manoukis new-logo.jpg
Gegužės 25 d., ketvirtadienis
     
Naujas DARBO KODEKSAS - iššūkiai agroverslui

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/mano-ukis-zurnalas
Naujas DARBO KODEKSAS - iššūkiai agroverslui

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/mano-ukis-zurnalas
Naujas DARBO KODEKSAS - iššūkiai agroverslui

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/mano-ukis-zurnalas
Grikių derliui nuimti - tinkama technologija ir technika

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/infoparduotuve?shop=1&id=93
Grikių derliui nuimti - tinkama technologija ir technika

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/infoparduotuve?shop=1&id=93
Grikių derliui nuimti - tinkama technologija ir technika

Skaitykite daugiau: http://manoukis.lt/infoparduotuve?shop=1&id=93

NAUJIENOS > Agropolitika

Lietuvai siūloma ieškoti ir kitų paramos gyvulininkystei šaltinių (papildyta)

2017-05-19
Lietuvai siūloma ieškoti ir kitų paramos gyvulininkystei šaltinių (papildyta)

Vilnius. Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) atstovai šią savaitę Briuselyje su Europos Komisijos pareigūnais ieškojo kompromiso dėl ES savanoriškos susietosios paramos skyrimo gyvulininkystės sektoriui. Ši parama kol kas išliks, tačiau Lietuvai primygtinai siūloma ieškoti ir kitų priemonių paremti gyvulių augintojus.

Mūsų šalyje iki šiol savanorišką susietąją paramą gavo ekonominius sunkumus patiriantys gyvulininkystės ir augalininkystės sektoriai. Tačiau Europos Komisija, pastebėjusi, kad mūsų šalyje daugėja mėsinių gyvulių, pradėjo reikalauti, kad parama už juos nebebūtų skiriama ar būtų sumažinta. EK nuomone, taip besielgianti Lietuva pažeidžia reglamento reikalavimą paramą skirti tik tiems sektoriams, kurie patiria sunkumų, ir tik tiek, kiek reikia esamam gamybos lygiui palaikyti. Kitaip tariant, susietosios paramos pagalba negalima skatinti gamybos.

Kaip informavo ŽŪM Žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento direktorius Rimantas Krasuckis, EK atstovams buvo pateikti konkretūs argumentai ir statistiniai duomenys, iliustruojantys gyvulininkystės sektoriaus problemas Lietuvoje, jo atsilikimą nuo ES vidurkio. Susitikime kalbėta apie Lietuvos siekius didinti žemdirbių pajamas iš gyvulininkystės veiklos, užtikrinant jų konkurencines galimybes vieningoje ES rinkoje.

EK atstovai pripažino, kad Lietuvos pateikti argumentai dėl gyvulininkystės sektoriaus išsaugojimo yra svarūs ir tikrai reikšmingi, puikiai atspindintys Lietuvos situaciją ES bendrosios žemės ūkio politikos kontekste. Jie taip pat pažymėjo, kad ši priemonė yra savanoriškai pasirenkama problemiškų žemės ūkio sektorių esamam gamybos lygiui išlaikyti ir valstybės narės yra atsakingos už tinkamą šios priemonės įgyvendinimą.

ŽŪM atkreipia dėmesį į tai, kad susietosios paramos reglamente nėra numatyta jokio lankstumo paremti gyvulininkystės sektorių tais atvejais, jeigu didėja remiamų gyvulių skaičius, lyginant su buvusiu gyvulių skaičiumi iki 2013 m., t. y. iki susietosios paramos reglamento patvirtinimo. Statistika akivaizdžiai liudija, kad 2014 m. Lietuvoje išmokos gautos už 113 529, 2015 m. - 119855, 2016 m. - už 140639 mėsinius galvijus.

Lietuvai pasiūlyta ieškoti kitų priemonių nei susietoji parama paremti gyvulininkystę. Tarp jų buvo paminėta žemės ūkio produktų eksporto skatinimo programa, Lietuvos kaimo plėtros programa, ypač kreipiant dėmesį į gamintojų kooperaciją, trumpas tiekimo grandines ir kitas priemones.

Siūlymus vadina neatsakingais klerkų išvedžiojimais

Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacija (LŽŪBA) išplatino pareiškimą, kuriame kritikuoja Briuselio poziciją. „Panašu, kad Briuselio dangoraižių kabinetuose susėdę kai kurie ES biurokratai nesuvokia, ką daro. Kategoriškai atmetame tokius neatsakingus Komisijos klerkų išvedžiojimus, kurie kertasi su ES mastu patvirtintais žaliojo augimo, bioekonomikos, tvarios plėtros ir tikslais bei siunčia klaidinančius signalus žemdirbiams", nurodoma pareiškime.

LŽŪBA pateikia tris argumentus. Pirma, gyvulininkystė ir mišrusis ūkininkavimas yra tvarios žemės ūkio sektoriaus plėtros garantas. Sėjomainos su pašarinėmis kultūromis ir daugiametėmis žolėmis, organinių trąšų naudojimas yra tie veiksniai, kurie nulemia, kad dirvožemyje palaikomas ir didinamas organinės medžiagos kiekis. Tokiu būdu sprendžiami ne tik dirvožemio erozijos prevencijos ir regeneracijos, bet klimato kaitos mažinimo ir kiti aplinkosaugos klausimai.

