Rinka
Pagaliau susitarta dėl vagonų grūdams gabenti
2012-07-13

Vilnius, liepos 13 d. Lietuvoje laukiant rekordinio grūdų derliaus ir didelio jų eksporto, "Lietuvos geležinkeliai" žada grūdų eksportuotojams užtikrinti reikiamą vagonų kiekį, tačiau su sąlyga, kad jie pasirašys ilgalaikes sutartis. Ketvirtadienį Vyriausybės ir geležinkelių atstovams pavyko dėl to susitarti. Tačiau kol kas neaišku, ar grūdų eksportuotojai sutiks su geležinkelių pasiūlytomis sąlygomis.

Valstybės valdoma geležinkelių bendrovė nepraranda vilties, kad jos ir grūdų pardavėjų santykius pavyks apibrėžti tarpusavio sutartyse. "Lietuvos geležinkeliai" per kitą savaitę planuoja parengti sutarčių projektus, kuriuos vėliau tikimasi suderinti su grūdų augintojais, BNS patvirtino geležinkelių įmonės Krovinių direkcijos vadovo pavaduotojas Virginijus Juška.

"Lietuvos geležinkeliai" pasiruošę sudaryti visas sąlygas tam, kad eksportuoti planuojamas grūdų kiekis būtų pervežtas. Jeigu vagonų reikės daugiau, jų bus", - BNS sakė ministro pirmininko kancleris D. Matulionis.

3 Paragrafas delaval

Jo teigimu, turės būti konkretūs užsakymai ir eksportavimo sutartys, o "Lietuvos geležinkeliai" teiks ne tik pervežimo, bet ir ekspedijavimo paslaugas.

Vyriausybėje ketvirtadienį susitiko ministro pirmininko kancleris Deividas Matulionis, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, geležinkelių atstovai ir žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius. K. Starkevičius BNS teigė, kad iki šiol geležinkeliai siūlė per mažai vagonų.

"Grūdų eksportuotojų netenkino ankstesnis geležinkelių pasiūlymas suteikti 460 vagonų grūdams, o įmonė, matosi, rezervų turi. Mūsų eksportuotojams reikia sudaryti sutartis su "Lietuvos geležinkeliais", - sakė žemės ūkio ministras.

Vieno didžiausių Lietuvoje grūdų augintojų ir eksportuotojų, "Agrokoncerno" savininkas ir vadovas Ramūnas Karbauskis BNS pripažino, kad Lietuvos žemdirbiai sutartis su produkcijos pirkėjais sudarė manydami, kad geležinkeliuose galios tradicinė tvarka, kaip ir kasmet, bei nesitikėjo, kad dalis vagonų bus išnuomota kitiems vežėjams.

"Neatmetu, kad paduosime "Lietuvos geležinkelius" į teismą, nes sudarydami kontraktus nebuvome informuoti, kad sąlygos keisis", - sakė R.Karbauskis.

Jo teigimu, "Agrokoncernas" svarsto galimybę įsigyti apie 30 naujų sunkvežimių ir tapti nepriklausomas nuo geležinkelių.

"Lietuvos geležinkelių" įmonės Krovinių direkcijos vadovo pavaduotojas V.Juška BNS sakė, kad grūdų pardavėjai turėtų sutarti su geležinkeliais, kiek jie veš grūdų, kokiu laikotarpiu, kiek vagonų ir kokių paslaugų jiems reikės.

"Turi būti sutartys, kuriose numatyti abiejų šalių planai ir įsipareigojimai, o už įsipareigojimų nevykdymą - baudos", - sakė jis.

Pasak V. Juškos, geležinkeliai, galėdami įvertinti sutartyse įtvirtintus pageidavimus, spręstų klausimą dėl grūdams vežti reikalingo vagonų kiekio: "Kai žinosime realų poreikį, spręsime, iš kur gauti vagonų. Dėl jų galime sutarti ir su kitų šalių geležinkelių įmonėmis".

Grūdų augintojai ir eksportuotojai dėl to, kad "Lietuvos geležinkeliai" galbūt suformavo monopoliją, išnuomodami vagonus privatiems tarpininkams, pirmadienį kreipėsi STT, prezidentę Dalią Grybauskaitę ir premjerą A. Kubilių.

"Lietuvos geležinkeliai" šios savaitės pradžioje grūdų eksportuotojams pasiūlė naudoti 465 vagonus, tačiau verslininkų teigimu, tiek vagonų neužteks.

K. Starkevičiaus teigimu, jeigu nesubjurs orai ir derlius nesuprastės, šiemet planuojama eksportuoti iki 2,5 mln. tonų grūdų: "Tai yra labai daug, iki šiol didžiausias grūdų eksportas buvo 2009 metais, kai išvežta 1,7 mln. tonų grūdų".

BNS inf.

Gudinas - mobilioji apacia

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kaip vertinate ŽŪM perkėlimą į Kauną?
Orai