­ra šva­res­ni ir ma­žiau su­ža­lo­ti grū­dai.

 

Kom­bai­nai Fend yra še­šių mo­de­lių. Jie ski­ria­si ku­lia­mo­sios plo­čiu, kra­tik­lių kla­vi­šų skai­čiu­mi, grū­dų bun­ke­rio tal­pa, va­rik­lio ga­lia bei ki­tų įren­gi­mų kon­struk­ci­ja. Vi­du­ti­niš­kai kom­bai­nu Fendt 8350 su 7,70 m plo­čio pjau­na­mą­ja per die­ną nu­pjau­na­ma 20 ha, per se­zo­ną – apie 500 ha ja­vų.

 

Pjau­na­mo­ji. Vi­siems kom­bai­nams ga­mi­na­mos ana­lo­giš­kos kon­struk­ci­jos pjau­na­mo­sios. Ly­gių lau­kų šei­mi­nin­kams ver­tė­tų įsi­gy­ti kom­bai­ną su pla­tes­ne pjau­na­mą­ja, kad ne­rei­kė­tų va­žiuo­ti di­des­niu kaip 6 km/val. grei­čiu, no­rint iš­nau­do­ti kom­bai­no leis­ti­ną­jį lai­du­mą. Fendt pjau­na­mo­ji ski­ria­si nuo ki­tų į Lie­tu­vą įve­ža­mų kom­bai­nų: už pjo­vi­mo apa­ra­to įreng­tas juos­ti­nis trans­por­te­ris (2 pav.), ant ku­rio gul­do­mi nu­pjau­ti ja­vai ir var­po­mis į prie­kį pa­duo­da­mi po srai­ge.

 

Ki­tų kom­bai­nų pjau­na­mo­sio­se, iš­sky­rus cla­as Le­xion su keičiamu dugno pločiu pjau­na­mą­ja, nu­pjau­ti il­gas­tie­biai ja­vai gu­la ant srai­gės, ku­ri juos ver­čia ir stu­mia po sa­vi­mi. Ja­vai nuo­žul­nia­jam trans­por­te­riui tie­kia­mi ne­to­ly­giai. Kom­bai­no Fendt pjau­na­mo­sios, prie jų šo­nų pri­tvir­ti­nus ak­ty­viuo­sius dvi­dal­gius sky­rik­lius, tin­ka ir rap­sams pjau­ti.

 

Nu­pjau­ti trum­pas­tie­biai ja­vai ne­si­kau­pia ant dal­gio si­je­lės, nes juos­ti­nis trans­por­te­ris juos to­ly­giai stu­mia srai­gei. prieš juos­ti­nį trans­por­te­rį yra laip­te­lis, ku­ris su­lai­ko smul­kes­nius rie­du­lius. Jį rei­kia pe­ri­odiš­kai va­ly­ti. Kom­bai­no pjau­na­mo­ji su juos­ti­niu trans­por­te­riu yra na­šes­nė, kū­li­mo apa­ra­to dar­bo są­ly­gos ge­res­nės, to­dėl kom­bai­nas ga­li va­žiuo­ti grei­čiau.

 

Pjau­na­mo­sios ga­li­nė sie­ne­lė yra 0,5 m aukš­tes­nė ne­gu ki­tų kom­bai­nų. Ga­li­ma įsi­gy­ti pjau­na­mą­ją su au­to­ma­ti­ne sker­si­nės pa­dė­ties se­ki­mo sis­te­ma. Vi­suo­se kom­bai­nuo­se kom­piu­te­riu yra nu­sta­to­mas ra­žie­nos aukš­tis, pjau­na­mo­sios dug­no spau­di­mas į dir­vos pa­vir­šių bei ga­lu­lau­kė­je po po­sū­kio pjau­na­mo­sios grą­ži­ni­mas į pra­di­nę pa­dė­tis (3 pav.).

 

Pa­pil­do­mai už­sa­kius, ga­li­ma įsi­gy­ti dal­gį ly­giais pei­liu­kų aš­me­ni­mis bei la­biau pri­tai­ky­tus pirš­tus sėk­la­žo­lėms pjau­ti. Nui­mant ankš­ti­nius au­ga­lus, rap­sus, pjau­na­mo­sios srai­gės per­da­vos žvaigž­du­tę ga­li­ma pa­keis­ti ir su­ma­žin­ti jos su­ki­mo­si daž­nį, kad ma­žiau būtų iš­barstyta sėk­lų.

