Basf A1 25 03 24 Basf m1 25 03 24
Technika
Flygelių šeimos verslo sėkmė: nuo betono maišyklės iki sudėtingų žemės ūkio mašinų

Miūldorfas (Vokietija). Šeimos verslo kompanija „Fliegl" paminėjo savo veiklos 40 metų jubiliejų, surengusi gaminamos technikos parodą ir atvirų durų dienas, kuriose apsilankė 16 tūkst. žmonių, iš jų apie tūkstantis užsieniečių iš 23 užsienio valstybių.

Prisiminti sėkmingos veiklos pradžią buvo pakviesti „Fliegl" techniką parduodančių įmonių vadovai, ūkininkai ir kiti verslo partneriai iš viso pasaulio. Sulaukta svečių net iš Brazilijos, Paragvajaus ir Argentinos. Gimtadienį švenčiančios kompanijos įkūrėjus bei savininkus - Flygelių (Fliegl) šeimą - pasveikino ir bendrovės „Lytagra" atstovų bei ūkininkų delegacija.

Bioversija m7 2024 03 12

Kompanijos „Fliegl" surengta keturiasdešimtmečio šventė sulaukė 16 tūkst. žmonių. Jiems buvo pristatytas kone visas gaminamos technikos asortimentas

Specialiai keturiasdešimtmečiui buvo pagaminta keturiasdešimt juodų panteros atvaizdu pažymėtų puspriekabių. Jėgą ir dinamiškumą įkūnijančio žvėries trafaretas papuošė išskirtinai 40 metų kompanijos jubiliejui pagamintų riboto leidimo mašinų išvaizdą. Po šventinio renginio jos buvo pristatytos pirkėjams.

Ribotam leidimui buvo pasirinktas perkamiausias iš visų priekabų - ASW 271 modelis. Tai 2 ašių, 7,1 m ilgio ir 35 kub. m talpos puspriekabė

Nors kompanija „Fliegl" labiau žinoma kaip specializuota priekabų ir srutvežių gamintoja, įmonės asortimentas yra kur kas įvairesnis, ir mašina, kuri buvo kertinis šeimos kompanijos akmuo, buvo skirta ne visai žemės ūkiui. Prieš 40 metų Džosefas Flygelis (Josef Fliegl) vyresnysis pradėjo konstruoti kultivatorius, tačiau plėtros pradžia siejama ne su juo. Sėkmę lėmė 1983 m. pradėta gaminti betono maišyklė. Jos konstrukciją Dž. Flygelis užpatentavo. Netrukus asortimentą papildė savivartės priekabos ir srutvežiai.

Esminis kompanijos veiklos lūžis buvo išskirtinės konstrukcijos priekabų, kurios krovinį išstumia, o ne išverčia, sukūrimas. Jos pradėtos gaminti 1998-aisiais ir užkariavo visų šalių rinkas. Analogiškas priekabas bando kurti ir kiti gamintojai, tačiau Flygelių sukurtas krovinio išstūmimo principas neturi analogų.

Tėvas (nuotr. viršuje) ir sūnus (pirmas kairėje, nuotr. apačioje) Flygeliai nepraleido progos susitikti su jų kompanijoje gaminamos technikos pirkėjais


„Esame tarptautinė įmonių grupė, gaminanti žemės, komunaliniams, miškų, bioenergijos ūkiams, statybos ir transporto įmonėms skirtas mašinas. Turime gamyklas Vengrijoje, Čekijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje. Įkūrėme antrines įmones Šiaurės Amerikoje, Brazilijoje ir Šiaurės Afrikoje. Esame pasaulinio lygio rinkos žaidėjas", - sako Džosefas Flygelis jaunesnysis. Verslą kartu su broliu plėtoja ir jo sesuo Anželika Flygel (Angelika Fliegl), kuri vadovauja Kastle įkurtam žemės ūkio technikos centrui.

Kaip nemažą verslo pasiekimą, Dž. Flygelis jaunesnysis nurodo kompanijos centrinės būstinės perkėlimą į Miuhldorfą (Mühldorf). „Prieš dvejus metus 30 ha plote pastatėme modernių pastatų kompleksą. Statiniai užima 85 tūkst. m2. Gamykloje įrengtos 4 priekabų (savivarčių ir su išstūmimo mechanizmu), srutvežių, biodujų jėgainių įrangos surinkimo linijos. Čia kuriamos naujos mašinos ir griežtai tikrinama pagamintos technikos kokybė", - svarbų kompanijai istorijos momentą pabrėžia Dž. Flygelis jaunesnysis.

Produkcijos įvairovė

Krovinį išstumiančios priekabos ir srutvežiai sudaro didžiąją žemės ūkiui skirtos technikos asortimento dalį, tačiau „Fliegl" gamina ir daugiau mašinų. Pavyzdžiui, ritinių gabenimo priekabas, ritinių griebtuvus, runkelius smulkinančius kaušus, priekaboms skirtus šakniagumbių, medienos skiedrų krovimo transporterius, konteinerius skystam mėšlui laikinai laikyti ir kitą techniką.

