manoukis new-logo.jpg
Gruodžio 14 d., ketvirtadienis
Kviečiame užsiprenumeruoti žurnalus MANO ŪKIS ir VETinfo 2018 metams internetu http://manoukis.lt/prenumerata/internetu  
Naujas DARBO KODEKSAS - iššūkiai agroverslui

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/mano-ukis-zurnalas
Naujas DARBO KODEKSAS - iššūkiai agroverslui

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/mano-ukis-zurnalas
Naujas DARBO KODEKSAS - iššūkiai agroverslui

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/mano-ukis-zurnalas
Grikių derliui nuimti - tinkama technologija ir technika

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/infoparduotuve?shop=1&id=93
Grikių derliui nuimti - tinkama technologija ir technika

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/infoparduotuve?shop=1&id=93
Grikių derliui nuimti - tinkama technologija ir technika

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/infoparduotuve?shop=1&id=93

SPAUDOS CENTRAS

Kuo skiriasi įvairios žuvų rūšys ir kaip veikia mūsų sveikatą

2017-11-07

Lapkričio 8-oji Europoje minima kaip Sveikos mitybos diena. Tądien europiečiai skatinami kritiškai užmesti akį į savo lėkštes, šaldytuvus ir maisto pirkinių krepšius. Ar tai, ką juose randame, leidžia ne tik numalšinti alkį ar pasmaguriauti, bet ir atneša daugiau sveikatos?

Kalbėdami apie sveiką mitybą specialistai vertina, ar žmogus suvartoja reikiamą kiekį sveikam organizmui būtinų maisto medžiagų: baltymų, riebalų, angliavandenių, taip pat vitaminų, skaidulinių, mineralinių ir kitų medžiagų. Deja, mūsų valgomas maistas vis dažniau organizmui tampa ne draugu, o priešu. Specialistai sako, jog sveikesnį maistą pamirštame ir per skubėjimą, nors jis nereikalauja nei daugiau laiko, nei išlaidų.

„Daržovės, vaisiai ir kokybiška žuvis - vienas paprasčiausių būtų valgyti sveikiau. Pastarojo produkto paslaptis daugiausiai slypi žuvų natūraliai pagaminamose omega 3 riebalų rūgštyse. Jų mūsų organizmas pats negamina, todėl omega 3 turime gauti su maistu. Mažai valgydami žuvies, mažai ir šių sveikatai būtinų rūgščių organizmui suteikiame", - atkreipia dėmesį vienos didžiausių žuvies ir jos produktų kompanijų Europoje „Vičiūnų grupės" produktų vystymo vadovė Vilma Stankevičienė.

Sveikos mitybos žinovai pataria per savaitę žuvies valgyti bent du kartus po 200 g. Taip reikiamų medžiagų gausime bent jau pakankamai ir susimažinsime riziką susirgti vėžiu, astma, depresija, diabetu, širdies ir kitomis ligomis.

Tačiau kuo gi skiriasi įvairios žuvys, jų produktai ir jūrų gėrybės? Skirtingai nei, pavyzdžiui, mėsos atveju, pasaulyje vartojama tūkstančiai įvairiausių žuvų ir jų produktų. Tad kurias iš jų nesunkiai rasime Lietuvos parduotuvių lentynose ir kuo jos naudingos mūsų organizmui?

Žuvis

Kuo vertinga

Nauda organizmui

Silkė

omega3 riebalų rūgštys, vitaminai D ir B12, selenas, oleino rūgštis, baltymai

Žuvies riebalai pasisavinami lengvai, jų apykaita kitokia nei gyvulinių riebalų, todėl nereikia baimintis priaugti svorio. Omega 3 gerina kraujo apytaką smegenyse ir visos širdies bei kraujagyslių sistemos veiklą. Selenas mažina riziką susirgti vėžiu, gerina smegenų veiklą ir stiprina kaulus.

 

Skumbrė

omega3 riebalų rūgštys, fosforas

Skumbrės baltymai organizme absorbuojami beveik tris kartus greičiau, nei jautienos. Antioksidantai prisideda prie laisvųjų radikalų neutralizavimo ir stiprina ląstelių membranas, o fosforas labai naudingas mūsų raumenų sistemai. Su skumbre gaunamos naudingosios medžiagos normalizuoja cukraus kiekį kraujyje, mažina kancerogeninių medžiagų kiekį, gerina imunitetą, užkerta kelią širdies ir kraujagyslių ligoms. Jos taip pat stiprina nervų sistemą bei atmintį.

Lašiša

omega3 riebalų rūgštys, vitaminaiA, B, D, kalis ir selenas

Tai viena sveikiausių žuvų apskritai, ji gerina kraujo apytaką smegenyse ir širdies bei kraujagyslių sistemos veiklą. Mažina riziką susirgti Alzheimerio liga, taip pat depresijos, vėžio riziką, gerina kraujospūdį. Lašišoje esantys vitaminai nepakeičiami organizmui išgaunant energiją ir kovojant su uždegimais, taip pat optimaliai širdies, smegenų ir nervų sistemų veiklai. Kalis padeda kontroliuoti kraujospūdį, sumažina insulto riziką. Selenas gerina kaulų būklę, mažina vėžinių susirgimų riziką.

 

Balta žuvis (menkė, ešerys, jūrinė lydeka)

baltymai, omega3 riebalų rūgštys, fosforas

Balta žuvis mažina depresijos ir vėžinių susirgimų riziką, gerina kraujospūdį bei arterijų ląstelių būklę. Aukštos kokybės baltymai atlieka statybinę funkciją ir palaiko gerą raumenų bei kaulų būklę. Šioje žuvyje esančios medžiagos reguliuoja cholesterolio, gliukozės lygį kraujyje, saugo nuo širdies-kraujagyslių ligų bei diabeto. Stiprina imunitetą, pratęsia jaunystę ir palaiko gerą nuotaiką.

Produktai iš surimio

baltymai, fosforas, mažai kalorijų, be cholesterolio

 

Surimyje itin gausu baltymų, kurie svarbūs raumenų augimui, stiprina imuninę bei nervų sistemą, gerina plaukų bei odos būklę, padeda palaikyti optimalią kaulų sveikatą, yra puikus energijos šaltinis.

Iš baltos žuvies gaminamas surimis mažai kaloringas, praktiškai neturi cholesterolio, tačiau yra itin baltymingas. Paruoštas vartoti, patogus kelionėje - puikiai tinka aktyviam šiuolaikiškam žmogui.

 

Krevetės

baltymai, selenas, omega3 riebalų rūgštys, kalcis, vitaminaiE, B12, mažai kalorijų

Krevetėse esantis kalcis stiprina kaulus, vitaminas E svarbus odos grožiui ir jaunystei. Vitaminas B12 būtinas smegenų veiklai, baltymai - raumenims, be to, jie padeda greičiau gyti po traumų ar sumušimų. Selenas mažina riziką susirgti vėžiu, gerina smegenų veiklą. Omega 3 riebalų rūgštys reguliuoja cholesterolio bei gliukozės lygį kraujyje, saugo nuo širdies-kraujagyslių ligų bei diabeto, stiprina imunitetą, pratęsia jaunystę ir palaiko gerą nuotaiką.

 

 

Komentarai

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams. Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.



RSS naujienų prenumerata

Here you can play mega moolah slots online or visit this site about online casinos at Australia aucasinosonline

.