Antra, gyvulininkystė yra pagrindinis darbdavys kaimo vietovėse. Katastrofiškai augant vidinei migracijai iš kaimų į miestus, bei emigracijai - darbo vietų kūrimas yra prioritetas numeris vienas Lietuvoje.

Trečia, „net ir formaliai žiūrint, Komisijos reikalavimas pažeidžia Reglamento 1307/2013 53 straipsnio 6 dalyje nustatytus terminus (Reglamente nurodoma: „6. Ne vėliau kaip 2016 m. rugpjūčio 1 d. valstybės narės gali peržiūrėti savo sprendimą pagal 1-4 dalis ir nuspręsti nuo 2017 m.").

LŽŪBA kreipėsi į žemės ūkio ministrą, ragindama atmesti ir nekreipti dėmesio į Europos Komisijos Žemės ūkio generalinio direktorato biurokratų nurodymus ir laukti kol Komisija savo sprendimu įtvirtins reikalavimus, kuriuos dėl teisėtų lūkesčių principo pažeidimo bei ES programinių nuostatų nesilaikymo bus galima apskųsti teisingumo teisme, ne tik prisiteisiant neteisėtai atimtas išmokas, bet ir dėl ydingų biurokratų sprendimų susidariusius kitus nuostolius.

ŽŪM, MŪ inf.

Leistini formatai: jpg, jpeg, png, flv.

Leistinas dydis: 20M.


Komentarai

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams. Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.