 

Lenk­tu­vai. Juos su­ka hid­rau­li­nis va­rik­lis, to­dėl ga­li­ma su­de­rin­ti jų pirš­tų ju­dė­ji­mo li­ni­ji­nį grei­tį su kom­bai­no va­žia­vi­mo grei­čiu. Nui­mant rap­sus, grei­čių san­ty­kis tu­ri bū­ti 1,1, ja­vus – nuo 1,3 iki 1,6. Grei­čių san­ty­kio reikš­mė įve­da­ma į kom­piu­te­rį, ku­ris re­gu­liuo­ja tie­kia­mos į lenk­tu­vų per­da­vos hid­rau­li­nį va­rik­lį aly­vos kie­kį ir tuo pa­čiu jų su­ki­mo­si daž­nį su­de­ri­na su kom­bai­no va­žia­vi­mo grei­čiu. Lenk­tu­vų pirš­tų pa­dė­ties kam­pą ga­li­ma keis­ti pla­čio­se ri­bo­se, juos kil­no­ti bei stum­dy­ti pir­myn ir at­gal. Lenk­tu­vai yra nu­da­žy­ti juo­da spal­va, kad bū­tų su­ma­žin­tas sau­lės spin­du­lių ir ap­švie­ti­mo lem­pų spin­du­lių at­švais­tas.

 

Pjau­na­mą­ją la­bai pa­pras­ta pri­tvir­tin­ti prie nuo­žul­nio­jo trans­por­te­rio, ji fik­suo­ja­ma vie­na svir­ti­mi val­do­mais fik­sa­to­riais. Pri­jun­gus per­da­vos ve­le­ną, vie­na­veiks­me mo­va be­lie­ka su­jung­ti kom­bai­no hid­rau­li­nės sis­te­mos žar­nų ir elek­tros ka­be­lių pus­mo­ves su pjau­na­mo­sios pus­mo­vė­mis. Tik MF ir Fendt kom­bai­nuo­se vie­na­veiks­mė mo­va dre­na­ži­niu vamz­de­liu yra su­jung­ta su aly­vos su­rin­ki­mo ba­ke­liu (4 pav.), nes, su­jun­giant pus­mo­ves, ke­le­tas aly­vos la­šų ga­li pa­tek­ti ant dir­vos pa­vir­šiaus.

 

Nuožul­nu­sis trans­por­te­ris yra 2,2 m il­gio, to­dėl į kū­li­mo apa­ra­tą yra tie­kia­mas to­ly­ges­nis au­ga­lų sluoks­nis. Kom­bai­ni­nin­kui la­bai pa­to­gu ap­žvelg­ti vi­są pjau­na­mą­ją (5 pav.). Au­ga­lams už­stri­gus po srai­ge ar­ba nuo­žul­niuo­ju trans­por­te­riu, įjun­gia­ma hid­rau­li­nio va­rik­lio re­ver­si­nė per­da­va (fendt 8350) ir jie yra iš­stu­mia­mi ant pjau­na­mo­sios juos­ti­nio trans­por­te­rio.

 

Nuo­žul­nio­jo trans­por­te­rio apa­čio­je yra tal­pi ak­me­nų gau­dyk­lė, jei­gu ji ne­už­da­ry­ta, vei­kia gar­si­nis sig­na­las.

 

Kū­li­mo apa­ra­tas. Jį su­da­ro 0,6 m sker­smens būg­nas ir 119o kam­pu gau­bian­tis ar­de­li­nis po­būg­nis (6 pav.).

 

Būg­nas sve­ria 380 kg. Po spra­gi­lais yra sker­si­nės me­ta­li­nės juos­tos, ku­rios pa­di­di­na būg­no ma­sę ir sta­bi­lu­mą. Ma­sy­vaus būg­no su­ki­mo­si daž­nis to­ly­ges­nis, jis ma­žiau re­a­guo­ja į per­kro­vas.

