Agropolitika
Vienijamos ES šalių jėgos vaisių ir daržovių sektoriuje
2012-07-26

Briuselis, liepos 26 d. Europa remia 20 projektų, nukreiptų į vietinės žemės ūkio produkcijos populiarinimą regionų vidinėse rinkose. Bendra projektų vertė - 70,7 mln. litų. Europos komisija paskelbė, kad 4 iš 20 patvirtintų projektų dalyvaus daugiau negu viena valstybė ES narė. Be to, Italija ir Prancūzija savo vaisių ir daržovių produkciją populiarins kartu.

Iš ES šalių narių tik 16 šalių dalyvauja minėtuose projektuose, iš jų devynios šalys projektinę veiklą kreipia būtent į vaisių ir daržovių sektorių - produkcijos populiarinimą tarp vartotojų. Tokius projektus vykdys Prancūzija, Italija, Graikija, Belgija, Nyderlandai, Rumunija, Estija, Austrija ir Portugalija.

Prekybinis ženklas „Pagaminta Europoje" bus labai plačiai reklamuojamas per įvairias informacijos priemones, taip pat renginiuose ir parodose. Numatoma, kad ženklu žymima produkcija pirkėjui turi būti patraukli pirmiausia dėl aukštos kokybės, gamybos higienos, aplinkosaugos ir ekologijos normų paisymo. Būtent šie aspektai bus akcentuojami reklaminėje kampanijoje.

3 Paragrafas delaval

Kiekviena šalis gali siekti savų konkrečių tikslų, žinoma, telpančių į projekto rėmus. Pavyzdžiui, Didžioji Britanija yra numačiusi reklamuoti škotišką mėsą Vokietijoje, Belgijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Italijoje ir Nyderlanduose. Graikai tikisi išpopuliarinti savo vaisius ir daržoves ir už ES ribų - Norvegijoje, Rusijoje, Ukrainoje. O štai lietuvių tarp projekto vykdytojų nėra.

Pasak Lietuvos vaisių ir daržovių sektorių Briuselyje atstovaujančios Lietuvos daržovių augintojų asociacijos direktorės Zofijos Cironkienės, galimybė dalyvauti tokio pobūdžio projektuose ne kartą svarstyta ir mūsų šalyje. Deja, kadangi Lietuvos daržovių augintojai nėra kooperuoti, o pagal projekto sąlygas negali būti reklamuojamas konkretus ūkis, dalyvauti projekte augintojai nemato didelės motyvacijos. Be to, kaip visada stabdo ir reikalavimas prisidėti prie projekto vykdymo savomis lėšomis.

„Nesusikooperavusiems mūsų augintojams būtų sudėtinga vykdyti tokio pobūdžio projektą. Mano žiniomis, ir kitose ES šalyse į jų vykdymą labiau įsilieja ne augintojai, o produkciją superkančios ar perdirbančios įmonės, stiprios gamintojų organizacijos, turinčios sukauptų lėšų reklamai ir iš to gaunančios konkrečią naudą", - pastebi Z. Cironkienė.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Naujienų prenumerata

Aktualus klausimas
Kaip vertinate ŽŪM perkėlimą į Kauną?
Orai