Pasaulyje
Europos pieno pramonė sieks tapti lydere
2015-04-15

Briuselis. Kaip elgsis Europos pieno pramonė artimiausiais metais: sėdės nuošaly laukdama, kol konkurentai iš Naujosios Zelandijos ir Jungtinių Valstijų pasakys, kokia turėtų būti pieno kaina, ar pati sieks tapti pasaulio lydere?

Europos pieno asociacijos (EDA) surengtos diskusijos, kurios vyko Briuselyje, buvo orientuotos į rinkos vertinimą, rizikos valdymą ir plėtros strategiją.

EDA prezidentas Michel Nalet sakė, kad nėra abejonių, jog ateityje pieno pramonė sėkmingai plėtosis. Europos pieno pramonė ne tiek seka pasaulines plėtros tendencijas, bet ir pati daro joms įtaką (netiesiogiai šį teiginį patvirtina informacija apie kompanijos „Fonterra" žingsnius, didinant investicijas Europoje).

Konferencijoje, kurios tema „Pieno pramonės politika XXI amžiuje", Europos Parlamento narys Jim Nicholson pabrėžė svarbų vaidmenį, tenkantį Pieno rinkos observatorijai (Milk Market Observatory). Šis informacijos šaltinis sukurtas Europos Komisijos iniciatyva, o jo tikslas - operatyviai informuoti pienininkų bendruomenę apie sektoriaus būklę.

Anot J. Nicholson, šio informacinio portalo darbas turi būti organizuotas taip, kad nuolat būtų pristatoma naujausia informacija, reikalinga pieno sektoriaus specialistams. J. Nicholson kritikavo devynias ES šalis, kurios neteikia observatorijai informacijos. Olandijos atstovas konferencijoje pareiškė, kad observatorija niekada nepajėgs teikti pieno rinkos prognozių. Pasak jo, portalą greičiausiai galima būtų palyginti su galinio vaizdo veidrodėliu, kuri leidžia analizuoti tai, kas jau įvyko rinkoje.

Forume buvo aptarti rizikos valdymo klausimai. Vokietijos pieno asociacijos (Milchindustrie-Verband) vadovas Eckhard Heuser perspėjo ES politikus neeksperimentuoti pieno rinkoje. Jo žodžiais, po dviejų palankių pramonei metų, jos laukia 8 sudėtingi mėnesiai, o tada rinka vėl atsikurs. Jis pridūrė, kad politikai neturi būdų daryti įtaką rinkai, nebent nuspręstų grįžti prie senosios (kvotų) sistemos, kuri galiojo iki šių metų kovo pabaigos.

J. Nicholson ir Tomas Tynan, ES žemės ūkio komisaro atstovai, sutiko, kad prie ankstesnės sistemos grįžti galimybių nėra, kartu J. Nicholson pridūrė, kad reikėtų rasti veiksmingesnių rizikos valdymo instrumentų. „Jūs negalite prognozuoti rinkos, remdamiesi vien informacija apie sausras Naujojoje Zelandijoje", - sakė jis.

Jens Schaps, ES Žemės ūkio generalinio direktorato (GD AGRI) direktorių tarybos pirmininkas, kalbėjo apie tai, kad pieno kainų, panašiai kaip ir pasėlių, draudimas (tokia draudimo rūšis yra JAV) nesuteikia galimybės valdyti riziką. Draudimo išmokos yra labai didelės, tad be vyriausybių subsidijų ši sistema negalėtų veikti. Profesorius Holger Thiele pridūrė, kad pieno kainų maržos draudimo modelis Europai netinka.

Diskusijų dalyviai vieningai patvirtino palankias perspektyvas ES pieno pramonei. T. Tynan priminė, kad per artimiausius 10 metų Azijoje ir Afrikoje atsiras 760 milijonų naujų vartotojų, o iki 2025 m. - 1,5 mlrd. vartotojų papildys vidurinįjį sluoksnį. Kalbėdamas apie šią perspektyvą, T. Tynan pabrėžė, kad Rusija - tai viso labo 140 milijonų vartotojų. Europa, pridūrė jis, yra pasirengusi plėstis į tarptautines rinkas, remdamasi savo milžinišku pieno gamybos potencialu.

Prof. H. Thiele vertinimu, 2022 m. ES pieno eksportas padidės 23 proc. ES parduos 499 mln. t pieno produktų besivystančių šalių rinkose (2017 m. -  444 mln. tonų) ir 293 mln. tonų išsivysčiusių šalių (2017 m. -  237 mln. tonų) rinkose. Jis taip pat sakė, kad ES turėtų stiprinti savo pieno sektoriaus konkurencingumą pasaulinėje rinkoje.

J. Nicholson siūlė išnaudoti visas ES eksporto galimybes. Jo nuomone, nereikia koncentruoti dėmesio vien į TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership - transatlantinės prekybos ir investicijų partnerystę), yra ir kitų svarbių rinkų, kaip antai Korėja ir Japonija. Kalbėdamas apie Rusijos embargo padarinius, jis sakė, kad ES turi diversifikuoti savo eksporto geografiją ir sukurti ryžtingesnę strategiją.

Konferencijoje pabrėžta, kad pieno pramonė Europoje „nesėdės nuošaly laukdama, kol konkurentai iš Naujosios Zelandijos ir Jungtinių Valstijų pasakys, kokia turėtų būti pieno kaina." Kaip nurodė M. Nalet, Europos pieno pramonė pati sieks tapti lydere.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kaip šiųmečiai orai paveikė apsirūpinimą pašarais Jūsų ūkyje?
Orai