  • Skaititojas(78.61.241.13)
    Pavidoliai ....Jeigu nori gera mesini- misruna isaugint,reikia jam duot-pieno,vitaminu,miltu...o tai pinigai.Nereikia pavidiet,nepatinka karves,auginkit bulius,turesit ismokos....o pinigus po dvieju metu.
  • ūkininkė2(84.46.218.173)
    taip.....vienur,,Landsbyyrgis'',kitur Landsbyygis'',nenustebčiau jei būtų dar,,gražiau'',o apie mėsinių auginimą-nieko.Kas juos masiškai pradėjo auginti,o gi tie,kurie nenori melžti karvių.Tai atima daug laiko ir sąnaudų,niekur neišvažiuosi ir neišeisi.Su mėsiniais paprasčiau,paleidai žiemą-vasarą į laukus,o pats gali imtis kito darbo.Tokiu atveju ir išmokos galėtų būti mažesnės
  • Joo(78.61.120.129)
    Taigi, taigi, aš irgi sakau, jo mumija taip pat galėtų būti eksponuojama šalia valdovų rūmų. Latviai ir estai jo neturėjo..., užtat dabar geriau gyvena už mus... ir be TSRS..., nors rusų ten yra daugiau.... Matyt jiems padeda.... Ten nereikia net vaikų žudyti ir evakuotis.... Degtinę ten suomiai išgeria..., o mes patys.... nes draugų neturim... , tik priešai.
  • to joo debilui(188.69.211.45)
    jei ne tas parazitas gal ir po šia diena gyventume šlovingoje TSRS,bet matyt tas tau labai prie širdies,matyt ilgiesi tų laikų.
  • Joo(78.61.120.129)
    ŽŲ bendrovių asociacija pamiršo, dėl ko stojo į ES. Stojom tam kad jų produktus pirktumėm , o ne gamintumėm. Ir eksportuotumėm labai pigią ir kvalifikuotą darbo jėgą. Ir staiga ŽŪ bendrovių asociacija "teisėtais lūkesčiais" panoro pralobti ES sąskaita. To niekada nebus.
  • Joo(78.61.120.129)
    Kaulai tręšta dešimtmečius, o Lenino mumija ir po šia diena dar laikosi. Kas žino, gal ir tas parazitas už valstybės pinigus irgi tiek laikysis.
  • to joo debilui(188.69.211.45)
    sutinku pilnai,kad nereikia Lietuvai dvarų,būtų mano valia ūkiams virš kokių 150ha nuimčiau išmokas ,apie paramas taip pat galėtų užmiršt.Jie pilnai išgyventų ir be paramų,bet čia tik pasvajojimai,nes to niekada nebus,ypač dabar kai valdžioje didžiažemiai.Reikia atsimint,kad pas ką pinigai,pas tą ir valdžia,smulkieji reikalingi tik per rinkimus.O apie tuos mistinius Landzbyyrgio vagis geriau patylėk,negi putosies ir tada kai Landzbyrgio ir kaulai bus sutręšę.
  • Joo(78.61.120.129)
    Kitose valstybėse žmonės nuo seno sąžiningi ir atsakingi. Nevagia tokiomis šimtatūkstantinėmis -milijoninėmis sumomis, yra pilietiški ir rūpinasi visų šalies piliečių gerove. Ten tokio puikavimosi nėra, nevažinėja džipais, nelaiko krepšinio komandų, jachtų ar net galingų džonų be atitinkamų padargų ar žemės plotų.Ten puikiai gyvena ir smulkūs ūkininkai, ar smulkus verslas uždirba pakankamas pajamas pragyvenimui, ir atitinkamai gauna paramas. Ir niekas iš ten nevažiuoja pas Lanzbyyrgio vagis kad užsidirbtų pragyvenimui. Jūs vis norit įteigti kad Lietuvai toliau reikalingi kolūkinio masto dvarai, kurie jau akivaizdžiai rodo, kad dirba neefektyviai, neišnaudoja vogtų lėšų pajamoms gauti ir be paramų ir vogimo neišgyvena.
  • to joo debilui(188.69.211.45)
    kiek žinau ir kitose valstybėse yra pagal sarašus rinkimai,tai išeina taip,kad ir ten Landzbyyrgis ikišo savo trigrašį.
  • ”ne į temą”(188.69.195.235)
    Nesuprantu kada valdininkus pradės mažint? Kam ta našta valstybei???ypač ŽŪM ministeriją ir jos įstaigas prakratyt reik :) oooi reik :)
  • Joo(78.61.120.129)
    Visi tie brazauskiniai, butkevičiniai, uspaskiniai,valinsko klaunai,ir tie kur nusipelnė gyventi geriau buvo išrinkti pagal sąrašus, pagal paties Lanzbyyrgio sukurtą tvarką ir paties pasirašytą įstatymą. Ir visi jie dievina ir šlovina Lanzbyyrgį, skiria laisvės premijas, nes suteikė teises jiems laisvai, nekliudomai vogti. Jis yra faktiškasis šalies vadovas, ir saugomas lygiai taip pat, kaip esantis vadovybėje. Negi nematai, ne tie, kur išrinkti į aukščiausius postus valdo valstybę, bet pilkieji kardinolai esantys šešėlyje. Juk Uspaskis per kelias valandas pakeitė seimo pimininką būdamas net ne seimo daugumoje. Karbauskis dabar valdo valstybę būdamas kažkur šalia, Kurlenskis valdo Liberalus per gėrimų pakuotes, Ž Ū Ministerijos specialistai drebėdami ataskaitas teikia ne kam kitam bet pačiam Talmantui ir pan. Na, žinoma, ne išimtis ir Lanzbyyrgis, jam ataskaitas teikia ponia.
  • to joo debilui(188.69.211.45)
    sakai Landzbyyrgis priveisė,bet kad jis valdžioj tebuvo trumpai,jei neklystu tik 2m o paskui buvo brazauskiniai,butkevičiniai,uspaskiniai,tie kurie nusipelnė gyventi geriau,valinsko klounai.Kodėl ant jų nesakai nė pusę žodžio,o pastoviai įsikandai Landzbyyrgio vagis,matyt jie tau kažką žiauriai padarė.
  • Joo(78.61.120.129)
    Pusiau sąrašinių rinkimų sistema yra reikalinga korupcijos užtikrinimui, staganacijos užtikrinimui, tų pačių išlikimui valdžioje ir tam, kad Lietuvos svarbūs klausimai nebūtų sprendžiami demokratiškai. Oi kaip esama sistema naudinga piniguočiams
  • joo(78.61.120.129)
    O visiškai prie to, kad nekas kitas bet Lanzbyygis nebaudžiamai tų latifundininkų, naujųjų dvarininkų,oligarchų, "kampuotų berniukų" priveisė. Prie okupanto tokių nebuvo! Jei kas kokį maišeliuką iš bėdos nugvelbė ir viskas, negirdėjau nei vieno, kas grobtų šimtais tūkstančių. Dabar, kuo didesnis valdininkas, kur tik prieina, tuo labiau grobia.
  • to joo debilui(188.69.211.45)
    su viskuom sutinku,bet prie ko tie Landzbyyrgio vagys,sakyk tiesiai šviesiai-latifundininkai,naujieji dvarininkai,oligarchai,kampuoti berniukai,kurie valdo tipo žū ,,bendroves''.
  • Joo(78.61.120.129)
    " Lietuva pažeidžia reglamento reikalavimą paramą skirti tik tiems sektoriams, kurie patiria sunkumų, ir tik tiek, kiek reikia esamam gamybos lygiui palaikyti. Kitaip tariant, susietosios paramos pagalba negalima skatinti gamybos." Viskas čia aišku. Smulkiems, ne stambiems ūkiams reikia didinti paramą, ir tokiu atveju parama iš ES nemažės, nes bus palaikomas esamas lygis. Lanzbyyrgio vagys to nesuvokia ir dirba atvirkščiai. Jie nori plėstis ir plėstis, gaudami nepelnytas paramas, taip žlugdydami visos Lietuvos ateitį. Ministerija dirba ne Lietuvai bet keletui tūkstančių Lanzbyyrgio vagių.
RSS naujienų prenumerata

Here you can play mega moolah slots online or visit this site about online casinos at Australia aucasinosonline

.