Gyvenimas toks...
Kaip prekės ženklai ieško savo pirkėjų
2016-12-06

Vilnius. Vis daugiau rinkodaros biudžetų atsiriekianti turinio rinkodara nėra XXI a. išradimas. Įtakingos turinio rinkodaros populiarintojas Joe Pulizzi pirmuoju turinio rinkodaros pavyzdžiu laiko dar 1895 m. žemės ūkio padargų gamintojo „John Deere" pradėtą leisti žurnalą „The Furrow".

Tuo metu itin pažangią žemės ūkio techniką gaminęs „John Deere" suprato, kad JAV ūkininkams jos parduoti nepavyks tol, kol šie nemąstys taip pat progresyviai. Ir tik tuomet, kai jie supras pažangios žemdirbystės naudą, jie pradės pirkti inovatyvius „John Deere" padargus. Tad žurnalas buvo skirtas ūkininkų švietimui, o ne tiesmukam pardavimui.

Kitas ankstyvos turinio rinkodaros pavyzdys - padangų gamintojo „Michelin" 1900 m. pradėtas leisti restoranų ir viešbučių gidas. Kai Prancūzijoje pasirodė pirmasis leidimas, šalyje buvo maždaug 3000 automobilių. Dideliu 35 000 egzempliorių tiražu išleistas gidas turėjo palengvinti vairuotojų gyvenimą ir tuo pačiu skatinti žmones pirkti ne padangas, o... automobilius.

Turinio rinkodara šiandien

Pasak „Idea Group" skaitmeninės komunikacijos stratego Jono Valatkevičiaus, turinio rinkodara ir šiandien paklūsta tiems patiems principams: „Turinio rinkodara nebuvo, nėra ir nebus skirta ką nors greitai parduoti. Turinys virsta rinkodara tik tuomet, kai turi aiškią paskirtį - patenkinti konkretų konkretaus vartotojo informacijos ar patirčių poreikį."

Kitaip tariant, jei prekės ženklas eina į turinio rinkodaros teritoriją, jis neišvengiamai turi pamiršti tradicinės komunikacijos logiką ir virsti vartotojui naudingas ir įdomias naujienas gaminančia „redakcija".

„Šioje „redakcijoje" galvojama ne apie tai, ką vartotojas nori pirkti, o apie tai, kas jam yra įdomu. Čia sudaromas ne metinis veiksmų planas, o naujienų skelbimo kalendorius. Naujienos nebūtinai pasakoja apie prekės ženklą - greičiau apie tai, kas įdomu prekės ženklo vartotojui. Čia visų pirma bus siekiama ne parduoti, o vartotojus paversti gerbėjais", - teigia J. Valatkevičius.

Jis atkreipia dėmesį, kad turinio rinkodara yra strategija, kurios tikslas - sukurti vartotojui vertingas patirtis. „Turinio rinkodara yra savų komunikacijos kanalų kūrimas, o ne vietos pirkimas svetimuose kanaluose. Turinio rinkodara yra prekės ženklas visose vietose, kur vartotojas ieško jam reikalingo turinio. Tai nėra reklama. Todėl tai puikus būdas pasiekti reklamos nemėgstantį vartotoją nekuriant to, ko jis nemėgsta - reklamos", - tvirtina J. Valatkevičius. 

MŪ inf.

Kartu

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kuri problema Jums didžiausia?
Orai