 

Po­būg­nio pra­džio­je tarp tri­jų sker­si­nių juos­tų yra ma­žes­ni tar­pai ne­gu tarp li­ku­sių­jų, kad pa­di­dė­tų spra­gi­lų ir tie­kia­mų au­ga­lų są­vei­ka, po­būg­nio pra­džio­je pra­by­ra dau­giau kaip pu­sė iš­kul­tų grū­dų. Po­būg­nio iš­il­gi­niai vir­ba­lai pra­kiš­ti pro di­des­nio sker­smens sker­si­nių juos­tų sky­lu­tes, to­dėl dar­bo me­tu vir­ba­lai vib­ruo­ja ir po­būg­nis re­čiau už­kem­ša­mas.

 

Tar­pas tarp būg­no ir po­būg­nio re­gu­liuo­ja­mas iš ka­bi­nos elek­tri­ne per­da­va. Esant mi­ni­ma­liam tar­pui, po­būg­nio pra­džio­je tar­pas tarp būg­no spra­gi­lo ir po­būg­nio ant­ro­sios sker­si­nės juos­tos yra pen­kis kar­tus di­des­nis ne­gu ties tre­či­ą­ja nuo ga­lo. Di­di­nant tar­pą, skir­tu­mas su­ma­žė­ja net iki 2 mm. To­kia re­gu­lia­vi­mo sis­te­ma la­biau pri­tai­ky­ta ankš­ti­niams au­ga­lams, ku­ku­rū­zų bur­buo­lėms kul­ti. Po­būg­nis ga­li už­im­ti 19 pa­dė­čių. Kom­piu­te­riu nu­sta­čius po­būg­nio penk­tą­ją pa­dė­tį, jo pra­džio­je tu­ri bū­ti 8 mm, o ga­le 5 mm tar­pas.

 

Būg­no per­da­va dir­ži­nė, jo su­ki­mo­si daž­nis kei­čia­mas hid­rau­li­ne per­da­va val­do­mu va­ria­to­riu­mi. Dėl per­kro­vos dir­žui pra­dė­jus buk­suo­ti ir su­ma­žė­jus būg­no su­ki­mo­si daž­niui, au­to­ma­ti­nė re­gu­lia­vi­mo sis­te­ma su­ma­ži­na kom­bai­no va­žia­vi­mo grei­tį ir tuo pa­čiu tie­kia­mų ja­vų kie­kį. Su­ma­žė­jus kū­li­mo būg­no ap­kro­vai, va­žia­vi­mo grei­tis pa­di­di­na­mas iki pra­di­nio. Kū­li­mo būg­no per­da­vos dir­žo buk­sa­vi­mo ri­ba nu­sta­to­ma kom­piu­te­ry­je. Kū­li­mo būg­no ap­kro­vos au­to­ma­ti­nio re­gu­lia­vi­mo dar nė­ra nė vie­na­me kom­bai­ne.

 

Nui­mant sėk­la­žo­les ar­ba akuo­tuo­tuo­sius mie­žius, po­būg­nio apa­čio­je pri­tvir­ti­na­mas dan­ga­las. Be to, jo pra­džio­je ga­li­ma pri­tvir­tin­ti dvi pa­pil­do­mas rie­vė­tas juos­tas, dėl ku­rių iš gal­vu­čių iš­by­ra dau­giau sėk­lų. Nui­mant sau­sus ankš­ti­nius au­ga­lus, kū­li­mo būg­ną rei­kia suk­ti la­bai lė­tai. Pa­kei­tus kū­li­mo būg­no ve­le­no per­da­vos skrie­mu­lį ir dir­žą, būg­no su­ki­mo­si daž­nį ga­li­ma su­ma­žin­ti iki 307 min-1.

 

Už kū­li­mo būg­no įreng­tas 0,37 m sker­smens at­mu­ša­ma­sis būg­nas, ku­ris kei­čia būg­no me­ta­mų šiau­dų lė­ki­mo kryp­tį, iš jų at­ski­ria apie 8 proc. iš­kul­tų grū­dų ir juos per­stu­mia 0,5 m sker­smens ro­to­ri­niam šiau­dų se­pa­ra­to­riui.