Kompanija „Fliegl" gamina įvairias mašinas žemės ūkiui

Jubiliejiniame renginyje didžiausias dėmesys buvo skirtas skystųjų organinių trašų paskleidimo technikai. Pasak Dž. Flygelio jaunesniojo, griežtėjantys aplinkosaugos reikalavimai koreguoja ir šių mašinų konstrukciją. „Siekiant sumažinti amoniako emisijas, reikalaujama srutas ne išlaistyti, o įterpti. Tam mes siūlome įvairius sprendimus", - pabrėžė Dž. Flygelis jaunesnysis. Apskaičiuota, kad plačiai paskleidus srutas, amoniako emisija siekia net 70, o jas įterpiant injekcijos būdu - tik 5 proc.

Srutvežių gale organinėms trąšoms įterpti gali būti montuojamos diskinės ir noraginės dirvą skirtingu gyliu įdirbančios darbinės dalys, sujungtos su paskleidimo žarnomis. Priklausomai nuo dirvos įdirbimo mechanizmų, kiekvienai darbinių dalių sekcijai reikia nuo 8 iki 15 AG papildomai.

Gaminami įvairios talpos srutvežiai. Tiems, kurie rūpinasi dirvožemiu ir siekia mažiau slėgti dirvą, siūlomos mažesnio svorio mašinos su plastiko rezervuarais. Dideliems ūkiams gaminama 24 m darbinio pločio srutų skleidimo technika. „Fliegl" inžinieriai taip pat sukūrė sistemą, kuri hidrauliškai keičia tarpvėžes plotį. Ji itin gerina technikos pravažumą ir esant sudėtingoms sąlygoms neleidžia mašinai užklimpti, gadinti dirvos struktūros, kadangi traktoriaus ir srutvežio ratai važiuoja ne tomis pačiomis vėžėmis.

Sistema, kuri hidrauliškai keičia tarpvėžes plotį, - vienas iš vokiškos technikos privalumų

Kad mašinos mažiau slėgtų dirvą, srutų rezervuaras gali būti gaminamas iš plastiko

Krovinį išstumiančios priekabos paklausios ir Lietuvoje

Vos tik pradėjusi gaminti krovinį išstumiančias priekabas, kompanija „Fliegl" sulaukė tarptautinio pripažinimo: 1999 m. vykusioje parodoje „Agritechnica" priekaba ASW Gigant pelnė sidabro medalį. Krovinio išstūmimo principas suteikia šiai mašinai daug privalumų. Vienas iš svarbiausių - kroviniui iškrauti nereikia patalpų aukštomis lubomis. Šios priekabos, įrengus skirtingus mechanizmus, gali kratyti mėšlą, skleisti kalkes, tiesiog gabenti arba iškrauti krovinį, per javapjūtę jos gali dirbti kaip kompensacinės perkrovimo priekabos.

Krovinį išstumiančios priekabos gali būti pritaikytos įvairiems darbams (nuotr. viršuje ir apačioje)


Krovinio išstūmimo mechanizmui nėra analogų

Jas galima įdarbinti ištisus metus ir pritaikyti bet kokiems darbams. „Vežant mažesnio tankio krovinius (žolę, lapus ir pan.), juos galima supresuoti ir taip pakrauti daugiau masės. Taigi našumas bus didesnis. Įrengus transporterį, jos gali iškrauti medžio drožles, - apie priekabos pritaikymo galimybes pasakojo bendrovės „Lytagra" grupės vadovas Rimgaudas Pocevičius. - Kadangi mašinos svorio centras žemai, patogu iškrauti silosuojamą masę tranšėjoje. Priekaba neapvirs".

Pasak komercijos direktoriaus Ugniaus Stančiausko, „Lytagra" kompanijai „Fliegl" atstovauja nuo 2002 m. Iš visų siūlomų priekabų Lietuvoje populiariausi ASW, 2 ašių, 20 t bendro svorio, 35 kub. m talpos modeliai. „Lietuvos ūkininkai vertina jas dėl patvarumo ir visapusiško panaudojimo. Dėl mašinų patvarumo dar neteko girdėti rimtų nusiskundimų", - pridūrė R. Pocevičius.

„Fliegl" atvirų durų dienose lankėsi ir Lietuvos ūkininkų bei bendrovės „Lytagra" atstovų delegacija. Nuotraukoje iš dešinės: Rimgaudas Pocevičius, Sigitas Stanaitis ir Stasys Kėrys

MŪ inf.

    Gudinas -  23 06 14 + MU 2024

    (0)

    Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

    Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

    Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

    Apklausa
    Ko tikitės iš šiųmečio pasėlių deklaravimo?
    Visos apklausos