Ūkis
Ūkininkas turi artėti prie vartotojo
2016-03-09

Lazdijai.  ASU Verslo ir kaimo plėtros instituto lektorė Rasa Rukuižienė rajono ūkininkus supažindino su žemės ūkio ir maisto produktų rinkodaros aplinka, veiksniais, lemiančiais žemės ūkio ir maisto produktų rinkos struktūrizavimu bei plėtros galimybėmis, tiesioginio pardavimo sistema, rinkodaros strategijos formavimo etapais, mėsinės galvijininkystės ūkių plėtros alternatyvomis.

Visiems aktuali problema, kaip ir kur realizuoti užaugintą produkciją. Lektorė pripažino, kad pats geriausias ir visiems seniai žinomas sėkmės raktas – būti inovatyviems ir aktyviems; būtina patiems ūkininkams ieškoti gerų vadybininkų, reklamos dizainerių, dalyvauti mokslo renginiuose (pavyzdžiui, konferencijose), tarptautinėse mugėse ir parodose, kur galima pasisemti patirties, surasti verslo idėjų.

Didžioji dalis seminaro dalyvių – jaunieji ūkininkai

Pranešėja gyrė Rietavo savivaldybę, kurioje sėkmingai įgyvendinami tarptautiniai projektai. Taip pat gerai vertinamas rinkodarinis „Pieno kelio“ projektas, kuriame dalyvauja daug regiono ūkininkų ir verslininkų. „Ūkininkas, kuris nori konkuruoti rinkoje, turi būti kuo arčiau vartotojo. Ūkininkai skatinami kurti ar dalyvauti trumpose maisto tiekimo grandinėse. Pavyzdžiui, sėkmingai įgyvendinamas projektas „Kaimas į namus“, - teigė R. Rukuižienė.

Lazdijų rajone vykdomas projektas „5000 aubrakų Lazdijams“. Mokslininkės nuomone,  šiame projekte dalyvaujantys ūkininkai jau dabar turėtų  nuspręsti dėl galutiniams vartotojams skirtų maisto produktų gamybos  ir pardavimo strategijų.

Lektorė akcentavo tiesioginio pardavimo būdus – ne vienas yra pasidairęs užsienio, Kauno ar Vilniaus ūkininkų turgeliuose. Vokietijoje ar Anglijoje  ypač įspūdingi savaitgalio turgūs. „Ten jie nedingo nei dideliuose, nei mažuose miesteliuose. Tik prekiauti ir bendrauti su pirkėjais tikrai reikėtų iš jų mums pasimokyti. Vakariečiai  prekiautojai - linksmi, šnekūs, gražiai pateikia išradingai įpakuotą produkciją. Tuo tarpu lietuviai kartais neturi idėjos, kaip pateikti savo produkciją, neįvertina ir kaip patys atrodo", - pripažino mokslininkė.

Kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimą R. Rukuižienė įteikia Ignui Maciulevičiui

Užsienyje, pranešėjos teigimu, labai populiarus pirkėjo krepšelių platinimas, į kurį sudedama įvairūs maisto produktai. Pirkėjui tai pigu ir patogu.

Dauguma Lazdijų rajono ūkininkų, auginančių mėsinius galvijus, vykdo pirminę gamybą, todėl iki šiol rinkodara nelabai domėjosi. Tad gal dviejų dienų seminaras tikrai buvo naudingas kelioms dešimtims jame dalyvavusių ūkininkų.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji viršus

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kas dirba ūkyje?
Orai