 

Po ro­to­ri­nio šiau­dų se­pa­ra­to­riaus būg­nu įmon­tuo­tas 0,73 m2 plo­to ar­de­li­nis po­būg­nis, ku­ris ga­li už­im­ti net pen­kias pa­dė­tis. Nui­mant sau­sus, tra­pius au­ga­lus, po­būg­nis ati­to­li­na­mas nuo ro­to­riaus, o nui­mant rap­sus ar­ba žir­nius – su­mažina­mas ro­to­riaus su­ki­mo­si dažnis nuo 900 iki 480 min-1.

 

Kra­tik­liai. Ga­mi­na­mi pen­kių, še­šių ir aš­tuo­nių kla­vi­šų kom­bai­nai. Aš­tuo­ni 4 m il­gio kla­vi­šai yra tik kom­bai­nuo­se MF ir fendt. Kla­vi­šų pa­vir­šiu­je yra pen­ki skir­tin­go aukš­čio laip­te­liai. Jų ga­le dug­nai už­da­ri, o nuo ant­ro­jo ve­le­no at­vi­ri. Iš­ku­los kren­ta ant po kla­vi­šais esan­čios švy­tuo­jan­čios len­tos, ku­ri jas be­ria ant va­ly­tu­vo kra­to­mo­sios len­tos pa­vir­šiaus. Virš kla­vi­šų yra re­gu­liuo­ja­ma už­lai­da. Ji pa­ke­lia­ma aukš­tyn, kai nui­ma­mi stam­bia­sėk­liai au­ga­lai.

 

Kom­bai­nu ga­li­ma dirb­ti ir kal­vo­tuo­se lau­kuo­se. Kad že­mes­niuo­se sie­tų šo­nuo­se ne­si­kaup­tų nuo­ku­los, jų pa­vir­šiu­je yra pri­tvir­tin­tos aukš­tos iš­il­gi­nės juos­tos. va­ly­tu­vo dug­nas laip­tuo­tas, to­dėl jis to­ly­giau tie­kia grū­dus į srai­gę, kai kom­bai­nas va­žiuo­ja kal­vos šlai­tu aukš­tyn.

 

Nui­mant ja­vus ne­pa­lan­kio­mis są­ly­go­mis, grū­dų se­pa­ra­ci­jai iš šiau­dų su­in­ten­sy­vin­ti tre­čio­jo laip­te­lio pa­vir­šiaus vi­du­ry­je pri­tvir­ti­na­mos dan­ty­tos juos­tos, ku­rios ak­ty­viau stu­mia šiau­dus kla­vi­šų pa­vir­šiu­mi.

 

Va­ly­tu­vas dvi­sie­tis, 5,3 m2 plo­to (7 pav.). sie­tai švy­tuo­ja prieš­prie­šiais, to­dėl oro sro­vė juos in­ten­sy­viau va­lo. Dėl ge­ros va­ly­tu­vo švy­tuo­jan­čių ma­sių at­sva­ros kom­bai­nas ma­žiau vib­ruo­ja. Va­ly­tu­vas yra dvi­kas­ka­di­nis. Pir­mo­ji kas­ka­da yra tarp pa­grin­di­nės kra­to­mo­sios len­tos (7 pav.,1) ga­lo ir trum­po­sios kra­to­mo­sios len­tos (7 pav., 4), ant­ro­ji – tarp pas­ta­ro­sios ga­lo ir vir­šu­ti­nio­jo sie­to (7 pav., 5). Į abi kas­ka­das iš­cen­tri­nis ven­ti­lia­to­rius (7 pav., 12) dviem ka­na­lais pu­čia orą.

 

Iš­cen­tri­nis ven­ti­lia­to­rius pa­da­lin­tas į dvi da­lis. Jo pa­grin­di­nia­me ka­na­le yra du oro srau­to krei­pik­liai (7 pav., 10), ku­riais ga­li­ma keis­ti pu­čia­mo oro srau­to kryp­tį. Krei­pik­liais ga­li­ma su­in­ten­sy­vin­ti grū­dų se­pa­ra­ci­ją iš nuo­ku­lų žvy­ni­nio sie­to pra­džio­je ar­ba ga­le. tar­pai tarp sie­tų žvy­nų re­gu­liuo­ja­mi iš ka­bi­nos elek­tri­ne per­da­va. Kom­piu­te­ris, nu­ro­džius ku­lia­mus au­ga­lus bei nu­ė­mi­mo są­ly­gas, su­re­gu­liuo­ja būg­no su­ki­mo­si daž­nį, tar­pą tarp būg­no ir po­būg­nio, ven­ti­lia­to­riaus su­ki­mo­si daž­nį bei tar­pus tarp sie­tų žvy­nų.

 

Var­pų kul­tu­vė (8 pav.). Ne­vi­siš­kai iš­kul­tos var­pos pro re­gu­liuo­ja­mo vir­šu­ti­nio­jo sie­to il­gin­tu­vą by­ra į var­pų srai­gę, ku­ri jas stu­mia į ele­va­to­rių, o pas­ta­ra­sis tie­kia į var­pų kul­tu­vę. Kul­tu­vė­je kei­čia­mas po­būg­nis ir jo pa­dė­tis. Kul­tu­vės ap­kro­vą ma­tuo­ja ju­tik­lis ir duo­me­nis per­duo­da į kom­piu­te­rį.

 

Grū­dų bun­ke­ris. fendt 8350 bun­ke­rio tal­pa 10 500 l. Jis iš­krau­na­mas per dvi mi­nu­tes. Grū­dų iš­kro­vi­mo spar­tą ga­li­ma keis­ti. Grū­dų kie­kiui bun­ke­ry­je ma­žė­jant, elek­tri­ne per­da­va yra pa­ke­lia­mas bun­ke­rio dug­ne esan­čios srai­gės sky­de­lis. Tuo­met į ją by­ra dau­giau grū­dų.

 

Prie ka­bi­nos yra an­ga iš bun­ke­rio grū­dų mė­gi­niui pa­im­ti, grū­dų šva­ru­mo bei su­ža­lo­ji­mo kon­tro­lei at­lik­ti. Bun­ke­rio dang­tis kil­no­ja­mas elek­tri­ne per­da­va iš ka­bi­nos. Grū­dų ly­gį bun­ke­ry­je ma­tuo­ja ju­tik­liai, šiuos duo­me­nis ro­do kom­piu­te­ris.

 

Smul­kin­tu­vas (9 pav.). Jį ga­mi­na ži­no­ma šve­dų fir­ma „Re­kord“. Smul­kin­tu­vą su­da­ro ro­to­rius, prie ku­rio ve­le­no ke­tu­rio­mis ar­ba aš­tuo­nio­mis ei­lė­mis (108 vnt.) pri­tvir­tin­ti dvi­pu­siai dan­ty­ti pei­liu­kai. Šiau­dų smul­ki­ni­mo laips­nį ga­li­ma keis­ti prieš­pei­lių (9 pav., 1) pa­dė­ti­mi. Nui­mant rap­sus, prieš­pei­lius rei­kia pa­kreip­ti že­myn, o ku­ku­rū­zus – vi­sus iš­im­ti. Nu­lū­žus pei­liu­kui ar­ba jiems ap­li­pus že­me, dėl dis­ba­lan­so pa­di­dė­ja smul­kin­tu­vo vib­ra­ci­ja, ir kom­piu­te­ris apie tai pra­ne­ša.

 

Šiau­dų ka­po­jų pa­sklei­di­mo plo­tis re­gu­liuo­ja­mas iš ka­bi­nos, elek­tri­ne per­da­va kei­čiant krei­pik­lių pa­dė­tį. Jų pa­dė­tis ga­li bū­ti re­gu­liuo­ja­ma ir ran­ki­niu bū­du. Šiau­dų smul­ki­ni­mo ro­to­riui suk­ti rei­kia apie 60 AG, o jei šiau­dai drėg­ni ir 8 pei­lių ei­lės – apie 80 AG. Pe­lus pa­sklei­džia dvi hid­rau­li­nių va­rik­lių su­ka­mos lėkš­tės. Pe­lų pa­sklei­di­mo kryp­tį ga­li­ma re­gu­liuo­ti.

 

Va­žiuok­lė. Jos per­da­va hid­ros­ta­ti­nė. Hid­rau­li­nis va­rik­lis su­ka ke­tu­rių per­da­vų dė­žės ve­le­nė­lį. Va­žia­vi­mo grei­tį ga­li­ma keis­ti nuo 0 iki 25 km/val. pir­myn ir nuo 0 iki 18 km/val. at­gal. Ga­li­ma įsi­gy­ti kom­bai­ną su dviem va­ran­čiai­siais til­tais bei pri­tai­ky­tą dirb­ti iki 20 proc. sta­tu­mo kal­vų šlai­tuo­se.

 

Va­rik­lis. Kom­bai­ne Fendt 8350 įmon­tuo­tas Deutz Fahr V for­mos, še­šių ci­lin­drų, van­de­niu au­ši­na­mas, 350 AG va­rik­lis. Ci­lin­druo­se yra ke­tu­ri vož­tu­vai, siur­blio de­ga­lų tie­ki­mą re­gu­liuo­ja elek­tro­ni­nė sis­te­ma, pri­klau­so­mai nuo ap­kro­vos. To­dėl va­žiuo­jant ke­liu ar­ba pjau­nant ne vi­su pjau­na­mo­sios plo­čiu, de­ga­lų va­rik­liui bus tie­kia­ma ma­žiau. De­ga­lų ba­ke tel­pa 750 l.

 

Ka­bi­na la­bai erd­vi. Jos grin­dų plo­tas 2,5 m2. Prie­ki­nio stik­lo plo­tas 4,1 m2, to­dėl pjau­na­mo­ji la­bai ge­rai ma­to­si. Ka­bi­nos du­rys yra 1,8 m aukš­čio, sė­dy­nės pa­dė­tis re­gu­liuo­ja­ma, at­si­žvel­giant į kom­bai­ni­nin­ko ūgį ir ma­sę. Ka­bi­no­je triukš­mo ly­gis ma­žes­nis kaip 76 dB. Jo­je yra oro kon­di­cio­nie­rius, ga­li bū­ti įtai­sy­tas ir oro šil­dy­tu­vas, jei­gu tek­tų šaltą ru­de­nį pjau­ti ku­ku­rū­zus. Kom­bai­nu ga­li­ma sau­giai dirb­ti ir nak­tį, nes 8 prie­ki­niai ži­bin­tai pa­ti­ki­mai ap­švie­čia pjau­na­mą ja­vų ruo­žą.

 

Kom­piu­te­ris „Field­start“ val­do­mas tie­sio­giai pirš­tu lie­čiant ek­ra­ną. Kom­piu­te­rio duo­me­nis ga­li­ma at­spaus­din­ti ar­ba su­kaup­tus dis­ke­ly­je per­duo­ti į duo­me­nų tvar­ky­mo cen­trą. Kom­piu­te­ris ga­li bū­ti su­jung­tas su pa­ly­do­vi­ne pa­dė­ties nu­sta­ty­mo sis­te­ma. Jei­gu kom­bai­ne yra pri­kul­tų grū­dų kie­kio bei drėg­nio ma­tuok­liai, ga­li bū­ti pa­reng­tas der­lin­gu­mo že­mė­la­pis.

 

Prie­žiū­ra. Kom­bai­ne nė­ra nė vie­no guo­lio ar­ba vie­tos, ku­rią rei­kė­tų kas­dien pa­tep­ti. Ko­kius dar­bus rei­kia at­lik­ti po 50 ar­ba 100 va­rik­lio dar­bo va­lan­dų, nu­ro­do kom­piu­te­ris. Kom­piu­te­ris kon­tro­liuo­ja vi­sų ju­dan­čių sis­te­mų, su­ka­mų ve­le­nų vei­ki­mą. Su­tri­kus jų darbui, įsi­jun­gia švie­sos, o kar­tais ir gar­so sig­na­li­za­ci­ja, nu­ro­do­ma ge­di­mo vie­ta. Per­da­vų dir­žų įtem­pi­mą pa­lai­ko spy­ruok­lių spau­džia­mi ri­ti­nė­liai. Kom­bai­ne vi­sų spy­ruok­lių il­giai yra vie­no­di.